Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #166347:
A čo tak dať zábradlie preč, na úkor jedného jazdného pruhu vybudovať cyklopruh a chodník a celú zónu upokojiť?
Reply on: tr3mp #166338:
A co tak tam dat zabradlie SPRAVNE? 🙂
Reply on: 44 #166340:
"Jaskov rad je dobry napad, ale kto ho zjedosmerni? Tam by bola cyklotrasa idealna, navyse lahko napojitelna na Pioniersku, kde sa cyklochodnik priam ziada! Nasledne sa z Pionierskej da cyklotrasa elegantne napojit cez Jarosovu na Bajkalsku, kde sa cyklochodnik da tiez krasne viest a napojit ho na Trenciansku. A hned mame celkom peknu trasu!"

A tu sa dostávame k tomu, čo Ivan alebo intony písali, treba veľa budovať. Zatiaľ čo v navrhovaných riešeniach treba len kde-tu spraviť bezberiérový priechod a vymaľovať čiary... a s minimom peňazí je niečo hotové. Možno toto riešenie neuspokojí masy, ale môže pár desiatok cyklistov na tieto trasy pritiahnť, čím vyrazí podaktorým pochybovačom (prevažne v zelených uniformách) argumenty o nevyužívaní cyklochodníkov. Niekde predsa začať treba, a lepšie v malom ako vybudovať cyklodiaľnice ktoré budú využívané 2 dni v týždni.
Reply on: tr3mp #166342:
Lebo je moc strma a tlacit bajk nie je idealne, ked si na cyklochodniku. Proste to nie je normalne na cyklochodniku. Vzdy si predstav rodinu s detmi. A tam by to chudaci tlacili 30 minut hore, tomu ver.

No NAJRYCHLEJSIE napojenie centra (napr. Hodzovho) na Patronku (Zelezna a cely zapad) je prave cez Prazsku. Ale dalo by sa aj cez Jaskac nejak krkolomejsie...

#166343 Mike: Tak to sa ale musis teperit dost daleko po tom nekvalitnom chodniku na Lamacskej. Tiez to nie ej idealne riesenie. Ja to tam vidim na podla mna najjednoduchsi sposob: Cyklochodnik z Mlynskej by koncil (trebalo by ho ale dobudovat) presne na krizovatke Patronka. Tam by sa spravil CYKLOPRECHOD so semaforom priamo dalej na druhu stranu tej 8-prudovky a vysiel by si tam pri tom domceku so sportovymi potrebami, ci co to je. Obcas tam aj dispeceri stavaju a ulickou K Zeleznej studienke by si uz prisiel na konecnu k Vojenskej.
Reply on: 44 #166341:
Možnosť č. 2 je pred zastávkou Patrónka v smere do centra zabočiť doľava, je tam vyšliapaný chodníček na parkovisko pod zastávkou. Ďalej po Dúbravskej ceste (popri bizniscentrách), na križovatke doprava k Vojenskej nemocnici.
Reply on: 44 #166341:
Áno jedna možnosť je podchod, a bike zniesť, druhá ísť na svetlá na križovatke Cesta na červený most - Lamačská v smere od Dúbravskej rovno ?
Reply on: 44 #166340:
Prečo nie je Hlboká vhodná na cyklotrasu?

Jaskový rad je fajn, ak ideš niekde od Račianskeho mýta a ďalej na východ. Ale ak ideš z celej severnej časti historického centra (napr. z Hodžovho námestia), je to obchádzka. A cyklista (ak používa bicykel na dopravu) potrebuje najrýchlejšie spojenie bodov A a B.
Reply on: Mike #166339:
Ano, ale prides na Patronku (krizovatku) a co dalej? Jedine na cestu (ako to riesim ja), alebo cez podchod vlacit po schodoch bajk. Proste tam je prerusene spojivko pre cyklistov na Zeleznu. A stale si treba uvedomit, ze cyklotrasy nie su len pre nas zdatnejsich, ale aj pre rodiny s detmi.
Reply on: tr3mp #166337:
S tou Hlbokou nesuhlasim. Tam to pre cyklochodnik nie je vhodne. A ze to do uzmenho planu niekto dal, to este neznamena, ze to bol genius.

Chodnik na Prazskej by trebalo len vyasfaltovat, siroky je na obidenie sa 2 bajkov dostatocne. Ten zaver by sa dal riesit cez Sokolsku v najhorsom.

Jaskov rad je dobry napad, ale kto ho zjedosmerni? Tam by bola cyklotrasa idealna, navyse lahko napojitelna na Pioniersku, kde sa cyklochodnik priam ziada! Nasledne sa z Pionierskej da cyklotrasa elegantne napojit cez Jarosovu na Bajkalsku, kde sa cyklochodnik da tiez krasne viest a napojit ho na Trenciansku. A hned mame celkom peknu trasu! 😉 Cize tadialto nejak by som to asi tahal.
Nechce sa mi hľadať celé vlákno kto začal diskusiu konkrétne o prístupe na patrónku, partizánsku lúku a žel. studničku, no pre mňa ako najmenej trénovaného z vás sa mi zdá z východnej časti mesta najpohodlnejšie a najmenej náročné ísť po nábreží (jednej alebo druhej strane) okolo mostu Lafranconi a cez Ml. Dolinu. Trasa cez Ml. Dolnu už je vybudovaná, aj keď sú tam miestami bariéry a problémom je najmä prechod cez cestu, ale oficiálnemu spusteniu cyklotrasy bráni kto iný ako zelené mozgy.
Zatiaľ sa to však dá riešiť cez chodník pri Ilkovičovej ul. a poza zastávku ZOO pre 30,32,37,92 smer Botanická.. (áno, za cenu porušenia série predpisov zákonov atď ?)
Reply on: 810zssk #166332:
Ak by tam zábradlie nebolo (a prechod bol rovno), prišiel by si kolmo ku ceste. Takto prichádzaš chrbtom ku prichádzajúcim vozidlám, čo JE prinicipiálne zle ?
Reply on: 44 #166313:
"Ta trasa na Zeleznu ma jednu chybu. Ty, ja Hlboku vyslapeme - ale mnoho cyklistov nie. Tam to treba riesit menej strmym svahom. Trebars vyuzit ten betonovy chodnik na Prazskej nad cestou. Zial ten konci dolu schodami a napaja sa na chodnik, kde sa na bajku uz jazdit nesmie a ani neda."

Prvá vec, trasa po Hlbokej je v územnom pláne, takže tú si nekreslil len tak hocikto 🙂

Stúpanie na Hlbokú nevyšliape každý. Ja tade bežne chodím na mestskom bicykli, ktorý nie je stavaný na takéto stúpania a riešim to úplne jednoducho - zosadnem z bicykla a vytlačím ho. Cesta hore mi trvá 5 minút, oproti prípadnej jazde na bicykli strácam max. 2 minúty. Výhodou však je, že až po Patrónku sa ide dole kopcom.

Betónový chodník je úzky, pomerne neprívetivý a naviac tie schody sú bariéra, ktorej odstránenie by stálo veľa voči tomu, aký by bol prínos. To už radšej zjednosmernenie Jaskového radu pre IAD (v smere z Kramárov) a povolenie obojsmerného vjazdu cyklistom. Je tu omnoho menšie stúpanie a pri ceste zo severnejších častí centra na západ je to aj skratka.
Reply on: Valec #166330:
No ved o tom prave pisem. 😉 Ja nenavrhujem riesit Zeleznus tudnicku - ta je uz de facto vyriesena - ja navrhujem riesit pristup z centra mesta k nej. 😉 Alebo vseobecne k nej. 😉
Reply on: Valec #166330:
L66 prichádza z opačnej strany, kde sú chodníky po jednej aj druhej strane ale ja som mal na mysli príchod od Šafka. No s tou L66 si to trafil. Ja veru na Eurovee nevidím nič zlváštne. Je to síce pekne všetko presklené a má to krajšie tvary než konzervatívnejšie poňatý Aupark, no to čo Eurovea ponúka je maximálne monotónny sortiment a síce 90% obchodov ponúka iba oblečenie, potom nejaké doplnky, nejaká kozmetika a to je všetko+BILLA. Dosť blbo sú riešené eskalátory, kde máš napr. pri vstupe eskalátor, ktorý ťa vyvezie hore, no opačne už musíš ten eskalátor hľadať, pre určitý komfort a prehľadnosť by som ich robil tak ako sú v Auparku, teda pár hore+dole. Ďalšia vec, čo by som vytkol, že mohli do samotnej budovy zakomponovať viac zelene, t.j. niečo čo by oživilo príjemne interiér budovy (na Spektre bola o tomto geniálna relácia) a tiež viac zelene v okolí a nie vydláždený západný vstup do Eurovey, to je fakt nápaditosť ako za socializmu ? Zle je tiež vyriešený presklený strop obyčajnými sklami cez ktoré sa vyhrieva budova zvnútra, čo je v lete dosť nepríjemné. Ak by som to mal zhrnúť, tak namiesto Eurovey mohli radšej upraviť breh, zunifikovať ho s protipovodňovou ochranou na nábreží a spraviť tam radšej park. Po Pribinovej mohla kľudne premávať električka, bez odbočky pri Malej scéne a mohla ísť popod námestie pred SND, vyústiť na Landererovu a po Košickej k existujúcej trati, čo bol ostatne aj kedysi plán mesta takúto trať vybudovať. Beztak o pár metrov ďalej pri ASMN bude stáť ďalšie administratívno-obchodné centrum, takže nejakú absenciu Eurovey by nikto nepocítil. Iba ak tak menej áut a menší nápor na linky MHD + príjemné prostredie s parkom pri Dunaji a divadle.
Reply on: 810zssk #166333:
A čo konkrétne sa tam ešte zvrháva?
Reply on: ivanbuto #166323:
Nejde o jednu vetu, ako som napisal, od pekneho uvodu sa to postupne zvrhava...
Reply on: intony #166317:
To ze je naopak je mozne, nejak podrobne som ho neskumal, ale principialne ho nepovazujem za zle
Reply on: intony #166316:
Co mi zas vkladas dojem? Kde som ja napisal, ze mam z Pribinovej dobry dojem? Je tam vela veci riesenych zle, to je pravda, napisal som preboha niekde opak??
Reply on: 44 #166313:
"Rekreacnych cyklistov je podstatne viac"
O tomto by sa dalo dosť polemizovať, lebo časť z tých rekreačných odrádza na ceste do práce práve chýbajúca infraštruktúra. Mimochodom, navrhješ prvotne riešiť Železnú studničku, a ako sa k nej mám dostať, keď neprejdem centrom?


Re #166314 810zssk: Mimimálne nevhodné je to, že to zábradlie je riešené presne opačne - pre ľavostrannú premávku, keďže (chodec by mal prichádzať čelom k prichádzajúcim autám).

Re #166322 no.ev.di.: "Fakt je ten, že Pribinova je riešená strašne hlúpo, čo sa týka presunu peších."
A tu si si odpovedal, prečo je tam (pre jedného tunajšieho diskutujúceho, ktorý tam chodí prežívať chvíle nákupnej rozkoše) linka 66 tak strašne dôležitá. ?
Reply on: no.ev.di. #166328:
Tam uz elektricka tazko... su tam v strede vjazdy do garazi.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.