Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: KLF #62210:
sorry..chybal som...
Reply on: Peon #62207:
cyklisti jazdia v kazdom pocasi, narozdiel od kupacov ?
Reply on: skyline29 #62209:
Uz to tu bolo povedane - budu jazdit na 42,44 a 49.
mozem sa opytat,ci tie nove solarisy budu obsluhovat aj linku 31,61 alebo 94??teda ak to niekto vie...
Reply on: Peter55 #62205:
Tak to je naozaj najmenší problém. Jednoducho sa nebude posielať ako záloha.
Nikde som nenašiel zmienku, že L128 bude premávať iba v prípade priaznivých poveternostných podmienok (ako L191 k Rusoveckým jazerám). Teda bude premávať za každého počasia?
Môže mi niekto vysvetliť, prosím, čo sa považuje za "prednosť cestujúcich s bicyklom"?
Reply on: hoppusmark #62204:
Ano ale keď ho pošlu ako zalohu niekde kde su uzke ulice a nebude vedieť vybočit čo bude?
Reply on: Peter55 #62203:
Nemyslím si, že v Bratislave sú úzke ulice. Možno na nejaké výnimky, ale v takej Petržalke sú hlavné ulice 4-prúdové, a na mosty sú dlhé nájazdové rampy. Takže práve naopak.
Na trase L88 a ani L96 nie je žiadna úzka ulica.
Reply on: Andy #62190:
Jednoznačne z tebou súhlasim. Solače su budare a maju zle vyriešene dvere ked je v nich vela ludi neda sa dostat k 2 alebo 3 dveram ked stojiš v uličke medzi pretože ulička je úska a maju malu kapacitu. Karosy by boli jednoznašne lepšie. A neviem si v blave v tych vašich uskych uliciach predstavit solaš ako boči ?
Reply on: eripmav #62198:
vychadza Ti to na nejakých 9 km... To nieje ani tak dolezite, ako vetvenia, krizovatky stanice...

50 miliárd... každý rok 3... môže byť... 17 ročný horizont akurát...

A koľko by bolo pozemných tratí, vozidiel a podobne ?
Za 3 miliardy investičných prostriedkov ročne do plusu (to je 100 % navyše k dnešným financiám DPB), tak máme závideniahodnú dopravu aj po pozemných tratiach v centre.
Neverim vlastnym ociam... cyklobus... no KLOBUUUUUUK DOLE.. ? konecne pozitivna vec, ktoru spravil DPB... 😉

este pozitivnejsiu by mohlo spravit mesto, keby cyklisticky prepojili Lafranconi s Devinom ?
Reply on: eripmav #62197:

1. na Slovensku s tým firmy nemajú skúsenosti - je to všetko drahšie... pracovná sila lacnejšia, betón - neviem...

2. Napriek nekatastrofickému scenáru uvediem, že 1 km metra stojí 3 miliardy Kč - 4 miliardy Sk. Pri ktorých by som aj v pripade BA električky možno zostal... 3-4... kilometer.
Stanice budú mať podobný charakter a na krátkych úsekoch ich bude pomerne mnoho - a sú na tuneloch najdrahšie.

Kto Ti povedal, že Cestný tunel má vyššie bezpečnostné kritériá ? Videl si odsávacie v metre ?

V pripade trate na povrchu - rychlodrahy su naklady asi miliardu na km - 1,3 mld Sk.

Klasická električka - 220 mil na km - 270 mil Sk

Len toľko... pretože záverečná veta - potom sa povrchové trate môžu zrušiť - nemôžu !

Pretože postaviaš trate namiesto tratí a do je v našej situacii velmi, ale velmi zbytočné.

Čo prevádzka staníc ? 6 zamestnancov minimálne, upratovanie, bezpečnosť, svietenie ?
Reply on: fobust #62149:
čo si sa ráno so smraďobusom zrazil, že tak podráždene reaguješ na debaty o MHD?
vysledkom by bol okruh trnavske myto - mileticova/zahradnicka - ASMN - karadzicova - safko - kamenne nam./nam. SNP - hodzov nam./stefanikova - hlavna stanica - racianske myto - trnavske myto. S napojenim vsetkych existujucich povrchovych radial v krizovatkach safko (karlova ves, petrzalka - obe este dlhsi tunel pod dunaj, po novy most), racianske myto (raca), trnavske myto (zlate piesky), mileticova/zahradnicka (ruzinov)
Moja naivna predstava ako by sa dala postupne elektricka zakopat pod zem:
1. etapa: zacat razit tunel niekde zo Zahradnickej, pred krizovatkou s Mileticovou, smerom na ASMN, Karadzicovu, Safarikovo namestie. Elektricky by zatial chodili z Ruzinova klasicky, ale stavalo by sa tak, aby mohli po dokonceni ist do tunela. Zaroven to hned spojit s tratou do Petrzalky, popod Dunaj zo Safarikovho namestia do Petrzalskej novej radialy. Po dokonceni moze cast elektriciek z Ruzinova chodit klasicky na Trnavske myto a cast tunelom na ASMN, Safko, az Petrzalku. Petrzalka by bola napojena "len" na Ruzinov a Safko a ASMN..., ale myslim ze oproti dnes 95 by to bolo "az" ☺ Dlzka tunela odhadujem tak do 5-6 kilometrov aj pod Dunajom, co nie su nejake megalomanske naklady.
2. etapa: pokracovat tunel zo Safka smerom na nabrezie, novy most, a vyustit na povrch smerom na karlovu ves a dubravku. Napojit karlovu ves, na petrzalku a ruzinov po dokonceni. Tunel menej nez 3 kilometre. Elektricky z race a zlatych pieskov by nadalej chodili starymi tratami po centrum.
3. etapa: prepojit tunelom safko - kamenne namestie - namestie SNP - stefanikova - hlavna stanica - racianske myto - trnavske myto. Asi najdrahsia cast stavby, najdlhsia tunelova cast. Po jej dokonceni vyviest na povrch na trnavskom myte smer zlate piesky, ruzinov-mileticova, raca z racianskeho myta. A tym mozno stare trate definitivne zrusit. Asi jedina neobsluzena oblast je okolie americkeho namestia, ale oproti tomu je navyse ASMN, karadzicova.
4. etapa: perspektivne - dalsie radialy smerom na prievozsku dolne hony, patronku - prazsku...
Reply on: Martin Fundárek #62123:
Presne tak, plný súhlas z mojej strany. Ja by som ocenil najmä na Biely kríž k horárni nad Raču (tam tiež môžu autá). Môže to byť dobrý východisový bod na turistiku mimo Bratislavy. Stačili by také 2 spoje za deň (ráno a krátko po obede). Ale to by sa tam asi malo trochu podobať na turistické stredisko (napr. možnosť občerstvenia).

A myslím, že ten Malý slavín, Pekná cesta a Kačín čo písal inTony v príspevku #61934 tiež nie sú úplná blbosť. Devínska Kobyla - jedine keby pri saleziánskom hoteli nad Dúbravkou bolo nejaké rekreačné stredisko.
Reply on: Sommelier #62193:
navyse Sitiny sa stavaju pre auta - co znamena ovela prisnejsie bezpecnostne predpisy (protipoziarne, unikove cesty, kamery...) a vetranie vyfukovych plynov - to vsetko odpada pri elektricke, takze elektrickovy tunel by bol mozno este lacnejsie (bez stanic). Zo stanicami by bol asi drahsi, ale nie 10 nasobne.
Reply on: Sommelier #62193:
3,5mld su naklady na tunel+krizovatky - a tie tvoria podstatnu cast, ved stavaju prepojenie harmincovej do lamaca, krizovanie lamacskej cesty a tunela, mlynsku dolinu... ale o elektricke: kolajnice a vedenie treba aj navrchu, nie? stanice treba, tak dajme tomu, ze cena stanice aj s pristupom dvihne naklady na dvojnasobok, stale mi to nevychadza 200miliard, ale tak desatina, cele centrum bratislavy (kde by bolo treba zakopavat) ma totiz tak 5 krat 5 kilimetrov... neviem preco by vjazdy mali byt prznenim, ide to urobit aj elegantne, a take miesta ako pred novym mostom, ci trnavske myto sa tym urcite velmi "nesprznia"
Reply on: eripmav #62191:
A potom si sa zobudil. 3 a pol miliardy su celkove naklady. Tym to u teba hasne. Však rúra, a pohoda rúra, nakoniec rúra ako rúra.

Tak možno nie je rúra ako rúra - koľajnice, vedenie, stanice, prístupy do nich, infraštruktúra, to sú také drobné navyše, pár korunové rozdiely oproti rúre akou je sitina.

A čo si myslíš, že tá električka pôjde 2 metre pod povrchom - napôjde. Pod akým uhlom musí reálne klesať pod zem - a akú časť centra tými vstupmi a výstupmi chceš S P R Z N I Ť ???

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.