- Nejaká 15TrMka skutočne na každom vnútornom informačnom paneli píše úplne niečo iné. Ale sú tu aj električky, ktoré na klasickom číselnom paneli majú vysvietené zrejme čosi ako názov zastávky, lebo tam svietia riadne haluze.
- Samozrejme mi je jasné, že ak by sa v BA financovalo čosi ako metro, ostatné regióny by frfľali. Ale treba si uvedomiť, že zatiaľ čo v BA sa produkuje 30% HDP, z rozpočtu dostáva len okolo 3%, takže nech sa to ostatným páči alebo nie, väčšina daní vybraných v BA ide do iných regiónov.
- BS 170 u nás? Hahaha :)))
- Čo sú to v Prešove za transparenty? Zaujímavé, ale možno lepšie ako tie izraelské, čo boli na Tam-Busoch. Už nie je funkčný ani jeden...
- Sufus, prosím ťa, ty si myslíš, že tu niekomu ide o estetiku? Tu ide všetkým len o peniaze. Veď aj teraz - všetky autobusy sú také špinavé, že zvnútra ani nie je vidieť cez okno von. Ale my tu čakáme, až prestane mrholiť, pretože keby sme umyli autobusy teraz, bolo by to neekonomické...
- O stanici filiálka by sa dalo debatovať dlhšie. Je v tom zamotanej toľko politiky, až to pekné nie je. Keď sa uvažovalo o prepojení Vajnorskej a Račianskej ulice električkami cez Riazanskú, nemohlo sa to spraviť, lebo sa vraj mala elektrifikovať trať na Filiálku, kde mala byť koncová stanica. Vtedy sa to hodilo. A teraz sa nevie mesto (resp. Nové mesto) dohodnúť so ŽSR, či by tam bolo lepšie urobiť stanicu alebo mrakodrapy. Hlavne, že to celé oplotili betónovým múrom a kradne sa tam jedna radosť, o bezdomovcoch a drogových dealeroch nehovoriac.
- Tam, kde dnes stojí veľká VÚBka sa rátalo so stanicou metra. Postupne si zastaváme celé mesto, a potom začneme rozmýšľať, prečo sa na nejakú ulicu nezmestí električka, alebo prečo máme málo zelene. Prípadne si zrušíme typické bratislavské výhľady ako napríklad na Slavíne... Ale to už odbieham od dopravy...
Aj Ikarus 415 neznameho cisla ma reklamu na obch. centrum DANUBIA, kam jazdi zadarmo. V letaku TESCO bol tiez nejaky bus zadarmo neviete niekto o tom nieco? A co Soravia mejazdi vianocny expres SPS?
Elektricka 7732 beha s novou reklamou. Videl som ju len chvilu a nestihol som zistit co tou reklamou xel autor povedat :-)) (ale zda sa mi, ze je to reklama na nejaku reklamnu agenturu)
Fíha, dva dni sa nepozriem na net a hneď je tu 40 nových príspevkov... Tak idem odpovedať pekne poporiadku:
- Info o príprave metra tu raz bude, len musíme dostatočne dlho otravovať správnych ľudí
- 7070 už síce mala byť pol mesiaca rozobraná a na ceste do Parsu, ale našťastie ešte jazdí (dúfam). Ale nie je to originál koženka, skôr by som nechal ako historičák č. 7053 (ex. 7021).
- SORy a Karosy... Už teraz by sa bez toho, aby sme nakupovali nové SORy, dali tie čo máme vypraviť v noci aspoň na nočáky 502, 505, 508, 509, 513, 514 a 517, ktoré chodia permanentne poloprázdne.
- SOR má už aj väčší autobus (ale nie mestský) C 10.5, ale kupovať pomaly začiatkom 21. storočia bus s manuálnou prevodovkou do mesta je podľa mňa blbosť. Btw. Rýchlosť SORu je celkom dobrá, keď je dobrý vodič.
- Jediná Karosa B 731 č. 3161 jazdí na linke 76.
- Spodné riadky na displejoch nie sú preto, lebo od septembra boli zrušené niektoré cieľové zastávky a pri tej príležitosti sa ich podarilo pokaziť... a všetky vozy dostali do pamäte nové zlé údaje.
- LEDky sú cool, na najnovších vozoch je nový typ, ktorý svieti aj cez deň pre zvýšenie kontrastu.
- Aj SORy sú také polo nízkodpolažáky. Linky 35, 41, 49, 51 a 58.
- Na zvyšné príspevky odpoviem až o 2 hodinky, lebo mi práve končí cviko v škole
Sufus>
No, podla mna to, ze aspon jeden voz je cistejsi, je lepsie ako keby boli spinave obidva (ako napr. na T3, to fakt vyzera hrozne..). A hlavne ked sa u nas vozy umyvaju len ked su na SP alebo VP v Ustrednych dielnach...co je priblizne raz za 1-1.5 roka...
PAPYR:Autobus Karosa B 931e stoji 3 200 000,-Kc, a Renault-city bus 7 500 000,-Kc.Takze kdyz chce DP novy autobus, tak si radsi koupi Citybus, protoze zaplati stejne penize jako za Karosu B 931e, a zbytek doplati Ministerstvo dopravy a spoju.Myslim si ze je lepsi koupit Renault, nez Karosu nebo Ikarus.
Este nieco k tomu metru.
Nasi predkovia boli v tomto smere trochu inteligentejsi. Ludia spomente si ako bola do Blavy zaustena zeleznica Vieden - Blava (popularne oznacenie elektricka je dost od veci). Vlaky sa tocili v centre mesta, kde bol zabezpeceny dokonaly prestup na MHD(ci ako sa to vtedy volalo). Este predtym sa nasim predkom podarilo vybudovat zeleznicu v linii BA-Raca - Predmestie - Filialka - Nivy - Petrzalka. V Nivach dokonca s odbockou na Dun.Stredu. Vsetky tieto trate, keby neboli bezhlavo zrusene pri budovani socialistickeho mesta mohli sluzit ako velmi slusny zaklad S-bahnu. Trat Predmestie - Filialka sice este sluzi, ale len nakladnej doprave co je tiez trochu nahlavu postavene, ked v centre mesta mozem nalozit vozen, ale ja ako cestujuci skoncim na hl.stanici(trosku mimo), alebo v horsom pripade na Novom Meste( uplne mimo). Zo strany ZSR (alebo este CSD) existovali snahy o vybudovanie hlavovej osobnej stanice v mieste sucasnej Filialky, mesto vsak o toto nejavi zaujem a vyjadrenia typu ze prestup na MHD je zabezpeceny na Predmesti a Vinohradoch uplne stacia na to aby si clovek urobil dojem aka je dopravna politika mesta.
Krasny pas uzemia, ktory ostal po byvalej trati Filialka - Nivy -Stary Most, kde by sa dalo este nieco vybudovat (alebo zakopat) nam vsak postupne zaberaju financne institucie ako VUB a Sl.poistovna.
Teda neviem kde ste zobrali hosi, ze VAL funguje v Rotterdame alebo v Parizi.
V Parizi je asi 7 km trat na letisko Orly s kapacitou 5000 ludi za den .
Potom to funguje v Taipei, Chicagu a slusnejsie v Toulouse a Lille.
Inak si myslim, ze pre nas dost draha hracka.
TeBeCe: A co když souprava couvá? Pak musíte zase zvednout přední sběrač, aby ten zadní nepošpinil ten přední vůz.
Ale jinak mi to stejně příjde takové nějaké divné. On ten sběrač je stejně vepředu vozu, takže ušpiní minimálně zadní část druhého vozu, a pak je sice jedn vůz čistý, ale druhý je zase (alespoň částečně)špinavý, a celek nepůsobí esteticky. To už je lepší když jsou oba vozy rovnoměrně zašpiněny. Znáte to, když se špína rovnoměrně rozetře, nikdo si ji ani nevšimne.
Papyr: Do tohohle moc nevidím, ale myslím, že o nějakém doplácení rozdílu nemůže být řeč. Možná jsou vyšší dotace na nízkopodlažní busy, ale počítám, že ten cenový rozdíl jen tak nepokryjou.
Cena normální karosy je asi 6,5 mil.Kč a cena Citibusu je asi 9 mil.Kč - informace jsou z druhé ruky, ale můžu je zkontrolovat, neb v pražských autobusech bývá cedulka typu : "Tento autobus zakoupil DP hl.m.Prahy v roce RRRR za x xxx 000,-Kč"
KLF>
Ja som hovoril o zberacoch na T6-kach. Tie jazdia len na zadny zberac. Pri T3-kach toto vsak nie je mozne, lebo nemaju vysokonapatove prepojenie v kuplovackach. A nejaky rozumnejsi dovod ma nenapada, lebo jazda na zadny zberac ma tu nevyhodu, ze prehadzovanie vyhybiek sa v tomto pripade robi uplne tesne pred vyhybkou ked je predny voz uz takmer na vyhybke (a nie vzdy sa podari)...
TeBeCe:
To si si robil predpokladam iba srandu s tymi zberacmi na elinach ???
Akoze odovodnenie, ze na nasich elinach je dvihnuty aj zadny zberac, preto aby predny nespinil zadnu elinu mi pripada.. no prinajlepsom nelogicke! Akoze predny zberac je hore tak, ci tak a ked je hore aj zadny, tak predny nespini zadny voz, hej ? Mno... dobre moj.
TeBeCe: čo sa sťažuješ, aspoň máte BUSE... v Prešove po tom, čo na 7 vozidiel kúpili štítky BUSE, sa na ďalšie vozidlá rozhodli kupovať hnusné poľské šmejdy R&G Mielec... kazivé, škaredé, nefunkčné.
Renault CityBus... (tiež CintyBus :-)))) - na Slovensku je len jeden, prešovský č. 333 (ŠPZ PO-437AE). Počul som (neoverené, tzv. agentúra JPP), že v ČR ich dotuje ministerstvo či ký ďas podľa schémy "kúpte si namiesto Karosy B931 CityBus a rozdiel vám doplatíme". Fakt neviem, čo je na tom pravdy.
A ten Solaris... Jaj, jaj, v KE ho majú (aj v Ostrave) a ja som ho ešte naživo nevidel...
A ked uz sme pri tych tabuliach BUSE... Taky panel priebehu trasy linky typu BS 170 by tiez nebol zly napad... :-))) Ale asi mozme snivat dalej :-)) http://www.buse.cz/vyr-bs170.html
Inac pocet nizkopodlaznych vozidiel v SR aj mna dost stve. 1x I412 v Blave, nejake 2 kusy v Presove (CityBus), 4 Solarisy v Kosicach a dost. Len si tak zoberme Cesku republiku. Plzen: 32, Usti NL 35!, Karlovy Vary 13, Ml. Boleslav 13, H.Kralove 30 a cosi (stav 98) a k tomu kopec Astier, 21Tr, KT8 ... Zda sa, ze nasi kompetentni asi nezachytili ten trend. Ale ty City Busy sa mi fakt lubia. Mohli by sme ich par kupit.
Len jeden kus? A co robi DPB, ked ma to vozidlo nahodou poruchu? Ma ako nahradu nejaku povedzme Karosu so zdviznou plosinou, alebo ho nahradi normalnym vozidlom?
Este k (asi mojim oblubenym :-))) nocnym spojom. Ani ja nechapem, preco na nocakoch v BA jazdi len jedna trakcia. Vyhovaranie sa na "nocnu udrzbu" sa mi nezda - v Prahe jazdi 12 bus-nocakov a 8 elino-nocakov, v Presove 1 bus-nocak a 2 troleje-nocaky (btw. v piatok a sobotu su obidva 15Tr, inak jeden 14Tr a jeden 15.). Inde prevadzka elektrickych nocnych spojov teda ide i s udrzbou, preco nie v BA?
A este snad k metru: ked sa v BA nepostavilo za byvaleho rezimu, tak sa este dost dlho nepostavi. Kto by mal na to vziat peniaze a kde? Mesto na to zuuuufalo nema (nema pomaly ani na 15 Tr!) a stat mame rozkradnuty. A keby to aj zacal dotovat stat, je nutne pocitat s krikom ludi z inych oblasti Slovenska, ze preco sa davaju peniaze na metro a nie na X a Y a Z v ich regione.
K digitalnym stitkom: bol som vyslovene okuzleny, ked som sa v BA viezol novym 15TrM na l.c. 212 v useku Hodzovo nam - Zimny stadion a ono to vo vnutri malo informacny system! Len som sa trochu divil, ze predny (na kabine vodica) a zadny (za klbom) stitok ukazuju zo zasady volaco ine.
Inac pozdravujem tvorcov stranky, je totalne super.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Dietatko