Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #211995:
A nedalo by sa potom spraviť niečo obdobné, čo je v IDS JMK? Ak by cestujúci využil jednu zo zón 100/101 tak by sa okamžite skrátila časová platnosť lístka.

Je to síce ďalšia výnimka, ktorá zneprehľadňuje systém, na druhej strane sa ňou dá lepšie manipulovať, aby nevznikali v systéme veľké finančné diery.
Reply on: Ike #211993:
Bez dvojitého počítania z100 za dve by si ale dostal napríklad aj takéto:

cesta Pezinok,,nám. - BA,,Nová Doba - Bratislava,,Ekonomická univerzita; najvýhodnejšia možnosť cestovného, teda platba cez elektronickú peňaženku, resp. Regional ZSSK

pôvodný stav:
SL 19 km: 1,00 €
DPB 15 min.: 0,70 €
cena spolu: 1,70 €

alebo
ZSSK 19 km: 1,02 € (cez Hlavnú stanicu)
DPB 60 min.: 0,90 €
cena spolu 1,92 €

od 1.11.
IDS BK 5 zón: 1,62 € (v systéme chýba 0,08 € / 0,30 €)

pri jednoduchom počítaní zóny 100
IDS 4 zóny: 1,35 € (v systéme chýba 0,35 € / 0,57 €)

Ak by sa ti nepáčil cieľ, môžeš si ho vymeniť napr. za Vlčie hrdlo, alebo Nemocnicu Ružinov.
Reply on: 810zssk #211986:
Ale možno by stálo za pokus vypáčiť to z BSK, resp. BID, ktorí by to teoreticky mohli mať.
Reply on: Joyki #211991:
Problémom súčasného zónovania je zdvojená 100ka. Bez nej by cena JCL bola pre každú zónu (každú obec) o trochu nižšia ako teraz. Na druhej strane to nemotivuje ku kúpe PCL. Každopádne, čím menšie zóny a väčší počet, tým spravodlivejší systém. Ak by si mal veľké zóny, na jeho okrajoch by boli obyvatelia pozitívne alebo negatívne diskriminovaní.

Ostatne, predchádzajúcu tarifu SL tiež môžeme chápať ako zónovú, kde boli zóny ešte menšie a bolo ich ešte viac. Ak sa nemýlim, zo Senca to bolo nejakých 7 intervalov z prepravného poriadku. Teraz 5.
Joyki & dyspozytor:
Už len vy dvaja si v návrhoch na úpravy odporujete. Jeden chce väčšie zóny, druhý nižšiu cenu. Tak si vyberte buď jedno alebo druhé. Ale nemôžete mať 15 km veľkú zónu s cenou doterajšieho 4-km lístka, lebo vám k tomu chýba bohatý donor, ktorí to celé zatiahne.
Reply on: S499.1023 #211984:
Zrušenie *aktuálneho* zónového usporiadania. V priemere len dve obce sú v jednej zóne, a týmto sa dosť prudko zvyšuje cestovné. Podľa mňa je to prehľadné, ale až veľmi rozdrobené, no a aj preto nie je tarifa IDS neatraktívna, ... keď už z dopravného hľadiska je to nula bodov zo sto. Ale ani tá tarifa nie je výhodná. Vlastne ani neviem, načo slúži tento IDS v takejto forme. ? 2 mesiace to funguje, áno, lenže tento stav sa dalo predvídať už dávno pred zavedením, a nič nenasvedčuje k prevratu, aby sa osvietili vygumené hlavy u SL a VUC.

Re: #211989 ZSSK by mala záujem o IDS, veď vlaky by boli kostrou prepravy, ale momentálne im je to jedno. Počet cestujúcich pomaličky stúpa, za ich tarifu. Ako keby sa nič nezmenilo...
Reply on: S499.1023 #211983:
To áno, tarifa ČD bez in-karty je asi niekde inde. V tarife ZSSK pôvodne nemala byť zľava Regional automaticky, ale tuším len na základe preukazu minimálne za cenu 5€ na rok. Takto je to len ďalšia "deformita" v tarife plnej výnimiek dorazenou bezplatnou prepravou ?
Joyki: úplne súhlasím, traťový ZSSK + IDS 100+101 je jasná voľba, nikto inak nechodí. Dokonca v REXoch to možno nadpojiť aj v poslednej stanici zóny 101, kde vlak nezastavuje. Pokiaľ táto kombinácia dvoch lístkov bude lacnejšia ako jeden priamo kúpený X-zónový IDS, tak tento projekt ostatne na papieri vééééľa rokov... a presne ako píšeš IDS mal ľudí prilákať aspoň nižšími cenami, keď už koordinácia spojov je presne za 0 bodov zo 100... ZSSK je napokon tomuto "stavu" len rada, ona ani nemá záujem o nejaký IDS, tá ho len trpí z povinnosti... ?
Reply on: 810zssk #211987:
Hej, toto má logiku. Týmto smerom som neuvažoval... Druhá vec je, ako je nastavená cena... to je už ale na inú tému...
K jednoznovemu listku: Jednozonovy listok je v IDS BK nahradeny 15 minutovym (bezny dvojzonovy ma 30 minutovu platnost). Predstav si teda ze 15 minutovy CL je jednozonovy, ale v ramci spravodlivosti je jeho platnost navysena na dve zony 🙂
Reply on: dyspozytor #211981:
SL nie je povinna osoba, takze nie.
Reply on: dyspozytor #211979:
IDS JMK ma dualnu tarifu. Ak je vyhodnejsi listok IDS, spravidla vydaju pokladnicky automaticky ten.

Co sa VOR tyka, pri pouzivani VorteilsCard mi automat dava listok podla tarify OBB. A raz mi ho vyplul aj ked som kupoval bez zlavy - domnievam sa teda, ze voli automaticky vyhodnejsiu tarifu, ak zakaznik vyslovene neziada listok VOR.
Reply on: Joyki #211967:
Čo si predstavuješ pod "zrušením zónového usporiadania"?
Reply on: dyspozytor #211979:
Samozrejme, že aj v rámci IDS JMK môžeš cestovať na lístok podľa tarify ČD. Ale keďže každá pokladňa ČD má integrovaný tarifný optimalizátor, tak bolo v tvojej relácii vyhodnotené, že lístok IDS JMK je najvýhodnejší - tarifa ČD je totiž pomerne drahá na krátke vzdialenosti.
Reply on: dyspozytor #211977:
Pretože by boli diskriminovaní cestujúci, ktorí chcú cestovať jednu zastávku ale práve cez hranice zóny. U PCL sa viac cestuje po pravidelných trasách.
Reply on: 810zssk #211976:
..." Zdrazenie je problem, to hej. Ale ci by som zrovna riesil najlacnejsie "pasmo"...

Tento môj príklad nie je náhodný a už vôbec nemá za cieľ poukázať na najvyššie zdraženie po prechode IDS tarify. Toto je "pásmo", ktoré používajú všetci, kt. využívali SL vo vidieckých sídlach ako MHD. Chcel by som vidieť štatistiku SL pre toto pásmo za uplynulé dva mesiace. Možno by mi dali čísla za pravdu, ako sme vyhnali časť cestujúcich preč... Myslíte, že v rámci infozákona by som si toto mohol vyžiadať od SL?
Reply on: 810zssk #211970:
Neuniká, ja som v príspevku #211963 písal, že týmto je IdS neplnohodnotný, a nie absenciou označovačov. Teda chcem povedať, aj keby boli, stále by to nebolo plnohodnotné, lebo tarifa, neoptimalizácia (čo som písal v ďalšom príspevku).
Reply on: 810zssk #211976:
Tomu rozumiem. Ale napríklad keď som si kupoval obyčajný lístok v pokladni ČD na stanici a šiel som Šakvice - Břeclav vlakom, automaticky som dostal lístok IDS JMK, nikto sa ma nepýtal, či chcem ísť vlakom do Břeclavi podľa cenníka ČD, alebo IDS JMK, tak som predpokladal, že v rámci IDS JMK pri JCL nie je iná alternatíva. Taktiež VOR. Myslíš, že z OBB fahrschein-omatu dostaneš trebárs z Hainburgu do Wolfsthalu aj iný ako VOR lístok? Ja si myslím, že nie.
Reply on: Valec #211975:
Pre zvýraznenie argumentu, si už mohol dať rovno do placu 365 dňový lístok a jeho porovnanie?
Predplatný časový lístok si pre využívanie výhradne SL viem predstaviť jedine u dôchodcov, žiakov atp. So SlovakLines-om sa cestuje "náhodilo" - teda aspoň pri ľuďoch v produktívnom veku a disponujúcich vodičským oprávnením určite?

Reply on: Valec #211974:
No, toto je príklad hodný akurát len pre samotný príklad. Síce matematicky podložené, ale prakticky si PCL v samotnom regióne 90% ľudí nikdy nekúpi aj z dôvodu slabej infraštruktúry a ponuky spojov v regióne. PCL je nespornou výhodou v meste, alebo v súbehu mesto+región (aj to pri nepoužívaní vlaku medzi regiónom a mestom).
Tak znovu sa pýtam, keď môže byť jednozónový PCL, prečo nie aj u JCL?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.