Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #206183:
vlastne este aj L6 a L9 su prepojene prejazdami. Keby sa to iste spravilo s L2 a L1, tak vsetky poradia okrem L5 by jazdili cez Trnko!
Reply on: Mike #206181:
A tiez ako bude vyzerat socialka na Trnavskom myte.
Ako by sa pojala tak googlovsky http://images.fastcompany.com/upload/Google_Pittsburgh_5_GameRoomMicroKitchen.jpg - poriadne vybavena kuchynka, nejaky stolny futbalek - biliard, sipky, hojdacie siete, sedacky, automaty s cukrovinkami, bagetami, napojmi, TV s roznymi kanalmi, kniznica,... tak presvedcis aj odbory, ze tu si budu vodici travit prestavky a vodici budu oddeleny od vozov.
Vzhladom na to, ze cez Trnko jazdi vacsina elektrickovych liniek (okrem L1, L5 a spickovej L6) tak by sa tym podarilo pokryt dost poradi.

Zaroven tym pokryjes aj inu stranku problemu. Nie vzdy je plat vsetko. Velakrat je to aj o benefitoch, pracovnom prostredi a ci sa zamestnanec tesi alebo netesi do prace. Oddychnuty zamestnanec prestava byt nevrly a tym padom aj slusnejsi a prijemnejsi k zakaznikom - cestujucim.

V konecnom dosledku by sa hadam aj usetrilo, kedze na konecnych, ZST NM, Zlate Piesky, Ruzinov by uz stacili len zachody a nie plnohodnotne miestnosti pre vodicov.
Reply on: S499.1023 #206179:
Aha, uz chapem ako si to myslel. ?
Reply on: S499.1023 #206180:
Tá časť Tvojej úplne poslednej vety za čiarkou je jedným z kľúčov k riešeniu tohto problému.--
Reply on: Mike #206172:
Myslím, že v tomot prípade nebude žabou na prameni ani divízia ED (aj keď vlastne netuším, kto jej dnes šéfuje) ani RPaT - ti sú naopak schweizošotouši, ktorí by to určite radi zaviedli. Žaba na prameni sa volá odbory, podľa mojich informácií hlavne jedny, vedené bývalým dispatcherom.
JE fakt, že lepšia sociálka TrMy ako nič. Vodičom by sa určite pri neDelfínovskom prístupe dalo vysvetliť, že výmenou za to, že nebudú mať pridelené vozä, dostanú to, že si svoju prestávku pokojne odsedia, bez vybiehania a popoťahovania s vozidlom (oficiálne to počas pracovnej a bezpečnostnej prestávky ani robiť nesmú), v civilizovanom prostredí a vozidlá b ude konečne udržiavať dielňa a nie vodiči svojpomocou
Reply on: Ámos #206178:
A tie treba poslať raz za 40 rokov, pričom za dobu životnosti vozidla sa cca. ešte raz jeho cena nainvestuje do údržby.
Reply on: S499.1023 #206169:
ta uspora je vtedy, kedy treba prachy realne poslat na ucet vyrobcu ?
Reply on: S499.1023 #206168:
Tiez som zastancom oddelenia obehov vozidiel a vodicov.

Avsak v rannej spicke (v case max vypravy vozidiel, teda vtedy, kedy to dava zmysel) by si usetril striedacmi vozidla len za predpokladu, ze by mesto zainvestovalo do preferencie (bus-pruhy, CSS), na co treba najma politicku volu.

Ved len pozri exkluzivne "vydrze" cca 12-18min napr. na 201 na HLS v case cca 7:30-9:30, ci 12-20min na 202 na RAJ v v podobnom case. To su vsetko su zapchove vyrovnania meskani z Gagarinky. Obehy tychto liniek sa robili na zaklade vyhodnoteni skutocnych meskani. Su dni, kedy si tam par minutiek aj realne odstoja, ale su aj dni, kedy ani pri tomto vyrovnani nestihaju svoje odchody z konecnej.

Ani u 93,94,95 sa na zaklade dopravnej situacie v meste neda ist na obraty pod 8min medzi prichodom a odchodom z ich jedinej konecnej, pokial nebude preferencia na mostoch, nabrezi, Stefanikovej, ci Blumental bez IAD..

Aj preto su zatial v Bratislave najrozsirenejsi striedaci na elektrickach a linkach typu 33, 99, ktore zapchami nie su vyrazne dotknute..


Reply on: Ike #206173:
Nech praveze jazdia co najviac, aspon sa cim skor roztrieskaju ?
Reply on: Hug0 #206174:
A čo vyviedla? Zase prišla nad ránom do zlej vozovne? 😃
Reply on: Ike #206173:
Včera som sa pýtal 6830 kedy už začne jazdiť a vraj má zaracha
Reply on: Ámos #206162:
?
Vozidlo je predsa živý tvor. Musí mať prestávky a zbytočne sa nepremáhať cez víkendy. Obzvlášť batoľatá SORy, ktoré zatiaľ musia byť ustajnené vo vozovniach a sledovať starčekov 14/15Tr aby získali dostatočné teoretické skúsenosti.
Reply on: S499.1023 #206170:
Veď určite aj to je riešenie a možno raz príde aj do Ba. Ale sám poznáš vodičov, odbory a divíziu ED, či úsek prevádzky a techniky, ktoré by tomu mali šéfovať, takže vieš aké reálne to je.. (aj keď už sa pri niektorých linkách pár krát tento variant zvažoval..)
V takej Budapešti to majú iba na električkách a či nie aj preto, že okrem pár výnimiek žiadna linka nemá obratisko, ale iba kusé ukončenie a prejazd cez spojku do protismeru, takže ani keby ich chceli prestávkovať tak moc vozov by sa tam nezmestilo..
Jasné, že nie sú sprostí, ani vo Viedni.. to je aj podľa mňa naša budúcnosť. Ale sociálka na Trmy je podľa mňa kompromis medzi súčasnou situáciou a želanými úsporami.
Reply on: S499.1023 #206169:
Tiez som pozeral, rocny rozpocet 60 milionov eur, 1 elektrickove poradie takmer 3 miliony rocne ?
Reply on: Mike #206165:
Oddelením vodiča od voza sa mohlo ušetriť za sociálku a odpočinkovú miestnosť na TrMy, vodiči nemuseli prestávkovať medzi bezďákmi v podchode... Myslíš, že v takej Budapešti sú sprostí?
Reply on: Ámos #206164:
Zabudol si uviesť, že tá úspora 2,6 mil. EUR je za dvadsať rokov ? .
Reply on: Mike #206161:
Ale dá. Jeden - dva vozy na linku (samozrejme nie typu 49) a nie na celé autobusy.
Reply on: Petto #206166:
Nie (teda niektore tak uz su dost davno..). Ale vraj to je požiadavka EU, resp. ministerstva, aby vozidla za Eurofondy jazdili co najefektivnejsie, teda najviac..
Reply on: Mike #206165:
Preco by mali jazdit v kuse 29,30T ? ? Ci idu eliny tiez na "variant novej 50tky" ?
Reply on: Ámos #206164:
93 má podľa cp medzi príchodom a odchodom 10 min., 95 9 min., 68 a 94 11 min. A to sú 68 94 a 95 polookružné, takže majú tú jedinú konečnú v Petržalke. (Zrovna na týchto linkách sú aj striedači..) .

U električiek niektoré linky chodia bez prestávky, niektoré prestávkujú na konečnej, lebo striedač po trase nemá kde byť a keby mal byť na celú trasu tak by to bol zásadný nárast vodičov (oddelenie vodiča od vozu je taká zásadná zmena, že zatiaľ nehrozí..).
Ale u týchto liniek je rezerva, že keď sa prejde na celodenný interval 7.5 min (o čom sa už aj uvažuje..) tak sa to vyjazdí s týmto istým počtom vozov.
Ďalšie zmeny nastanú:
- keď sa zaradia do premávky 29T a 30T, tie budú musieť jazdiť vkuse, takže na tých linkách buď budú nutne striedači, alebo tam sa možno premiérovo zavedie systém oddelenia vodiča od voza
- keď sa spraví sociálka pre vodičov v podchode na Trnku, budú sa dať striedačom odprestávkovať linky na Vajnorskú aj Ružinovskú radiálu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.