Reply on: Ike #158191:
tie trate by boli súbežné? na to si kde došiel? Chceš povedať, že akonáhle ak by sa vybudovala električková trať na Rožňavskej, tak by ľudia stratili záujem o MHD v danej lokalite či čo? Len pre tvoju informáciu ti uvediem príklad z Brna kde sú trate smerom na sever od seba fakt vzdialené 600-800m! A síce jedná sa o trate na Technologický park - Královo pole/Řečkovice = 725m (merané po spojnici t-bus 30), a potom 4 trate na smery Lesná - 705m - Štefánikova štvrt - 720m - Maloměřice/Obřany - 1100m - Stará osada,obratisko - 890m - sídl. Juliánov, - 1125m - trať na Líšeň. (merané po spojnici t-bus 25+26) Človek ktorý žije medzi jednou z dvojíc radiál prejde max. 350-500m a je pri jednej alebo druhej trati do centra! Keby z centra BA šli trate na Račiansku, Vajnorskú, Trnavskú, Ružinovskú, Pražskú a Karloveskú a Gagarinovu bol by to ideálny stav za ktorého by sa podarilo obslúžiť električkou všetky vyťažené smery. Avšak tri radiály stále chýbajú. Pre zaujímavosť vzdialenosti našich troch západných radiál : Račianska - 1km po Riazanskej - Vajnorská - 620m po Bajkalskej, 1040m po Tomášikovej - Trnavská cesta - 660m po Bajkalskej a 1351m po Tomášikovej - Ružinovská - 880 cez Bajkalskú a 860 po Tomášikovej - Gagarinova. Keby sme mali vybudované električkové trate na dané smery ako som písal, nešlo by o žiadne zbytočne súbežné trate ale normálne hustá sieť akú majú mestá kde je električková doprava nosným systémom MHD. Uvedom si aj to, že ak tie trate predĺžiš zo ZP do Vajnor, či Dúbravky do novej štvrte bude treba vybudovať aj nové trate v centre a nové trate pre variáciu spojení inaK ľudí do električky nedostaneš.
44
2) Tak tym nahradnym trasam priznam sa nerozumiem, pocujem to prvykrat. Mozno som jediny medzi vami, ale je to tak. Z tohoto dovodu ani nerozumiem, preco by tam nemali premavat elektricky a naopak, preco by si tam mali zavazat IAD s MHD na ceste.