Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sati #117007:
Veď mne by tam stačili kĺbaky, len sa hovorila predzvesť, že oni nemajú výkon na to aby "vyšlapali" taký kopec. A pritom som sa čudoval ako je možné, že na zálohe sa niekedy sem tam objavil kĺbak ešte keď ani o TR sa nerozhodovalo. Ale je tam jedna pravda pozrite sa testovali tam Solarisy a aj CapaCity a zistilo sa, že majú abnormálne vyššiu spotrebu než kebyže jazdia v Petržalke napr. a to je logické preto sa aj upustilo z 32jky posilňovanej 15m vozami a aj kvôli tomu, že 32 potrebuje len niekedy kapacitne posilniť. Napr. 32 by stačila posilňovať počas nejakých akcií na jej trase napr. keď je zadarmo Botanická záhrada, ZOO a iné. Vtedy by tam mohli nasadzovať povedzme 15m busy. A k tým 25Tr tam sú potrebné. Vieš si predstaviť, že by tam jazdili 18m busy, ktoré majú vysokú spotrebu? A ak viem ani testy s 18m TAM-BUSom nedopadli dobre hneď sa pokazil... ? A zase 15Tr by bolo trošku divné doťahovať každý deň v počte 7ks... 25Tr by neboli poruchové kebyže je trať napojená na druhé. A prvé mesiace keď tu začali premávať trolejbusy vodiči boli až tak lenivý, že keď im spadli palice išli na diesel. motor a kašlali na nahodenie. Ja som tak zažil sme išli smerom hore a traťávi opravovali na zákrute pri generátore trať a vodič musel zapnúť diesel lebo mu spadli palice keď to chcel prejsť a ledva sme tým tempom vyštverali a na zástavke nahadzoval palice, ale chudákovi po chvíli zase spadli a tak šiel na ďalšiu zástavku na diesel agregát a neskôr zase spadli, ale už normálne vystúpil a nasadil ich a nechcel ísť na dieselaregát na ďalšiu zástavku. Tento diesel agregát čo majú je úplne slabý na to aby zvládol DD a aj preto počas výluk sú nasadzované normálne 18m busy. Vlastne 25Tr boli kúpené len pre to lebo nechceli trať napojiť na ostatnú...
Reply on: geodeath #117010:
mna to nepobavilo ja som vedel ze ikace a karosy to zvladnu
Reply on: qwix #117008:
? ? ? mas pravdu tu sa nejde objednavat 20 ks pre MHD horna dolna ale 240 ks co je pre obidve znacky objednavka ako lusk im nejde len to ze dodat tychto 240 ks v dobrej kvalite ale ide im aj o dobrre meno do buducna ze sa dokazali z takouto objednavkou popasovat a mozu potom DPB Ba pouzivat na referencie do buducna co bolo aj jednou z podmienok co chcel DPB aby vyrobca predlozil ❗ ?
Reply on: Sati #117007:
? to je to čo pobavilo nejedného človeka, že aj Ik a Karosy to tam zvládali ? no ale poruchovosť bola spôsobovaná najmä tým štartovaním diesel motora pred Molecovou a za krátko jeho vypnutie nie?
Reply on: qwix #117008:
"To, co pise MB ako zakladnu vybavu Cita" - sry, zabudol som to dopisat...
To co pise MB ako zakladnu vybavu Citara moze mat pramalo spolocneho s tym, co je schopny vyrobit v 240 kusovej serii
Reply on: luky133 #116999:
ludia, uvedomte si konecne, ze toto nie je porovnavanie vybavy Skodovky vs. Toyoty ("a tato pozri, toyota ma lakovane spatne zrkadla"). To, co pise MB ako zakladnu vybavu Cita
Uvedomte si, ze za 2.5 mld, ti Mercedes aj Irisbus poskladaju "cokolvek"... Chces 4 dvere? Budes mat styri dvere (okrem toho, toto bolo na 99,999% uz v podmienkach)... Chces mat sedacky v tvare Zahradnikovej hlavy? Budes mat sedacky v tvare Zahradnikovej hlavy...
Teraz uz ide len o to, aby si DPB rozumne veci aj naozaj objednal...
Reply on: geodeath #117005:
lebo je to nespolahlive kazive a vo vedeni su ludia co to nevedia ako sa to ma pouzivat a z toho potom je ta poruchovost a nespolahlivost zaujimave jazdili tam stare serble ako ik 28x aj karosi a fungovalo to zaujiamve ❗
Reply on: luky133 #116999:
asi vacsina znas by si priala Mercedesy ale myslim si, ze realnejsie su tie Citelisy.
Ale ako jeden Presovcan mi povedal: "Ani ja som ich nemal rad, ale zvykol som si. Lepsie ako Ikarusy 280 ci Karosy 741." A ma pravdu!
Reply on: Sati #117000:
Na čo tu sú 25Tr? Bez nich by ťažko dačo premávalo na DD. A každé ráno tam ťahať 7ks 15TrM by bolo dosť divné.
Reply on: S499.1023 #116992:
Teraz mi ide konkrétne o predzvesti umiestnené na zastávkach. Ak stojí voz na zastávke a na predzvesti má Stoj!, nechápem načo z tej zastávky sa ponáhľa na križovatku, kde bude stáť zas. Obzvlášť, keď za ním nik ďalší nestojí.
Reply on: S499.1023 #116991:
je tam porovnatelnych. Je VP Conecto a NP conecto porovnatelne? A s tym, ze je to akademicka debata mas pravdu. Cela je taka, kedze nepozname presne znenie sutaznych podmienok.
Reply on: Mike #117001:
tak to mi je jasne
Reply on: Peto02 #116997:
Keby som mal začať menovať zoznam miest, pre ktoré boli karosy a ikarusy typické, tak skoro by sme neskončili... ? ? ?
Reply on: geodeath #116973:
vies chlapce to ze SOR to nebude som vedel od zaciatku a aj som to tu tvrdil ale tak nechal som vas v tom a 25 tr su momentalne tu na dve veci
Tu je menší popis sériovej výbavy Citara:
http://www.mercedes-benz.sk/index.php?sec=cars&subsec=citaro_g&page=outfit_regular

A čo som čítal tak ma omnoho lepšiu než Citelisy. Ochranu proti bočnéhmu nárazu ani neviem či majú Iveca, a také odpružené vzduchom sedadlo neviem teraz či majú IVECA, ale asi hej?

Čo sa týka doplnkovej tak predpokladám, že toto by dokúpili:
+regulácia preklzávania kolies (ASR)
+zdvíhacie a spúšťacie zariadenie (kneeling)
+vyhrievané čelné sklo
+klimatizácia (predpokladám, že ale len pre vodiča)
+elektricky prestaviteľné vonkajšie zrkadlá
+informačné systémy by nebrali od MB, ale asi BUSE
+miesto pre invalidný vozík (Ak tuším dobre tak to majú aj IVECA aj SORy takže by to asi kúpili tiež)
+mikrofón
+4 dvere výsuvné smerom dnu, dvojkrídlové s pneumatickým pohonom (A toto je asi najväčšie mínus MB... Štyri dvere sú za doplatok a pokiaľ viem IVECA majú v štandardnej výbave a toto môže dosť zahrať proti MB nakoľko cena za jeden voz sa musí vynásobiť 240x a pri IVECU je to tuším sériovka takže dosť veľká suma sa ušporí)
+mechanická alebo elektrická rampa pre dvere 1, 2, a/alebo 3 (plošina bude určite mechanická)

A toto je odhad čo by mohlo byť, ale veď v Bratislave to nie je potrebné načo by sa to tu využívalo:
-regulácia pozdĺžneho a ****ho naklápania (WNR)
-strešné kanálové kúrenie
-konvektorové kúrenie
-klimatizácia (do celého vozidla)
-zabezpečovač IRIS
-sedadlo vodiča s otočným zariadením, vyhrievaním a vetraním
-vonkajší reproduktor
-digitálne alebo rádiovým signálom riadené hodiny
-izolačné dvojsklá
-svetlomet do hmly
-vysokotlakový ostrekovač svetlometov
-ističe
A posledné je také kozmetické a to puklice na kolesá, ale myslím si, že by sa postrácali časom takže to by netrebalo. Myslím, že IVECO, ale bude výťaz, ale aj to je dobré hlavne, že budeme mať nové autobusy. Ale IVECO má veľké mínus, že má taký stiesnený interiér.
Reply on: Mike #116995:
pOdPoRuYeSh sHoToDeTiCzKy #LoL# ?
Reply on: S499.1023 #116994:
Prepac ze som len obycajny Bratislavcan co cestuje MHD a sleduje stranky iMHD. Videl som nejake obrazky Citara z dni otvorenych dveri a tam uz bol zase iny model. Preto som chcel vediet s presne akym modelom Mercedes isiel do tenderu a teda potencialne aky moze jazdit po Bratislave (v ktorom sa budeme viezt).
Citelis mi pripomina Karosy z 80tych rokov, ktore sa mi po Ikarusoch zdaju dost typicke pre Bratislavu. Mercedes mi skorej pripomina nejaky Bazilej...
Reply on: S499.1023 #116994:
uz tam chyba len firework a soto tyzdna ? ? ?
Reply on: S499.1023 #116994:
Lebo tu už taký máme a vlky (aspoň tie dlhodielské) si už naň vizuálne zvykli ?
Reply on: Peto02 #116993:
Bože, ty si ešte nevidel rovnaký autobus s rôznym počtom dverí? Choď na stránky nejakého francúzskeho dopravcu, tam zase nájdeš po xoxot fotiek Citelisov bez štvrtých dverí.
A ešte mi vysvetli ako sa Citelis hodí do Bratislavy "kvôli výzoru"?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.