Pekne vysvetlené ? ono bežný cestujúci MHD si neuvedomuje ako to celé funguje,hlavne tie čakania na zastávkach,ktoré berú sekundy a potom vodiči nestíhajú zelenú na semaforoch.Každý kto jazdí po Bratislave sa hádam aj do mesiaca naučí tie najzákladnejšie hlavné križovatky a ich svetelné signalizácie v akom poradí idú jednotlivé smery a podľa toho vie kde a ako svižne má jazdiť tak aby stihol tzv. zelenú vlnu.Toto si práve takíto ľudia neuvedomujú,že aj tie 3 sekundy urobia veľa...
A to akési "požiadanie" vodiča o strpenie,kým mu automat dotlačí lístok?Tak ako si napísal v zahraničí absurdné ? pre tú srandu skúsim zadeliť najbližšie vodičovi,že nech ma počká kým mi príde SMS lístok,lebo nemôžem ísť predsa na čierno! ? a schválne si pošlem správu až keď zbadám voz ☺ samozrejme,že SMS lístok si vždy pošlem keď vyjdem z domu (k zastávke to mám necelé tri minútky chôdze),ale pre tú srandu by som to naozaj skúsil,že ako sa zatvári ?
Taketo staznosti ako pise mima40 ma vzdy vedia pobavit. Vraj v Rakusku sa take nieco nemoze stat. Keby ste niekedy pouzili U-bahn (metro) vo Viedni, tak by ste videli ako ma vyzerat nastup a vystup a za aky kratky cas sa to musi stihnut. Ked ubehne maximalny cas straveny v stanici, dvere sa zavru a nikoho nezaujima, ze ste zostali stat pred dverami, alebo, ze Vas privrelo.
Vsetkym, ktory sa stazuju, ze ich vodic MHD nepockal, by som doporucoval vyskusat metro v niektorom z hlavnych miest susednych statov, aby sa naucili, ako sa spravne nastupuje a vystupuje pri pouzivani MHD.
Tiež podporujem názor, že MHD nie je dedinský autobus. Chronometráže sú dosť šibeničné a to nerátam plné cesty k tomu. Teba počká 25 sek. a nestihne jeden cyklus na semafore, tam chytí ďalších 30-45sek. a takto sa to pekne nabaluje. Zrazu mešká 6-8min. a cestujúci sa pýtajú, kde je? Prečo mešká? Cestujúci majú na meškaniach vysoký podiel, hoci si to neuvedomujú... Hromadná doprava nie je o indivuduálnych potrebách. Keď chceš, aby vozidlo čakalo teba a nie ty vozidlo, použi TAXI, to je vhodnejšie... Pekný príklad z Budapešti - na linkách 4,6 môžeš byť 10m a bežať od čela, jednoducho zatvára, odchádza - bez akejkolvek zlomyselnosti nebodaj... Netreba to brať osobne jednoducho. Skúsil som ti teda napísať aj takýto pohľad na vec. Možno to prijmeš...
Ciculka, divila by si sa, ale v Rakúsku alebo Česku je to snáď ešte bežnejšie, ako u nás (minimálne čo sa veľkomestských prevádzok týka). Nevieš byť na zastávke včas, aby si si aj stihla kúpiť lístky? Fajn, čakaj na ďalší spoj, lebo grafikon nepustí.
Ze by ZSSK so supravami push-pull?
Filiálka má význam, ak chceš pridávať vlaky aj od TT aj od NZ. Lebo dopyt je a na HL ST to v rannej špičke už moc nepoukladáš... Lokalitne určite lepšie ako BNM.
Stačia tri/štyri nástupné hrany... Lepší plac v BA jednoducho nemáš...
Prispevok som samozrejme poslala aj tam,kde si ho mozu precitat nejaki ludia z vedenia. Ale chcela som, aby to nezostalo len v mailoch, alebo bolo aj vonku medzi ludmi. Tu zastavku poznam, byvam tam, bola to chyba automatu, strasne dlho tlacil listky, cize dalsia vec, ktoru by mal riesit DP. Co sa tyka tej soferky, tak to proste od nej nebolo vobec pekne ani slusne, navyse ako spominam, doprava je fakt draha ale to co dostavame naspat je velmi podpriemerne celkovo. Keby niekto dlhsie nastupoval, tak ho pricvikne? Navyse tam bola aj zapcha, takze sa fakt nemala kam ponahlat. Som si ista, ze taketo spravanie je na dennom poriadku. Taketo nieco by sa v rakusku, ale ani uz v cesku nemohlo stat, len u nas sa ludia nevedia spravat pekne voci druhym.
Dobrý deň dúfam že keď tento príspevok patri vedeniu DP tak ste im ho tam aj poslali. A do budúcna odporúčam príst na zástavku skôr hlavne keď viete že si potrebujete kúpit lístok a linka ma interval 20 minút.
Dobry den, tento prispevok patri vedeniu DP,
pisem staznost na Vasu zamestnankynu, dnes dna 29.1. soferka (zena) linky cislo 39, zastavka Clementisova o 10.30. Automat na listky mi vydaval listok este v case, ked autobus prichadzal na zastavku. Vzhladom na to, ze automaty su nejake pomalsie a tlacia listky dlhsie, tak som pani soferku poziadala, nech pocka kym mi vyda listok automat. Ale pani soferka ma totalne odignorovala a nebola ochotna pockat 3 sekundy, kym automat dotlaci a mozem nastupit. Pred ocami mi zavrela a odisla. Moja otazka je, mala som ist radsej na cierno a nechat listok v automate? Ceny listkov su fakt vysoke na priemernu kvalitu sluzieb, a preto by si mohli aj soferi uvedomit, ze my platiaci cestujuci sme nielen ich klientami a zaroven zivitelmi. Cize by bolo od nich slusne robit minimalne take gesta, ze pockat na cestujuceho kym mu spomaleny automat vyda listok, ktoreho nefukcnost nie je moja chyba. Mimochodom, 39 ma 20 min. intervaly, takze som si musela pockat na dalsi bus a meskala som do prace. Co ma ale este viac zarazilo, ze to spravila zena. Su vobec soferi mentalne sposobili na takuto pracu s ludmi? Prosim o vyjadrenie k mojej staznosti a pripadne informaciu ako mienite taketo situacie riesit. Mima
Nesrovnal tusim pracoval ako pravnik v Nemecku a tam videl jazdit vlaky vsade-tade po meste a ma sotousku tuzbu to iste uskutocnit v Bratislave, aj ked to zmysel nema. Chcel by som rad pocut co by povedal, keby mu nejaky expert vysvetlil projekt novej hlavnej stanice vo Viedni, na ktoru vynalozili 1 mrd. ecok a ciel ktorej je, aby vlaky zo vsetkych smerov prechadzali cez jednu stanicu.
Dajme tomu, ze sa naozaj obnovi Filialka. V akom intervale tam budu jazdit vlaky? 30 minut v spicke a cez vikend kazde dve hodiny? Odkial vsade pojdu vlaky? Iba zo smeru Trnava a Senec/Galanta alebo aj z Dunajskej Stredy (Rajka je uplna blbost, je zbytocne sa nad tym len sekundu zamysliet)? Co vlaky zo Zahoria? Pojdu tam vlaky Os aj REx, alebo iba Os, alebo mozno aj nejake Rko? Ked tam pojdu vsetky Os-ka, co ludia ktori budu potrebovat ist napr. zo Svateho Jura na hlavnu stanicu lebo idu na ECcko do Ceska?
Filialka by jedine stala za uvahu, keby trat pokracovala tak ako napr. do 80tych rokov, alebo keby sme boli taky bohaty, ze by sme si mohli dovolit stavat nejaky tunel pod Dunaj. Aj vtedy by vsak bola vyhoda keby Bratislava v juhu nelezala priamo pri hraniciach a bolo by viacej slovenskych obci z ktorych by ludia dochadzali do Bratislavy (z rakuskych predsa takmer vsetci idu do Viedne, co sa tyka Madarska presne neviem)...
Zaujímalo by ma, ako si Nesrovnal predstavuje, že Filiálka pomôže vyriešiť dopravu z Rajky. Aj keby sa vybudovala spojka z Nového Mesta na Filiálku, už vidím Rajčanov, ako by takto cestovali vlakom vyhliadkovovu jazdou cez pol Bratislavy.
To, že súčasný rozsah MHD na TrMy by zrejme nezvládal nápor cestujúcich z vlakov sa tu už riešilo, mňa ale napadlo ďalšie negatívum. Keď sa spustia rampy na Jarošovej, bude kolabovať doprava aj na Račianskej, a ako poznáme autíčkarov, tak určite sa často nájdu takí, ktorí zablokujú električkovú trať do Rače. Jedine, že by sa semafory na križovatke J. Čabelku skoordinovali so železničnými a v čase kedy by mal ísť vlak by smerom na Jarošovu svietila zo všetkých smerov červená.
1) Ak cestuješ do Petržalky už dnes, tak si prestúp na Blumentáli na L94 a nerepci. Touto cestou sa dá aspoň dostať do Petržalky celodenne, a z celej Rače, resp. Račianskej (od napr. okolia Hečkovej, či Mladej gardy nikto nebude šlapať štvrťhodinu na zast. L59, aby na ňu následne ďalšiu štvrťhodinu čakal. A i to len ráno a poobede cez kladivá), i keď vozba trvá o pár minút dlhšie
2) U budúcej linky 3 nejde len o spojenie daných dvoch konečných oblastí, ale skôr o radiálnu dopravu do/z centra, príp. z centrálnej Petržalky na Blumentál, Račko, a pod. Oproti súčasnému stavu to dopr. obsluhu v ničom nezhorší, naopak - zopár ľuďom vytvorí nové atraktívne spojenia. Navyše to je rozhodne lepšie, ako zavádzať z Dúbravky popri rýchlych autobusoch ďalšie (2x pomalšie) spojenie s Petržalkou vlečúce sa cez celú Karlovku a pomaly sa okľukami vlniace v centre (z podobných dôvodov nemá veľký zmysel ani linka Petržalka - Ružinov)
3) L59 JE súbehom k trati, a osobne by som bol po otvorení Petržalky za jej zrušenie a nahradenie znovuobnovenou L55. Max. ráno ponechať zopár školských spojov, ale inak tá linka fakt nemá zmysel, čo vidno aj na jej biednej vyťaženosti okrem pár vybraných ranných žiackych návozov
4) Krásny večer aj tebe
Nedá mi sa nevyjadriť k spojeniu Rača - Petržalka!
Pamätám sa ako sme pred niekoľkými rokmi žiadali o posilnenie linky 59 a odpoveď bola: Trasa Rača - Petržalka nie je vyťažená! Respektíve, že by bol súbeh BUS + Električka. Keď sa tak zamyslím tak ani nie lebo bus nestojí na všetkých električkových zastávkach! Funguje to aj v iných západných mestách.
Samozrejme a musím sa priznať, že keď sa otvorí nová trasa pre linku 3, že ma to aj potešilo ale pravda je, že mi to pomôže iba a to zdôrazňujem, v letnom období za cestou do práce.
Teraz sa ale pýtam, zrazu už je trasa Rača - Petržalka vyťažená?
Osobne si myslím, že to je Dúbravka a linke 83 by to čiastočne pomohlo ale to už nechajme tak.
Teraz sa ukázali Šoutoši a sú aj v DPB! Nechcem tu nadávky, búrlivú diskusiu ani urážky na moju či niečiu adresu, bolo to len vyjadrenie sa. Všetkým prajem krásny večer ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
roman2
A to akési "požiadanie" vodiča o strpenie,kým mu automat dotlačí lístok?Tak ako si napísal v zahraničí absurdné ? pre tú srandu skúsim zadeliť najbližšie vodičovi,že nech ma počká kým mi príde SMS lístok,lebo nemôžem ísť predsa na čierno! ? a schválne si pošlem správu až keď zbadám voz ☺ samozrejme,že SMS lístok si vždy pošlem keď vyjdem z domu (k zastávke to mám necelé tri minútky chôdze),ale pre tú srandu by som to naozaj skúsil,že ako sa zatvári ?