Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Solider #206395:
A ako to potom bude? Kalifornan + 30T?
Reply on: Mike #206381:
Ťažko povedať, či s tým treba počítať, keďže prichádzajú signály, že vzhľadom na nedostatok autobusov na náhradnú dopravu, nedostatok vodičov autobusov a z toho dôvodu prebytok vodičov električiek je celoročná úplná výluka električiek v celej Karlovej Vsi údajne vopred vylúčená.
Reply on: Solider #206393:
evidentne tie vozy nie je treba, kedze neexistuje v sucasnosti problem, ze by nebolo co vypravit na linky obsadzovane 12m vozidlami.
Skutocne nie je potrebne aby miliony € v podobe vozidiel stali na dvore.
Reply on: Mike #206379:
Určite nebude ani jeden Urbanway naviac, v minulosti neprišiel ekvivalentný počet nových 12-metrových vozov za tie vyradené, tento deficit sa ťahá už roky. Netreba zabúdať, že sa kedysi na mnohých linkách znižovala ponúkaná kapacita nasadzovaním kratších vozidiel.
Reply on: Petto #206373:
Ono sa to vola SOR NBG 18 a uz videl fotky nejakeho prototypu z Kosic ?
Reply on: Ámos #206387:
Ja nie, stláčal 4x znamenie, na Zochovej mu to hlásili vpredu ostatní cestujúci, no ale aj hneď potom odfrčal.
Reply on: Ámos #206380:
Ak bude nadbytok kĺbov (čo podľa mňa nehrozí), tak by som ich nechal na 91+191 a zároveň vrátil aj na 94. Prejazdy na 192 by mohli byť z inej linky, aby na nej nebehali zbytočne kĺby (napr. 80, 87).
Reply on: Mike #206379:
Ideálna je podľa mňa tá možnosť, čo píšeš v druhom odseku. Ak budú nejaké sóla nazvyš, tak ich nasadiť na také linky, kde sú dnes hrbáče, no nestačia tam (X13, 20, 28) a hrbáčmi nahradiť kinderká (ktoré by sa vyradili), ale tiež prednostne na vyťaženejších kinderkových linkách (teda nie na 58).
Reply on: Mike #206381:
Tak ano niektore su stale v dobrom stave. Zliner urobil dobru robotu a zdasa ze aj udrzba v DPB uz je lepsia.
Takze na spickove linky a poradia ich treba nechat jazdit...
tak dufam, ze Karlovka pojde 2016, Ruzinov 2017 a Vajnorska 2018 ?
Reply on: Joyki #206383:
nahlasil si to vodicovi?
Reply on: Gryzly65 #206384:
Tak potom 50 km/h, nikdy neviem reálne odhadnúť rýchlosť... každopádne nebolo mi všetko jedno ustáť v tom buse tak, že nemám sa čoho chytiť, výtlky nás hádžu, ľudia vedľa mňa, kt. sa na mňa tlačia od dverí, ktoré sú otvorené dokorán. ?
Reply on: Mike #206379:
Mna by zaujimalo, ci bude dost 12m, po vyradeni tedomov, aj pre L32. Ci tam daju Urbany, Solarisy, alebo nedajboze SOR NB18 cely tyzden ... 🙂
Reply on: Joyki #206383:
Vies si predstavit, co robi autobus v takej rychlosti? Navyse, kde by tam natolko zrychlil...? Ze si mal pocit, ze ide 70 neznamena, ze tolko isiel, realne tak 40-50, zhruba vtedy sa ten autobus sprava ako auto v 60-70. 😉 a o petržalskom vraku to plati dvakrat.
Trošku to bolo nebezpečné dnes ráno, keď za rýchlej jazdy (cca. 60-70 km/h) po vytlkoch medzi Hodž. nám. a Zochova sa z ničoho nič zrazu otvorili 4. dvere #4234 na L93. Autobus samozrejme plný, ľudia pritlačený k dverám... len o chlp, a vypadajú rad-radom všetci... rýchlo sa nejako stlačili donútra. A po príchode na zastávku Zochova, ked už chceli vystúpiť, ich ešte raz tie dvere privreli (najprv sa zatvorili, až potom sa otvorili už všetky). ?
Inak všimol som si, že od začiatku zastávky Chatam Sofer sú už zaznačené terajšie polohy stĺpv a iných telies, takže vypracovávanie projektovej dokumentácie na rekonštrukciu je v plnom prúde zrejme. ?
Reply on: Ámos #206380:
Áno, aj keby došlo k zníženiu stavu, tak minimálne červené by ostať mali(1631-39 a 2646-53 +2636). Plus treba počítať s tým, že ak nie budúci rok, tak 2017 bude výluka z dôvodu modernizácie karloveskej radiály, ktorá bude musieť byť aj cez školský rok.. a to zhltne dosť kĺbakov naviac oproti bežnej výprave..
Reply on: Mike #206379:
velmi dobra otazka ?
L91 a L191 napsat na kratke vozy, kedze vacsi problem je pri klbovych. Po dodani vsetky sorov bude este dost plynovych vrakos?! ?
Reply on: Ámos #206378:
Otázka znie, čo nahradia tieto opčné urbanwaye, čo prídu. Malá časť môže doplniť stav, aby sa na 50tke neobjavovali už hrbáče a tiež niektoré môžu nahradiť posledné IK 415, aby Petržalka nemusela vypravovať kinderká na 80 94. Ale stále ostane cca 10-12 urbanov , ktoré budú naviac.

A tieto buď pôjdu na niektoré linky namiesto hrbáčov (a tie zasa namiesto kinderiek, ktoré sa vyradia) - teda defakto v štruktúre budú 12 metrové vozy namiesto vyradených kinderiek. Druhá možnosť je, že pôjdu na nejakú kĺbovú linku, kde ale môže dôjsť k zníženiu kapacity. (pokiaľ sa náležite neposilní interval, ale vieme aký je stav vozokm a vodičov..)

Tretia možnosť je, že 10 urbanwayov je už teraz ako náhrada za prvých 10 tedomov avšak pídu rok a pol dopredu ?
Reply on: Solider #206377:
neviem v akom su stave tie vozy a ci by to s nimi po par mesiacoch nedopadlo ako s 25tr. ak ano, treba sa ich zbavit. Ak nie, treba ich odkupit.
Samozrejme zbavit sa ich bude dat len ak bude nahrada a to znamena, ze uz teraz treba pripravovat tender.
Reply on: Ámos #206375:
To ustanovenie je tam z toho dôvodu, že po uplynutí času, na ktorý bola zmluva dohodnutá, má nájomca dispozíciu rozhodnúť sa, či si autobusy odkúpi za zostatkovú hodnotu alebo ich vráti prenajímateľovi, čiže výrobcovi, ktorý dnes fakticky neexistuje. V roku 2008 naozaj nikto nemohol vedieť, aké jazdné vlastnosti budú mať tieto konkrétne autobuy. V roku 2015 sa to už vie a preto sa reálne uvažuje s tým, že sa autobusy vrátia. Najlepšie by bolo pokračovať v nákupe ďalších 12M autobusov aj v rokoch 2016 a 2017, aby bol tento výpadok plynulo nahradený.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.