IC je dopravne Ex (v tom prispevku som povodne omylom namiesto Ex, uviedol REX, co som nasledne opravil v nasledujucom). Dopravna kategoria IC neexistuje (v SR).
Je dobré diskutovať aj to takýchto sci-fi projektoch. V porovnaní s pôvodným TEN-T, alebo D4 to zase nie je až taká blbosť. Treba mať niečo premyslené v zásobe, možno raz budú peniaze a bude chýbať nápad. Podobné úvahy sú aj hľadaním odpovede na otázku, za akých okolností by mohla mať Filiálka zmysel.
Pozri sa na to zo strany, čo tie vlaky prinášajú Slovensku? Nech si nezastavujú nikde ale potom nech nie sú objednávané vo verejnom záujme, či ako sa to teraz volá.
Ah... Som si skombinoval dva grafikony, zabudol som, že v 2016 už nejazdí. Ospravedlňujem sa ?
Minulý gvd sme mali 6:02,6:36,7:02,7:36,8:06,8;42... Zdá sa, že tie odchody 6:36 a 7:02 boli zlúčené do jedného.
Prakticky jediným možným riešením je vyfuckovať FTE a nechať ich linku Berlín - Budapešť presmerovať buď cez Viedeň alebo cez Rajku (čím by sa vyriešila aj šotoobslužnosť Rajky) a rameno BA - Párkány - Budapest riešiť nejkými REx-mi, ktoeré by sa už dohadovali dvojstranne. Lenže to ješitnosť "národného dopravcu" nedovolí, odpadli by lukratívne služobné cesty na FTE...
Dobre vieš, že zhustiť zastavovanie EC je nereálne, pretože ti to neprejde na FTE. O polohe vlakov rozhoduje Nemec a Maďar si môže dovoliť zahustiť zastavovanie, pretože je jednak koncový, jednak má v FTE neporovnateľne väčšie slovo.
ÖBB hlavne nemajú toľko 1216.2, aby s nimi jazdili niekam do Trnavy či Galanty. Inak vyrovnávka sa vždy dá riešiť - napríklad vyslaním všetkých WRx do Rakúska ? - za špajzák je najviac KEV-ov.
Ak by aj Jaguár nevozil všetko kamiónmi, kvôli jeho pár vlakom sa určite elektrizácia nevyplatí - ibaže by mal zatrolejovanú aj vlečku a odpadol by preprah.
Petto