Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: luky133 #116833:
Olejkárska, Leškova, Jiskrova, Trnávka, Zlaté piesky, Krasňany, Veterná, Karlova Ves, Rovnice, Dolné Krčace, Dúbravka, Račianska, Záhumenice, Ružová dolina. Predpokladám, že nejakú som určite zabudol. ?
Reply on: Majo #116834:
Jéééj to som si nevšimol. Tak no vieš Češi nevedia, že to je Kapucínska a nie Kapučínska (odovdená asi od čínskej kapusty) ?
Reply on: luky133 #116832:
Mňa dorazila hlavne tá "Kapučínska". ?
Taká otázka do plena. Koľko je meniarní vôbec v BA? Ako sa pozerám v Prahe je ich dosť veľa...
Reply on: Majo #116830:
Ja som im raz už posielal zoznam gram. chýb a opravili ich. Boli typu napr. ide do Karovej vsi miesto Karlovej Vsi a iné... ?
Reply on: Ámos #116828:

tady jsme si asi nerozuměli. Já tendr na autobusy pro BA pochopil tak, že včera v pátek (21.listopadu 2008) bude vyhlášen vítěz. Alespoň jsem to tak z médií pochopil. Jen mě překvapilo, že se pouze vyhlásil postup do dalšího kola. Nic víc.

Že je třeba vyhodnotit, ověřit reference, přiřadit body podle kritériií vím samozřejmě taky, ale já měl za to, že tohle je už dávno hotové.

V Praze se jen čekalo na vyjádření ÚOHS a definitvní ortel měl být vyhlášen příští týden, ale pro zdravotní indispozici někoho z rady se to odložilo. Každopádně, s největší pravděpodobností to bude Sor.
Reply on: Luky22MI #116829:
Wow, teda tak otrasné fotky, ako sú v tom bratislavskom update na webe pražských tramvají, som už dávno nevidel a to som videl už fakt všeličo... A ešte k tomu tie popisy s pravopisnou chybou v pomaly v každom slove, pod to by som sa na mieste autora hanbil podpísať... Zase niekto, komu chýbajú aspoň náznaky sebareflexie... ?
A keby ste sa si pozreli prazsketramvaje.cz tak tam najdete foto elektriciek BA ?
Reply on: m@rtin #116809:
dobre predsa z Prahy vies, ze vyhlasit vysledku tendru na busy nie je take jednoduche. Ponuky podali dvaja uchadzaci, teraz ich treba vyhodnotit, overit referencie, priradit body podla kriterii.
Reply on: luky133 #116826:
Takéto tlačítko (či už manuálne, alebo automatické - čiže prihlasovanie sa automaticky palubným počítačom) sa zvykne montovať do autobusov. V prípade električky alebo trolejbusu na to postačí jednoduchý trolejový kontakt. BTW, hádajte koľko trolejových kontaktov v BA máme?

Viac o preferencii električiek na križovatkách (konkrétne v Prahe) sa môžete dočítať na http://preference.prazsketramvaje.cz/showpage.php?name=ssz
Neviem ako vo svete funguje preferencia, ale kebyže sa chce v Bratislave fakt urobiť podľa mňa nie je problém urobiť preferenciu na nejakom takomto princípe: Každá električka by sa vybavila doplnkovým tlačidlo "Voľno", ktoré by vyslalo xx sekúnd pred príchodom do križovatky signál, že ide prejsť a križovatka by automaticky podľa toho zariadila signál pre ňu "Volno" a auta by mali "Stoj!". Počiatočne by to bolo asi finančne náročnejšie, ale preferencia by tam určite bola a aj dosť veľké skrátenie času. A nemuseli by sa potom budovať také monštrózne križovatky ako je pri otočisku v KV.
Reply on: Majo #116824:
vsak hovorili ze spravia "preferenciu", co sa vsetci cudujete... to bolo jasne... trolejbusy rovnako zdrzanie v kazdom smere... na lave odbocenie na jegeho zo zahradnickej sa nikdy tak dlho necakalo ako vdaka tymto semaforom... 212tka teraz v popoludnajsej spicke na zimnom stadione - vystupiste ani nestava, hned sa otoci ? nechapem naco bola cela zahradnicka dobra... vratane rozsirenia - vsak naco je rozsirenie ktore aj tak potom konci jednym pruhom rovno a jednym pruhom dolava - no na hovno... pokojne stacila 1+1 zahradnicka a rozsirenie pred krizovatkou aby boli dost dlhe pruhy na radenie (teda maximalne od jegeho po mileticovu - jedine tu malo rozsirenie vyznam, po jegeho pokojne mohol ist z kazdej strany elektricky 1 pruh...) a vysledok v priepustnosti je rovnaky!!! chodci - tak to je ina komedia - ti UZUCKE CHODNICKY to nemozu mysliet ani vazne - na jeden z najfrekventovanejsich priechodov a chodnikov v meste od zastavky elektricky na trhovisko dat normovych 1,5metra a aj to BLOKOVANE STLPMI, ktore su samozrejme z ohladu na chudacikov zo vylietavaju z cesty nie hned pri krajnici ale meter od krajnice - to je snad ZLY VTIP... tym samozrejme nechcem povedat ze zahradnicka sa nemala rekonstruovat, mala, ale uplne inak... hlavne ti idiotkovia co tam parkovali pozdlz elektrickovej trate ze skoncili, to je asi jedine pozitivum... ale cela rekonstrukcia sa dala spravit menej megalomansky a teda hlavne LACNEJSIE, urobit CHODNIKY SIROKE ADEKVATNE POHYBU CHODCOV, a bez zbytocnych svetelnych krizovatiek - jegeho x zahradnicka je bez semaforov a len s pravym odbocenim z jegeho niekolkonasobne priepustnejsia...
Reply on: Emo #116818:
Kvôli tým semaforom sú dosť veľké meškania. V smere od Slovanetu na Trnavské mýto sa čaká na svetelnej križovatke s Jégeho logicky každý krát inak, niekedy vôbec (záleží od času, za ktorý električka prejde úsek od Tomášikovej), ale na svetlách na Miletičovej (pred Trnavským mýtom) je zdržanie pri normálnom pobyte na zast. Záhradnícka okolo 2 minút. V opačnom smere je to však ešte horšie - 5 sekúnd po tom, ako električka zastaví na zastávke Záhradnícka jej skočí návesť stop a na voľno tam musí čakať ďalšie cca 3 - 4 minúty. Väčšinou to vychádza tak, že keď električka opúšťa túto zastávku, ďalšia sem už prichádza. ?
Reply on: Max #116822:
To nie je argument, ale len skonštatovanie stavu.
Reply on: Valec #116817:
paci sa mi najma ten argument k bodu 3, dovol mi k tomu vyjadrit moj osobny nazor:

samozrejme, ze sa nezmestil cyklochodnik, lebo prvoradou prioritou su jednoznacne siroke cesty pre investorov a ich drahe auticka. A do buducnosti sa samozrejme planuje dalsia a dalsia vystavba v danej lokalite, lebo aj to patri medzi priority mesta. A medzi Jegeho a Palkovicovou sa este k tomu nachadza park, tam sa vyslovene ziada jeho likvidacia a miesto neho krasny polyfunkcny objekt, tak zo 30 poschodovy, aby vhodne zapadol do okolia. A ku podzemnym garazam objektu treba zriadit aspon 3x krizovanie cez elektrickovu trat, samozrejme svetelne riadene, s plnou preferenciou IAD a samozrejme s odboceniami na vsetky svetove strany.

Ja sa vazne cudujem, ze pri realizacii toho unikatneho projektu rozsirenia zahradnikovej sa vobec naslo miesto na nejaky chodnik pre pesich a na elektrickovu trat! ...ktore su vlastne aj tak uplne zbytocne, lebo ani jedno z toho predsa biznismeni, supermeni, mafiani ni politici nebudu vyuzivat... nebyt toho, mohla tam byt krasna, aj 8-prudova komunikacia! grc ?
Reply on: Emo #116818:
nerobim si iluzie ale som cakal by som ze na novovybudovanej trati preferencia fungovat bude...
k tej preferencii citujem jedneho vodica, ktory na krizovatke s jegeho stal skoro minutu a ziadne auto zatial nepreslo cez trat...ktory idiot toto urobil??? ved aj ja by som to lepsie vymyslel..a na 100 percent s nim suhlasim...
Reply on: Emo #116818:
Ak stali elektricky na preferovacom semafore, tak to je znak, ze preferencia je uspesne spustena.
Reply on: toldo #116812:
"4. preferencia elektriciek:
Je zapnuta? Lebo na Jegeho eliny stali. Takze ak je spustena tak je ako vsetky "preferencie" v BA na dve veci..."

Ty čakáš nejakú preferenciu električiek? V Bratislave? ? ?
Reply on: toldo #116812:

Ad 2:
Pôvodne tam malo byť aj ľavé odbočenie do ulice Líščie údolie.

Ad 3:
V tomto mieste má byť niekedy v budúcnosti ďalšie ľavé odbočenie (zrejme až nejaký investor zaplatí rozširenie tej jednosmerky. ?

Re #116815 pepke: Možno preferencia nefunguje práve z toho dôvodu, že nie je zapnutý ešte aj ten semafór na Mraziarenskej, lebo ten je tiež zaradený do preferencie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.