ten stredný pás mohol byť v pohode reservé pre električku a mohli sa tam točiť podaktoré linky. Možno hudba budúcnosti, ak nepríde nejaký "mudrc" s tým, že električka ohrozuje ľudí, je neeokologická a neviem čo všetko ?
Mas pocit, ze ludia prechadzaju cestou od Safka do Eurovei na 2. stranu ? ? Ja ako aj ostatni si ideme pekne po ceste vedla parkoviska. Tie 2 prudy pre IAD v kazdom smere tam vyznievaju uplne komicky.
Táto prezentácia je zameraná na prvotné, menej nákladné riešenia (aj keď občas pridáva pokročilejšie vizualizácie), nie na celé obdobie 2011-2014 alebo ďalej... samozrejme, že radiály, riešenie Patrónky, atď., musia byť taktiež v koncepcii cyklistickej dopravy.
A prečo ďalej nečítaš, zato, že s jednou vecou nesúhlasíš?
V prezentácii nebýva priestor pre podrobné popisovanie vecí, preto to nie je bližšie vysvetlené. Nevhodné na zábradlí je to, že zbytočne diriguje chodcov, Pribinova má byť, a aj je, upokojená zóna dopravy. Navyše ani z estetického hľadiska zábradlie veľmi neprispieva tvorbe atraktívneho verejného priestoru, podobne ako Klemmfixy pri vjazde do podzemných garáží.
Zrušenie cesty pre IAD na Štúrovej by nebolo tak úplne od veci. Vôbec nič by sa nestalo, keby sa obmedzil pohyb IAD v centre, okrem pár ulíc. Jednoznačne by bolo veľké plus keby sa zrušila možnosť pojazďovania trate na Mostovej autami. Vjazd do podzemných garáží by bol umožnený z nejakej bočnej ulice. Zvýšilo by to bezpečnosť chodcov a viac ľudí by využívalo na pohyb ekologické električky. Znížil by sa tiež počet áut parkujúcich na chodníkoch, ako aj nároky na parkovacie miesta v centre mesta. Fakt je ten, že Pribinova je riešená strašne hlúpo, čo sa týka presunu peších. Keď ide človek od Šafka a prejde cez prechod pri Umelke, tak zas musí prejsť na druhú stranu, lebo tam chýba kus chodníka ?
To je fajn, že Pettovi by stačilo (ak raz bude petržalská električka ?) len zaasfaltovať koľajnice, žiaľ, sú aj ľudia, ktorí majú o uliciach typu Štúrova iné predstavy, než je dnešná realita a človek sa musí kvôli parkovaniu a prázdnym jazdným pruhom tlačiť na úzkom neprívetivom chodníku. Štúrova na vizualizácii nie je tvrdá pešia zóna, ale pešia zóna s povoleným jednosmerným vjazdom. ?
Najlepsi je 13."slajd".? 2 nizkopadlazne elektricky v Bratislave - to tu este nebolo ? . Okrem toho zobojsmernenie Sturovej pre eliny a zeby zrusenie cesty pre IAD + cyklocesta
Okrem toho, sám magistrátny úradník priznal, že to nie je bezpečnostný prvok, pretože Z-ko je spravené naopak. ?
Pribinova nie je o nič viac frekventovaná ulica, než je Špitálska, urobíme aj na nej pre istotu takéto priechody? Línia pešieho pohybu Ti niečo hovorí?
Ty máš z Pribinovej zrejme veľmi pozitívny dojem, človek, ktorý sa profesinálne venuje tvorbe verejným priestorov, cyklistickej a pešej doprave (Project for Public Spaces - ) bol však veľmi, veľmi zmätený - akoby sa Eurovea otočila ulici zadkom a technické typy ľudí spravili maximum preto, aby Pribinova bola príkladom, ako sa k chodcom a uličnej architektúre nemá pristupovať. ?
A zaplatíš to ty? Opakujem, radiály a okruhy máme v navrhovanej koncepcii. Cieľom prvotných riešení je uľahčiť presun najmä v rámci centrálnych mestských častí (v prípade iných zatiaľ len lokálne presuny) a sú finančne málo náročné, tak hádam treba najskôr robiť tie a nie naopak - nerobiť nič a čakať, kým budú peniaze na komplet cyklotrasy.
Pre mňa sú omnoho dôležitejšie detaily, bodové riešenia (aby cyklista nemusel mať zlý pocit napr. z porušovania predpisov, pokiaľ potrebuje ísť na Námestie SNP, na Obchodnú, prejsť po Dunajskej alebo Štefanovičovej v protismere, zaradiť sa pred križovatkou v samostatnom pruhu, prejsť cez Pribinovu, je toho mnoho) alebo aj odstraňovanie bariér, ktoré sa okrem cyklistov priamo dotýkajú aj pešej dopravy.
Zacalo to pekne, potom to zacalo padat a na 15tom slide to uz definitivne zabili:
"Navrhované zmeny - Pribinova:
Odstránenie nevhodného zábradlia, priechod v priamej línii pešieho
pohybu"
Co je na nom dopekla nevhodne? To je bezpecnostna zalezitost, chodcovi to vobec neprekaza (to nie je ani len krok navyse). Nechapem preco toto niekomu vadi. Dalej ani necitam..
Rekreacnych cyklistov je podstatne viac (a nechodia len cez vikendy), ako tch, co jazdia na bajkoch do prace. OK - kebyze su cyklochodniky mestom, asi by niekto nechal doma auto a siel bajkom. Ale co chyba, su trasy krizujuce mesto a radialy, ktore by cyklistu previedli mestom zo zapadu na vychod, zo severu na juh, do rekreacnych zon... A tie by predsa mohli ist mestom a zabil by si 2 muchy 1 ranou. Toto povazujem za dolezitejsie, ako napr. "Historicky okruh".
Ta trasa na Zeleznu ma jednu chybu. Ty, ja Hlboku vyslapeme - ale mnoho cyklistov nie. Tam to treba riesit menej strmym svahom. Trebars vyuzit ten betonovy chodnik na Prazskej nad cestou. Zial ten konci dolu schodami a napaja sa na chodnik, kde sa na bajku uz jazdit nesmie a ani neda.
Základom iniciatívy je odstrániť v prvom roku, s minimálnou finančnou náročnosťou, najvážnejšie problémy bežného presunu mestom a integrovať cyklistov do premávky t.j. uľahčiť im tento presun. Železná studnička je síce oázou cyklistov, ale cez víkend, neviem o nikom, kto by tam jazdil do práce, do školy, do obchodu. Odporúčam ti sa naučiť rozlišovať mestskú cyklistiku a rekreačnú cyklistiku, potom sa dá baviť ďalej.
Z mesta na Železnú studničku cez Štefanovičovu, Hlbokú cestu, Prokopa Veľkého, Pri suchom mlyne, túto trasu máme v návrhu koncepcie, na jednosmerkách väčšinou formou protismerných pruhov.
Čo sa týka Mlynskej doliny, ide sa v nej stavať Kaufland, ktorý v projektovej dokumentácii nemá žiadnu cyklocestu. Myslíš, že sa chlapci len tak prizerajú? ?
Strasne amatersky spracovane. To by si kazdy z nas mohol takto nakreslit trasy, kde sa mu zachce.
Kde je napriklad trasa nabrezie - Zelezna studnicka? Vyriesena Patronka? Zelezna studnicka je oazou pre cyklistiku - ako sa tam z mesta dostat? Po Prazskej? Po Jaskovom rade? Cez krizovatku Patronka?
no.ev.di.