Turbov prispevok ma privadza na otazku, ci niekde na svete existuje elektrickova prevadzka, kde chodia obsluzne aj expresne elektrickove linky po tej istej trati - teda aj s presnym grafikonom ako na zeleznici?
Da sa to riesit. Treba zvysit atraktivitu elektricky. Teda plna preferencia na krizovatkach, tka sa da usetrit na useku Dubravka - Safko cca 5 minut. Mozno viac. Dalej je na mieste prehodnotit pocet zastavok a ich polohu. Takisto zaviest zastavky ibe pre niektore linky. Konkretne mam na mysli napr. zlucenie zastavok Horne a Dolne Krcace do jednej zastavky na znamenie "Krcace"; dalej zastavka "Karlova Ves" iba pre linky konciace v Karlovej Vsi, linky 1, 5 a 12 by tam nezastavovali. Takisto by tieto linky nezastavovali v zastavke Lackova a Jurigovo nam. V grafikone sa to da spracovat. Nemuselo by to byt po cely den, ale povedzme ze v case rannej spicky a pod. Linky odchadzajuce z Karlovej Vsi pojdu minimalne 3 minuty pred linkou prichadzajucopu z Dubravky, potom sa vyhneme dobehnutiu. Od Zastavky Molecova je hustota zastavok pomerne dobra, staci na pokrytie uzemia a netreba tam ziadne zastavky rusit. Tam sa da zrrychlit elektricka preferenciuo, napr. v Krizovatke pod mostom Lafranconi, dalej pri Chatam Sofer, pod Novym mostom, na Nam. L. Stura a Safarikovom nam. Viem si to velmi dobre predstavit. Takisto si viem predstavit ze miesto sucasnych 26 minut, ktore potrebuje linka 12 na trase Pri Krizi - Safarokovo nam., prejde tuto trasu za 15 minut - aj ked to je na prvy pohlad nerealne, viem si to predstavit. Potom ludia velmi radi prestupia z autobusu 83 alebo 34 na elektricku. Navyse ak bude aj v Dubrevke v 1. tarifnom pasme... Daju sa zaviest kapacitnejsie elektrickove vlaky, napr. 3xT, alebo nakupom novych, nizkopodlaznych clankovych (povedzme ze aj 45 metrovych) elektriciek. Dalej sa da zhustovat interval, samozrejme po urcitu hranicu, aby bolo mozne zachovat "expresnost" linky 12 (aby nevznikali preblemy pri dobehnuti linky konciacej v Karlovej Vsi.
Ona uz ledva premava o 2100 nieto uz o 2200
Elina/bus: elina podla mna brzdi lepsie, vynimkou su len klaty, a tiez ma lepsi tah. Kolajnice (nie v dnesnom stave!) su taktiez rovnejsie ako asfalt a perovanie E je tiez lepsie. Asi tak.
Color: - ja som nehovoril iba o Ch. Grobe, a vy tiez nie - takze tak.
Color + all: Mna moc nemusite presviedcat o vyhodach elektrickej trakcie - ale uprimne - elina (nie jej vyseobecny pojem, ale to co jazdi tu v BA) nie je moc (vobec) pohodlna (moj nazor) oproti busu. Skor je to opacny pomer - teda urcite.
Minule som s hrozou zistil, ze uz o 2200 nepremava 9-ka - no fakt ma skoro slak trafil.
no trochu som to prehnal asi . Ale je fakt, ze 83-kou som z ovsista na zaluhach (svatnerova) za cca 32-35min. Kdezto napr. z tej istej zastavky, ale 12-kou som na safku za cca 25+ min. Ked mi ide hned 88, tak je to porovnatelne, ale to sa casto nestava
Andrej (Anndy008): #11416 inak cesta 83kou z Damborskeho na Hodzovo nam. trva 18minut, 12kou z Damborskeho k Novemu mostu tiez 18? Samozrejme v pripade, ze na Lamacskej nie je zapcha (alebo auto na kolajach co je ale menej casto). No a ked je moznost rovnako dlho cestovat za lacnejsie, myslis, ze si cestujuci nevyberie taku moznost. Naviac, podla mojho nazoru, casovy rozdiel v dochadzke do zamestnania v rozmedzi do +-5 je prakticky zanedbatelny.
Andrej (Anndy008):
Nie, ale trochu zasrandovat si snad mozeme, nie? Ja vravim ze najprv treba vyriesit dopravu v meste, potom sa obzriet na region, ale troska utopie (este k tomu aj humoru)... To nezaskodi. Vzdy je to zdravsie ako snivat o elektricke z Kamenneho nam. do Pezinka. , nie to este do Viedne...
ja=aj
Andrej> dones do Grobu kolajnice a droty a ked tam spravis trat tak si dobry
frenky> lenze ked chces cestovat z 2. pasma do 2. pasma (dajme tomu Dubravka - Raca), tazko sa vyhnes tomu aby si cestoval 1. pasmom.
Aha, takze .ru to vsetko vysvetluje. Niezeby som bol antirus ale... ked ti idu maily mimo SIXu cez cely svet tak sa to stane (osobna skusenost zo sme-l )
p. Kajdi ci kto raz rozpraval, ze v Prahe bola raz nahradna doprava lodou, ked sa tam opravoval daky tunel. A boli ja CP
Ked sa ma riesit regionalna doprava cez kolajnice - tak naco (Turbove slova), najprv treba vyriesit dopravu v BA. Ale autobusmi zrazu ano.
Hm- preferencia elin - je sice pekne, ze elina by bola lacnejsia, ale kym, ich interval bude taky ubohy, kym budu take prepchate, budu pomale, a kym sa napr. z ovsista dostanem bez prestupu busom do dubravky, tak tou elinou nepojdem, aj keby mi za to platili - a verim, ze vacsina ludi, a to nehovorim o case jazdy, lebo cas jazdy je asi taky ako cas jazdy 12-kou zo safka. Netvrdim, ze do kazdej dediny moze a musi ist vlak, elina (kockopes), ale ked uz - to by malo byt, tak ako v meste nosnou trakciou.
Nejako sa mi zda vase uvazovanie ako celkok nelogicke, aj ked lolakne logicky posobi. Ale mozno sa mylim...
Inak s tymi lodami v MHD to nie je az take nerealne. V Budapesti funguju aj dve kompy (jedna cez Dunaj a druha cez jeho rameno). Akurat si nepamatam, ze ci som pouzil predplatny listok, alebo sa platila zvlast ...
TURBO> s tou lodou by to bola haluz.
A co sa tyka toho 1.pasma pre saliny v okrajovych castiach...
Mam pocit ze teraz je 1. drahsie ako 2. ,takze by bolo treba mierne upravit cennik, ale moze byt.Ak by bola salina lacnejsia a trate dobre spravene, tak by ludia myslim zacali uprednostnovat elinu pred busom.
teraz som si vsimol, ze mi na mail neprisli vsetky prispevky a unikala mi cast diskusie :-(( to je ale chyba providera, kde mam mail pre imhd - niektore maily mi dochadzaju nejako oneskorene ...
Tei dve pasma v meste by som nechal. Tretie pasmo by bol region. Prve vnutromestsky okruh (povedzme ze tak ako to je teraz) a druhe vnokajsie mestske casti - Dubravka etc... Ale s tym, ze kolajova trakcia - teda tramvaje a vlaky by boli aj na tomoto uzemi v 1. pasme, z ktoreho by potom priamo presli do 3. pasma, teda regionu - toto som myslel na vlaky. Ja si viem predstavit elektrickenku na 1. a 3. pasmo. Nevidim v tom problem. Inac aj to oznacovanie ako pisal tr3mp sa mi paci. Sice by na to ludia (teda bezny cestujuci) asi nadavali ale zvykli by si - vsak ma to logiku. Jo, este by som doplnil cislovanie 8xx. Lode. Napr. Lod "CADCA", plaviaca sa po Dunaji az do Hainburgu by mala oznacenie 880. Vsak po trase Osobny pristav - PKO - Riviera - Devin - Hainburg si to viem predstavit. Co na tom ze to je lod???
Hehe... pekne to tu ozivlo. Ja si myslim ze dve pasma su dobre, tretie tiez ale s tym, ze (ako to tu uz bolo spominane) kde jazdia subezne busy aj saliny, 1. pasmo budu elektricky a 2. autobusy.
K regionu: myslim si ze vsetky regionalne linky by mali byt oddelene od MHD (lebo je v tom bordel). Ved to tu bude vyzerat ako v #11399
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
COLOR
Elina/bus: elina podla mna brzdi lepsie, vynimkou su len klaty, a tiez ma lepsi tah. Kolajnice (nie v dnesnom stave!) su taktiez rovnejsie ako asfalt a perovanie E je tiez lepsie. Asi tak.