Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #213375:
Ten ultimátny chaos tam už je. Mojim cieľom je navrhnúť jeho legalizáciu a tým zjednodušenie orientácie pre cestujúceho. Pretože terajší stav je, že N21 Ti síce oficiálne odchádza povedzme 1:30, no v jednu noc Ti odíde 1:30 a druhú 1:35, pričom CP tomu nie je prispôsobený. Viem, že by to nebolo ľahké, no teraz na to pozerám čisto z pohľadu cestujúceho. Pre cestujúceho by bolo rozhodne prijateľnejšie, keby mu tá N21 odišla 1:32, ale každú noc a presne. Je predsa non-sense, že linka mešká už na východzej zastávke. Argument s prípojmi beriem, ale znova poukazujem na to, že tie spoje neodchádzajú z HLST presne podľa CP, ale, v podstate, náhodne po čase odchodu.
Reply on: Ike #213374:
Obavam sa ze snaha nejak komplexnejsie usporiadat poradie v akom linky odchadzaju by vytvorila uz ultimatny chaos na hlavnej stanici. Navyse, z pohladu jazdnych dob si to pri dnesnych obehoch nemozes dovolit. Idealne riesenie je najma krizovatku pod stanicou v noci vypnut, cim sa zabezpeci znacne plynuly odchod z hlavnej stanice. Nejaku dobu to takto bolo, fungovalo to vyborne, potom ale semafory opat zapli.

Pricom na mieste je aj otazka ci je vhodne zachovat Hlavnu stanicu ako miesto centralneho rozjazdu.

A myslim si ze cakanie na pripoje je tiez objektivny faktor a len tazko si viem predstavit ze by sa v noci zrusilo.
Reply on: Mike #213359:
Rozumiem, ja som predsa nepovedal, že majú všetky nočné spoje jazdiť na nulu. Povedal som len, že riziko nepredvídateľného zdržania je ďaleko menšie ako v prípade denných liniek jazdiacich v dopravnej špičke. Z priestorového hľadiska existuje prakticky nekonečné množstvo rôznych miest, kde sa môže stať DN a ktoré rôzne ovplyvnia premávku a zdržania na jednotlivých komunikáciách. V špičke je doprava navyše taká hustá, že zdržanie liniek je ovplyvnené aj nepriamo (DN sa stane mimo trasy linky, no dopravné zápchy).

Ak existuje problém, je potrebné ho riešiť. Tak ako Samo napísal. A ten chaos na hl. st. so 14 vozidlami je síce dobrý argument, ale aj ten by sa dal vyriešiť - napr. definovaním troch skupín odchodov liniek v 3 minútach a nie spôsobom všetko naraz a kto prv príde, ten prv berie.

Jediný objektívny faktor pri meškaní nočnej dopravy je faktor problémového cestujúceho pod vplyvom alkoholu alebo inej omamnej látky, ktorý, povedzme robí problémy.
Reply on: ................ #213371:
Povazujem za lepsie poslat to mailom. Sumu neviem. Kazdopadne ak tam boli dalsi svedkovia, urcite by som to uviedol, z toho co popisujes sa zda ze znacne prekrocil medze.
Reply on: 810zssk #213370:
No, už fest dávno to bude, tak 7-8 rokov.
................

................

Reply on: 810zssk #213353:
Dispecer bol svedkom tak ciastocne, bolo to v hornej casti, na tom parkovisku,oni stoja dole, ale vystupil z auta a pocul nas. No svedol bol iny sofer co stal vedla nas, vdaka nemu ma aj realne fyzicky nenapadol, on ho zastavil. Priznavam, ze po tom ako zacal na mna hulakat a vzdialovat sa, som aj ja zvysil hlas ale narozdiel od neho som nepouzival vulgarizmy ani sa mu nevyhrazal, len som spomenul, ze by mal prist o pracu. Nebol psychicky v poriadku. I ked bol aj vytoceny, lebo od dispecera uz vedel, ze pochybil. Aky ma vlastne postih, za predcasny odchod? Kolko mu strhnu? Staci zavolat alebo treba vzdy aj pisat mail? Ale suhlasim, treba to hlasit.
Reply on: S499.1023 #213368:
Kedy orientacne ste mali tu skusenost v Brne? Lebo z toho co som cital, tak sa tam oproti minulosti uz znacne upokojili - a moje pocetne skusenosti z ostatnych rokov je ze ta jazda nie je suchtava, ale ani nejaka obzvlast divoka/dynamicka. Samozrejmostou su ale vsetky tie brnenske standardy, teda ze na zastavkach sa zastavuje, predcasne sa neodchadza a pripoje sa cakaju (aj bez toho aby vodicovi stal za chrbtom dispecer).

Ale tak Brno by niektori tunajsi disktujuci celkovo nerozdychali ?
Reply on: piggee #213365:
Jedine že by sa to tam začalo upchávať posledné dva roky, čo už do BA nechodím. Predtým sme tam totiž boli u manželkinej babky, manželkinej tety a u niekoľkých známych veľmi často a kongesciu som tam nevidel.
Reply on: 810zssk #213352:
N61 má asi geopatogénnu zónu, mal som tam viacero konfliktov s vodičmi, ktoré som musel riešiť cez dispo - a to ja mám pre prácu vodičov nadštandardné pochopenie. Každopádne chrono na nočné spoje treba spraviť ako v Brne - absolvovali sme tam skutočne dynamickú jazdu nočáku (info by Vladimír) a keď sme niekde dve zastávky pred konečnou vystupovali kvôli chyteniu spoja späť na rolu, tak tam bol presne načas.
Reply on: S499.1023 #213366:
Zijeme v state kde su niektori politici s plnou vaznostou schopni vyrieknut vetu "To neslo z penazi danovych poplatnikov, ale z eurofondov"... 🙂
Reply on: Andy #213344:
Nešli na to eurofondy a nešli ani peniaze do eurofondov. Čo myslíš, že tie eurofondy padajú z neba? To si pekne sami zaplatíme tak z 80%, niečo prisype Nemecko s Holandskom, niečo zasa odhryzne Brusel...
Reply on: Technopol #213350:
1) upchava sa to bezne v spickovych casoch jak od Kutlikovej, tak od Jantarovej, ktora je uplne v dezolatnom stave, ale to je kapitola sama o sebe. Celkom dobre kombo byva, ked ide autobus, nejake 2 dodavky a uplne vpredu este stoji auto nedalekej autoskoly, ktore tade celkom radi jazdievaju. To si mozes dat rovno cigu.
2) Ale o sedle nikto nepochybude, skor v spickovych casoch. O tom case, co tam spominas nenajdes problematicky usek snad nikde okrem priecestia na Ivanskej ceste.
3) A tebe nevadi, ze to tam vyzera ako na balkane? By sa to takto jednym vrzom konecne mohlo dat do nejakej estetickej a prehladnej podoby, co by urcite aj zvysilo bezpecnost v danom useku. Tam naozaj staci nejakych 20-30 metrov z jednej strany a cca 200m z druhej strany.
Reply on: Jadran #213360:
Ono zavisi aj od prevadzkoveho rezimu. N61 vie byt problemova, ale nie je vzdy. Pracovny den + dobry vodic vedia spravit svoje. Uz nie raz sme vetrali na Dulaku 🙂
Reply on: Ámos #213343:
To si tam zaratal vatu pre kolko aparatcikov? ?
Reply on: Mike #213359:
Tu su potrebne dve opatrenia:
1. Oddelenie CP (aspon na urovni obehov) pre noc pred vikendom/kladivkom. Tam kde je to nutne pridat v noci pred vikendom voz, aby sa neprenasali meskania do dalsieho kola (potencialne aj zmena chrono) a podla moznosti iste zahustenie intervalu cez vikendy (ale to na ziadnej linke nie je akutne, hoci taka N95 si to pyta).
2. Zaujem o kvalitu poskytovanych sluzieb - a tam spada aj dodrziavanie zakona o cestnej doprave, ktory hovori ze doprava sa vykonava podla cestovneho poriadku a nie podla toho ako sa vodicovi hodi. Kontrola kariet po kazdej sluzbe a za predcasne odchody najma v okrajovych casoch premie dole automaticky. Idealne mala suma za kazde jedno prekrocenie: raz si sa pomylil a odisiel o minutku skor? Ok, stane sa, dole pojde minimalna ciastka (do eura). Si hovado a mas na haku? Nakopi sa ti to a dole mas cele premie.

Plus sucastou noveho systemu hodnotenia prace vodicov musi byt odmenovanie tych dobrych, nie len sankcionovanie zlych.
Reply on: Ike #213356:
Z pohladu meskani tam v noci vstupuje isty domino efekt kedze je ovela viac pripojov ako cez den (v bratislavskych podmienkach, zial, cez den pripoje neexistuju prakticky vobec, az na asi dva zufalo aplikovane pokusy).
Reply on: 810zssk #213352:
Dobre vedieť, lebo pokaždé sa na stanici pred rozjazdom čaká buď na N61 alebo na N70, aj keď je pravda, že štatisticky to vyhráva skôr tá N70-ka a tiež, že to mám odsledované skôr cez víkendy (rozumej aj z piatka na sobotu), nie cez týždeň.
Reply on: Ike #213356:
Práve tá nočná doprava býva problém, lebo jednak kvôli tomu, čo píše david1, potom po druhé kvôli tomu, že vždy všetky vozy čakajú na poseldný čo príde (hoci by nemuseli vždy) a tak sa stáva, že sa celú noc už zo stanice odchádza 3,4,5.. min zmeškaný.
Ale asi najväčší problém je výrazne odlišný dopyt v noci pred voľným dňom oproti noci pred pracovným dňom. Takže ak je chronometráž robená na noc pred pracovným dňom, tak v noci pred voľným dňom sú nezriedka na linkách meškania aj 5-8 min. a občas aj viac (lebo vozidlo zvyčajne zastavuje na úplne všetkých zastávkach po trase). Ak je robená chronometráž na noc pred voľným dňom, potom dochádza k situáciam ako v #213347, kedy by mal po správnosti vodič na každej zastávke na znamenie, kde ide už v + oproti cp zastaviť a "vyvetrať", čo sa ale v DPB deje veľmi zriedka a u stabilných nočákových druhokolonistov asi nikdy..
Reply on: david1 #213357:
cely problem je, ze ta banda stale zabuda, ze tu ni su na to aby sa vozili po meste. Su tu na to aby vozili ludi.
Furt sa spravaju, ako keby si stavali kolajisko v mierke 1:1.

A novy riaditel ? odkedy prevzal urad o nom nie je ani chyru ani slychu, karavana ide dalej.
Reply on: Ike #213356:
Presne to nejde skoro každý deň.

Príčina je spoločný rozjazd. Na jednu zelenú logicky neprejdú všetky vozy už na CSS pred SAV. Prípadné čakačky na zmeškané vozy.
Chcel si asi napísať že vypnutej CSS je minimum.
Meškanie mi až tak nevadí , ale skorší odchod vďaka pár pretekárom je fakt neakceptovateľný.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.