Neviem kde mám tento príspevok zaradiť, ale pozeral som si záložku vozidlá, nakoľko som sa chcel dozvedieť niečo viac o Karosách, ktoré sa už pomaly vytrácajú aj z ulíc Bratislavy, rada B 731/2 je už nenávratne preč. Práve tam som sa chcel niečo viac dozvedieť o výkone i maximálnej rýchlosti, nakoľko bolo veľa prevedení čo do motora i prevodoviek a pamätám si aj veľký bum, keď sa ako blesk z neba objavili tzv. označenia Turbo v spojení s manuálnou prevodovkou, ktoré vo mne evokovali tak trošku športové a súťažné prevedenie týchto Karos a aj jazda ne nich bola sem tam zážitkom čo do obratnosti i rýchlosti, ako sa zopár vodičov vtedy vyjadrovalo.
Na našej stránke sa uvádza jednotný údaj o max. rýchlosti B732-70 km/h, dokonca kĺbové B741 by mali byť rýchlejšie- 71km/h.
Našiel som iný podrobný zdroj, s ktorým by som sa chcel podeliť, hlavne čo do výkonu i maximálnej dosahovanej rýchlosti rôznych prevedení mestských Karos.
Ak jazdili v Bratislave, určite by si zaslúžili pozornosť aspoň dodatočnou formou spresnenia niektorých údajov, o to viac, že už to prakticky zrejme nikdy nezistíme.
To neviem, tam som ešte nebol a už mi to ani nechýba, hlavne nie tam byť v noci, to radšej budem na Poľane s medveďmi stanovať ? Ale pozrieť by som sa tam šiel, však hlavu mi to neutrhne.
Dnes jeden Ik na 84ke ukazoval vo vnútri "Pásmo: 10" btw. ako budú riešiť číslo zón 100/101 na "malých" paneloch, koré tuším v krátkych soroch boli na kabíne vodiča? Tam počas platnosti pásiem ukazovávalo iba 1 a 2 a miesto na viac čísel tam tuším nie je...
1. Ako som uz napisal: kvoli jednorazovym listkom. Napriklad jednorazovy listok z Lozorna do Zahorskej bude lacnejsi ako jednorazovy listok z Lozorna na Nivy. A tak dalej.
2. Listok len na jednu zonu existovat nebude.. v regione budu ale existovat usekove listky, ktore budu riesit prave tento problem
Priznám sa, ja tiež inak nerozumiem rozdelenie nedeliteľnej BA na 2 pásma, ktoré sú vždy spolu ? Ale zóny budú vždy pre určitú skupinu diskriminujúce.
Predstavme si, že imaginárna zóna 1 má šírku 14 km. Cestujúci A cestuje z jedného jej okraja na druhý, ale len v rámci zóny 1 - potom platí za jednu zónu.
Teraz si predstavme, že cestujúci B cestuje 3 km, ale - smola - prekračuje hranicu zón, takže ide cez dve - cestuje menej, teda spôsobuje prevádzkovateľovi menšie straty - ale platí za dve zóny
1. Áno treba previesť peniaze na BMK (najlepšie prevodom z iného účtu bezhotovostne, je to bez poplatku), inou kartou sa v predajni DPB nedá platiť ak si chceš uplatniť zľavu 10%. Inou kartou sa dá platiť jedine cez web službu ePCL.
2. Kľudne si môže kúpiť ročnú električenku na novú kartu DPB prenesie platnosť električenky (samozrejme ako ináč za nejaký ten poplatok, tuším 1,5€ - neviem presne musel by som pozrieť cenník). Mňa to tiež čaká.
3. Asi máš na mysli IDS BK (teda nie ten paškvil čo je doteraz že treba špaciálny príplatok) tak asi nie. Treba sa rozhodnúť či má význam čakať, t.j. či to využije alebo nie. Ročná električenka je totiž najlacnejšia a kupovať si zakaždým mesačnú len aby som potom mal platnú električenku aj na IDS BK asi nemá veľký význam.
Manželke končí električenka (na BMK). Pár otázok:
1. Karta je s dobíjaním kreditu. Treba pred kúpou ročnej električenky previesť dostatočnú sumu peňazí na účet k BMK, alebo je možné v predajni DPB zaplatiť aj inou kartou?
2. BMK platí len do januára 2014. Je možné zakúpiť na takúto kartu ročnú električenku? Čo sa stane po tomto dátume? Bude treba zájsť s novou kartou do DPB a znova ju aktivovať?
3. Manželku som prehovoril na jednu jednomesačnú električenku do polovice marca (aby jej nová ročná platila už na celý IDS). Lenže BID nám trochu mešká. Budú platiť momentálne platené električenky už aj na BID (keď sa konečne spustí), keďže sa to doteraz tak propagovalo? Alebo treba ešte stále čakať na oficiálne spustenie celého systému?
Inak zoznam rozbitých zastávok narastá. Pri OD Slimák musí L50 smerom na Polus obchádzať výtlk v protismere ? To, čo sa deje v tomto meste s cestami a zastávkami tu snáď ešte nebolo. Mám pocit, že všetko sa tu akosi rozpadá a to doslova. Vozový park DPB, cesty, BID ... Som zvedavý, že čo nám tu zanechá Ftáčnik a spol.. Mám taký neblahý pocit, že od primátora k primátorovi ide toto mesto viac do sračiek (pardon, slušnejšie slovo som nenašiel, slovo problémy je nepostačujúce).
Suverénne najväčšia blbosť spomedzi zastávok na znamenie je Švabinského. By ma zaujímalo, že ako dospeli k tomu, že tá zastávka by mala byť na znamenie. Či ten prieskum robili niekedy cez víkend, alebo po 21:00. ?
Neviete ako a kde sa otvaraju stresne poklopy v Capacity? Dnes som isiel v #4914 a v celom autobuse boli povyklapane, prijemna jazda a navyse s cerstvym a sviezim vzduchom ?
derik
2. Kľudne si môže kúpiť ročnú električenku na novú kartu DPB prenesie platnosť električenky (samozrejme ako ináč za nejaký ten poplatok, tuším 1,5€ - neviem presne musel by som pozrieť cenník). Mňa to tiež čaká.
3. Asi máš na mysli IDS BK (teda nie ten paškvil čo je doteraz že treba špaciálny príplatok) tak asi nie. Treba sa rozhodnúť či má význam čakať, t.j. či to využije alebo nie. Ročná električenka je totiž najlacnejšia a kupovať si zakaždým mesačnú len aby som potom mal platnú električenku aj na IDS BK asi nemá veľký význam.