Mohlo by to hlasit rozne info. Napr.-moznosti prestupu uzlov, pozor na zlodejov, uvolnite miesto starsim, aktualne kratke dopravne info o vylukach presmerovaniach...
Ono vypisy su dobre v pripade ak vsetky spoje z danej zastavky idu rovnakym smerom - napr. odchody z Marianky do Bratislavy by take mohli byt (paradoxne, tam maju normalne tabulku), avsak mali by byt doplnene aj infom o trase na nejakom samostatnom papieri.
Každopádne nechápem, kde zobrali hypotézu, že takto usporiadaný cestovný poriadok je prehľadný, efektívny a kompaktný.
Pamätám si, keď som svojho času intenzívne cestovával Slovak Lines. Z konkrétnej zastávky boli na CP uvedené odchody na každú zastávku, čo niekoľkonásobne duplikovalo údaje (z tých normálnych MHD sa dozviem jeden čas - bus mi ide 14.30, zatiaľ čo SADistické mi (nech n je počet zastávok) n-krát oznámili, že spoj ide 14.30 podľa toho, akú destináciu som hľadal). Z CP ktorý by sa bez problémov zmestil na jednu A5 tak bol CP na formát A3. Navyše fatálne neprehľadný.
By ma zaujímalo, či vôbec ľudia, ktorý navrhujú dizajn CP videli v živote autobus alebo stáli na zastávke.
nie, prosím nie takéto CP poznám, sú napr. v Lučenci, tam je to strašné, chcel som isť z Lučenca do prvej alebo druhej dediny som sa nevedel zorientovať, lebo som musel vedieť KAM všade idú busy čo idú cez tú dedinu ?
Žiaľ toto je defaultný stav všetkej slovenskej prímestskej a diaľkovej dopravy... Rozmohlo sa to s nástupom SW od EMtestu, ktorý začal takéto zjednodušené výpisy ponúkať a dopravcovia na to skočili v domnení, že vyhovejú platnej legislatíve. Smutné je, že ani tá legislatíva nerozlišuje knižný (úradný) CP od vývesného.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.