Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Zdravim ludia, toto forum normalne zije , na to ze mhd by som tu tipoval posledny prispevok okolo roku 1998 ? Mam otazku , newiem ci mi budete vedet odpovedat , kadopadne.Chytil ma revizor , sice s listkom ale bez ISICu , tak ze pohoda zaplatit 140 neni tragedia. Samozrejme som na to zabudol a potom som dlhsie nebol v BA a doma po navrate ma uz cakal pozdrav od advokata za 1400. Da sa tomu este vyhnut , ci uz som brany ako ze som nemal ziadny listok?
Cierne reklamy na zadnych celach IK435 sa nebezpecne mnozia. Uz sa nimi mozu "pysit" napr. aj 4811, 1809, 4827... ?
Reply on: intony.sk #62543:
ale su ludia ktory jazdia na MBcke tak nech si kupia nove auto.. a ti ktori musia veci prevazat co v MHD nejde nech maju fajn auticka. JAJ! Vidim, ze nech by sa pre ludi robili co by sa len dalo stale by len nadavali. Opät: Slovesnko s prijemni ludia ?
Reply on: S499.1023 #62544:
No citelis ma pravdu. Ono ide o to, ze tie domy na Obchodnej nemaju mozno a ztaku hodnotu, ako samostatne objekty, ale ako celok tvoria istu hodnotu a pamiatku (isteze ich treba zrekonstruovat podaktore, podaktore uz su). Podobne ako Vysoka ulica (inak byvam vlastne hned pri tychto uliciach) je stara vinarska ulica Bratislavy a ta radova zastavba z 1-2-3 podlaznych domov vytvara isty kolorit ako celok. A tento celok ma svoju architektonicko-urbanisticku hodnotu mesta. Je to mala ukazka toho, ako vyzerali ulice Bratislavy v minulosti.
Reply on: intony.sk #62543:
No nie všade je lepšie ísť autom, takže to, že niekto auto má, neznamená, že nevyužije MHD. Ja osobne to mám lepšie do práce MHD ako autom.
Reply on: hoppusmark #62553:
Minimum okien je typickým znakom obchodného domu týchto čias nielen vo východnej Európe (viď jednotné obchodné domy sietí Karstadt, Hertie, Kaufhof v západnom Nemecku). A bordel okolo budovy skutočne NIE JE vlastnosťou Tesca.
Reply on: hoppusmark #62553:
ináč sorry, viem, že diskusia má byť o MHD.
Reply on: tr3mp #62552:
OD Tesco sa mi nepáči z viacerých dôvodov. Ten hlavný je, že je tam minimum okien(aspoň v prvej budove) a teda dovnútra nepreniká slnečné svetlo. Sú tam vysoké náklady na vykurovanie, osvetlenie(kvôli tej absencii slnečného svetla), okolie budovy je neupravené a z každej strany pôsobí odpodzujúco a nepripomína mi v ničom mestské prostredie.

Samozrejme toto je iba môj názor. ?
Reply on: Dopravák #62551:
Áno, čaj a vodu. Obchodná má až na výnimky pomerne nízku architektonickú hodnotu, cenná je viac urbanisticky. Presnejšie, budovy na Obchodnej predstavujú taký "low end" dobovej architektúry, narozdiel od Tesca a Kyjeva, čo bola vybavenosť celomestského až nadmestského charakteru a tak bola aj koncipovaná z architektonického hľadiska. Osobne si myslím, že tie dve stavby nie sú zlé.
Poznámka pre menej alebo pomalšie chápavých: z môjho názoru v predchádzajúcej vete nutne nevyplýva, že keby sa teraz rozhodovalo o búraní oblasti, kde teraz tieto budovy stoja, tak by som bol za a takisto z toho nevyplýva, že by som hneď zbúral polovicu mesta, je to len čisto hodnotenie samotnej architektúry 🙂

BTW, Dopravák: "Slováci nič iné nevedia, iba hundrať" #62550) a "si dnes pil???" #62550). Ten Tvoj druhý príspevok je krásnou ukážkou, ako nehundrať, ale jasne vyjadriť, v čom presne nesúhlasím a prečo 😉
Reply on: tr3mp #62548:
si dnes pil??? ?‍☠️ ?
Reply on: dankosmile #62531:
k poslednému odstavcu, plný súhlas... Slováci nič iné nevedia, iba hundrať a to nehovorím o slovákoch žijúcich mimo krajiny, ktorí nič iné nerobia, len na toto naše krásne "Slovenské švajčiarsko" ? ..../cenzúra/... ? ?

/xi xi zabil som dve muchy jednou ranou ? ? /
Reply on: citelis #62542:
Podla mna to mohlo byt riesene ako pri redute co sa trolejoveho uchytenia tyka. Pravda, ale k tomuto sa malo vyjadrovat a navrhovat riesenia v ramci projektovej pripravy a verejneho prerokovania, teraz je uz neskoro nariekat nad tymi skaredymi stlpmy
Reply on: hoppusmark #62546:
"Mimochodom ja by som najradšej zbúral Tesco a Kyjev" - a o 40 rokov by nadávali Tebe, že si zbúral typické budovy z toho obdobia kedy vznikli 🙂 Tesco a Kyjev ešte nie sú poriadne "strávené", v každom prípade si myslím, že s odstupom času budú vnímané ako hodnotnejšie ako jednotlivé budovy na Obchodnej.
p.s. takisto sa pripájam k názoru, že netreba na všetko nadávať(Obchodná, stĺpy a spol.) Určite to bude lepšie ako predtým.
Reply on: S499.1023 #62541:
Viem minimálne o jednej. Je na začiatku obchodnej, myslím že hneď oproti zastávke električky v smere na Kapucínsku. neviem aký je to presne štýl (kubizmus?) ale určite som o tom čítal, tuším v Bratislavských novinách.
Tie jedno- až dvojposchodové "domčeky" by samozrejme zbúrať mohli, ale tento má asi 4 poschodia.

So zbúraním celej Obchodnej ale určite nesúhlasím..
Čo by si tam postavil namiesto toho?

Mimochodom ja by som najradšej zbúral Tesco a Kyjev
?
Reply on: S499.1023 #62544:
No však prelom 19 a 20teho storočia. Ale to už sa v dnešnej Ba pomaly môže nazvať "cenné", príp. "achitektonická pamiatka".
Keď niekedy okolo roku 1900+- začala po Schoendorsfskej ul. premávať električka, tak to skutočne bolo predmestie Blavy. Postupom času sa z toho však stalo širšie centrum a pri akomkoľvek búraní akejkoľvek budovy v širšom centre treba postupovať veľmi citlivo a pretým tento krok viackrát zvážiť. ?
Reply on: citelis #62542:
Nikto kameňovať nebude, povedz, ktoré stavby sú na Obchodnej hodnotné. Ešte tak niektoré pivnice možno z národopisného hľadiska, ale z domov ja mám pocit, že je to všetko nie veľmi kvalitná predmestská architektúra, okrem toho ešte pomerne radikálne prestavaná v priebehu 19. a 20. storočia.
Inak, nedávno som navštívil obec Witten (predmestie Bochumi), kde je taká pešia zóna v centre, podľa ktorej asi presne Obcxohdnú architekt architektoval - metrový rozchod, stĺpy, svetielka v strede ? . Akurát to neblikalo podľa prichádzajúcej električky. Pre zmenu však bola v strede ulice výhybňa, na ktorej sa električky úvraťovali, bo ďalej bola výluka a Straßenbahnersatzverkehr ? .
Reply on: dankosmile #62532:
Ako ľahko si to predstavuješ... Keby si kúpil autíčka, načo by si staval metro #ble# alebo električku, keby mali všetci nové auto... Akože, nechcem povedať čo to tu za sprostosti píšeš... ?
Viem,že ma asi ukameňujete,ale na Obchodnej sú dosť významné architektonické pamiatky,aj keď to na prvý pohľad tak nevyzerá.Sú hodnotné aj z archeologického,aj pamiatkového hľadiska.Problém je len v tom,že verejnosť o nich nič nevie,a ich stav je katastrofálny.Zbúrať ich,by bol rovnaký idiotizmus,akým bolo zbúranie Podhradia.Aj to v čase,keď sa búralo,vyzeralo hrozne,ale dnes vieme,aká to bola škoda.Myslím,že tie domy sa budú postupne opravovať,o to viac,keď Obchodná dostane nový povrch.Aj preto si myslím,že je pre električky lepšie,ak budú troleje na samostatnom telese,bez toho,aby boli obmedzované neustálymy rekonštrukciami.Ale uznávam,že architektonické prevedenie oných tram-stĺpov mohlo byť lepšie.
Reply on: hoppusmark #62533:
Aké historické stavby na Obchodnej? Ešte tak Malý Baťa má možno nejakú hysterickú hodnotu...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.