"autobusy nehoreli, išlo len o zadymenie priestoru. " a ten dym tam ako vznikol? ako sa to hovorí že niet dymu bez ohňa?
Ale v tomto súhlasím so stanoviskom dpb, to že nejaký autobus horel nie je argument, lebo ktorý autobus v dpb ešte nehorel? tušim iba sor... horeli aj 14/15tr, T3, K2, ..
Čo sa vlastne stalo s tými trolejbusmi? V katalógu vozidiel sú medzi vyradenými, ale v článku sa hovorí, že sa opravujú. Čiže by sa mali do premávky po čase asi vrátiť. Čo je pravda?
Ale keďže máme aj dráhové kritérium a keď sa znova otvoria dvere tak je tam stále tá istá zastávka. (resp na palubáku sa vráti tá kde bus práve stojí, keďže po zavretí dverí tam už skočila ďalšia).
Lebo kedysi som si tiež myslel že na zastávke musí vodič vetrať do odchodu s otvorenými dverami, ale potom som si povedal že pri takých -3 vonku a buse čo nekúri nejako špičkovo kašlať na palubák, lepšie ja zavrieť tie dvere, "pomlýiť " cestujúcich aj palubák, ale nevpúšťať dnu arktický vzduch (niekedy aj vyše 30 sekúnd).
podľa mňa by tam malo byť aj dopytové tlačidlo... páči sa mi to čo hovoria kolegovia z električiek - ak vyčkávaš na odchod, nemusíš mať otvorené dvere, ale stlačíš naraz dopyt + zatváranie dverí, systém stále drží zastávku ale zavrie dvere súpravy a vyčkávaš na odchod s tým, že dobiehajúci môže otvoriť dvere, ale súprava (hlavne v zime) nestojí s otvorenými dverami... to by som bral aj u nás na autobusoch, keď niekedy vyčkávam na odchod zo zastávky, ale inú možnosť ako nechať aspoň jedny otvorené dvere nemám...
Škoda nech ide do čerta už a nech sa k nám nevracia už nikdy! Trolejbusy či vlaky sú absolútne na hovno. Veď tie push-pull súpravy 951+051+051, to je tragédia. S tou kapacitou to nemá na úsekoch MA-BA, NZ-BA a TT-BA v špičke šancu. Ak dokáže ZSSK povedať, že je to zvýšenie kvality cestovania tak chodia asi do práce permanentne ožratí, lebo to, že ľudia stoja jak blbí vo vlaku natlačení na dverách, tak to neviem či je kvalita teda. Tretí vložený vozeň by veľmi pomohol. A o prerábkach 263 k 951 škoda reči. Úplne to Škodovka celé podčiarkla, že za čo má tuzemský trh, keď sa spriahla so SORom. Keď už bulharom ponúkli v tendri a uspeli s karosériou Solaris, tak mohli kľudne SOR ignorovať aj na domácom trhu. Zjavne český, či slovenský pasažier nie je ani po dvoch desaťročiach čakania na nové vozidlá na úrovni hodný, aby okúsil štandard cestovania na úrovni. To už snáď nemáme serióznu tuzemskú firmu a ani seriózny DP, ktorý by vypísal normálny tender, teda česť Košiciam a Prešovu - ktoré sú (zatiaľ) dôkazom toho, že aj tam kde sú "smeráci", to ide bez koliečok, piatich dverí a doplnkovej výbavy za 0,01€.
Ale tak otvorenie dverí sa aktuálne už nahrádza stlačením dopytového tlačidla. Čiže vozidlo na stálej zastávke zastavilo, vodič aktivoval uvoľnenie dverí, nikto si to do x sekúnd nestlačil, ide sa ďalej. Čiže toto neviem ako potom ovplyvňuje vyhodnocovanie štatistiky atď..
Samozrejme za účelom kotroly vodiča sa z DAT-karty zistí že vodič stál pri 0 kmh v danej zastávke x sekúnd, ale to je iná kapitola...
v palubnom počítači máš obvykle iba body (zastávky) a sleduješ aktuálnu polohu vozidla (tiež bod - posiela sa aj napr. na dispečing). Nie je to nijaká veda, práve prípady veľkého tienenia výškových budov a estakád sa riešia ďalším druhom kontroly - otvorenie dverí (otvorenie dverí má aj svoj význam sledovať, pri príprave grafikonov ho využívame na zistenie priemernej dĺžky pobytu vozidla v zastávke - ak nevyčkáva na odchod - a tým aj jej využitie, sleduje sa tým aj vodič či v zastávke zastavil a otvoril dvere - z dĺžky pobytu sa dá zistiť či vôbec zastavil čo musí podľa zákona okrem zastávok na znamenie - a zisťuje sa podľa zatvorenia dverí presný odchod zo zastávky, čo je tiež smerodajné napr. v prípade sťažností). Po nábehu GPS prevezme opäť riadenie. Sicher by mal byť podmienkou, nakoľko aj GPS je len elektronické zariadenie a vypadáva, rovnako som za čo najjednoduchší systém - v jednoduchosti je sila.
Ako samozrejmosť beriem okamžitú aktualizáciu polôh zastávok pri každej zmene (v DPMK sme dokonca nahrávali výlukové polohy pre jednodňové zmeny, ako bol maratón mieru a pod., -> tam nemusí byť presne zmeraná poloha profi GPS, stačí aj určenie z Googlemaps).
Odometrický sicher nie je vhodný najmä z dôvodu že vo vozidlách MHD sa neciachujú tachometre a po čase to robí všelijaké habaďúry, ktoré zažívame aj v BA ?
Dolezity je SW, ktory musi pocitat s tym ze obcas strati signal a odhadnut preco to je. Ak idem po nabrezi a vojdem pod estakadu tak system musi chapat co sa deje (musi vediet co tam je estakada aby nezacal blbnut).
Ked idem autom tak v tuneli mi navigacia ukazuje kde priblizne som (vychadza z rychlosti ktorou som isiel pred vstupom do tunela o ktorom samozrejme vie ze tam je).
GPS je najlepšie, ale musí byť kvalitné a to niečo stojí. Ak tam dajú prijímač, ktorý máš bežne v mobile, tak neviem neviem, ako sa zatvári v prípade, ak sa napríklad ocitne autobus na zastávke pod estakádou, kde je tiež zastávka (neviem si teraz spomenúť na modelový prípad).
Druhé riešenie je použiť zariadenie aj so SW, kde bude mapa BA a predefinované trasy všetkých liniek. To má potenciál, lebo SW, ak je dosť "chytrý", tak vie logicky určiť pri zhluku zastávok, na ktorú autobus prichádza. Ale to by zase DPB musel pravidelne aktualizovať zmeny trás.
Suma sumárum: to GPS je spoľahlivejšie, modernejšie a dá sa z toho vytiahnuť veľa užitočných vecí (teoreticky aj flexibilná reakcia na zmenu trasy v dôsledku obchádzky + automatická akutalizácia BUSE). Ale neviem, podľa toho ako sledujem snahu DPB starať sa o svoje veci - údržba, tak tomu moc neverím.
Prinajlepšom to bude nejaký najlacnejší GPS modul, ktorý akurát povie polohu a porovná s polohou zastávky. No ale skús si pustiť navigáciu bez definovania trasy, že ti zobrazuje len čisto tvoju polohu. Tá poloha skáče z pararelných komunikácii v závislosti od poveternostných podmienok a výšky okolitej zástavby až v rádiuse 5 km.
Marek1978
http://www.dpb.sk/o-podniku/aktuality/dezinformacie-v-clanku-dennika-sme/