A to kto tak chodí? Patrónka a Valašská niesú od seba vzdialené zas kúsok. To nie je lepšie dojsť na Dubovú a tam prejsť na Valačskú? Pokiaľ viem tak zo zastávky Dubová vidno obratisko trolejbusov na Valašskej.
Viem, s estakádou, s ktorou počítal ÚP, by bola situácia podstatne jednoduchšia. Ja len dúfam, že druhé Dlhé diely tam nebudú ? lebo jednak to nepoberie križovatka, ale ani električky... (Neviem predstaviť predĺženie 31/39 cez Staré grunty, keďže sú to autobusy)
Hej aj to by šlo napr. že 31 alebo 39 potiahnuť z CSU cez St. Grunty na Riviéru...
Totižto územný plýán, podľa ktoré sa dosiaha výstavba na DD a ochvíľu bude aj na St. Gruntoch plánovaná na rok 2030 počítal s estakádou z Molecky proti zaústenou niekde do St. Gruntov/Svrčej...Zastávka busu by bola pekne na estakáde z ktorej by boli schody/výťahy priamo dolu na električkové zastávky...
Lebo íná vec je že pokiaľ sa realizuje celý objem výstavby na St. Gruntoch a budú tam druhé Dlhé Diely, tak objem dopravy odtiaľ úrovňovou križovatkou Karloveská - Molecova jednoducho neprejde a tam nastane kolaps ☺
Druhá vec je, a síce ak by 32 pokračovala z Dlhých dielov ďalej po Starých gruntoch a zároveň by zabezpečovala aj zvoz k električkám, prestup by sa stal horším než je tomu dnes. Ak by sa nebodaj vybudoval aj prestupný terminál vedľa električkových zastávkových ostrovčekov, trolejbusy linky 32 by sa oň iba ošuchli, pretože zastávky by boli na Hájnickej/Molecovej a teda opäť by sme boli pritom, že 32 a 33 nemajú spoločnú výstupnú/nástupnú zastávku pri električkách. Už len z tohto dôvodou by boli možno vhodnejšie dve linky - 32 a druhá cez Staré grunty so spoločnou konečnou s 33 pri Riviére. Alebo nejakým iným spôsobom tento problém riešiť.
Tu sa nedostala pre preháňanie medzi top výroky... Máte pravdu v tom, že keby všetci z DD (tak ako dnes) pokračovali linkou č. 32 alebo nejakou inou do mesta po Starých Gruntoch cez tie nové sídliská, skutočne ďalší ľudia môžu pristúpiť iba na strechu... avšak pointa 32 33 atď by mala byť aby robili zvoz z DD po Molecku a tam prípoj - prestup na električky.. Čiže väčšina spoja sa vyprázdni a ďaej na staré grunty ostane vo vozidle toľko cestujcúcih že ďalší pristupujúci sa tam pohodlne zmestia...
Cestná dorpava na Starých Gruntoch ale rovnako aj na D.dieloch má mať iba doplnkovú, resp. napájačovú funkciu k nosnej koľajovej...
Samozrejme za predpokladu preferencie električiek...
A na podporu toho svedčí aj to čo tu píšete, a to že jazdná doba 32 ak by chodila cez St. Grunty oproti dnešku sa natiahne dajme tomu o 3 min( optimistický odhad) a teda ňou budú cestovať iba tí čo nevyhnutne musia-.--
pripomienka o preplnenosti spojov z DD odznela na VZO 20.5. v KCK v rámci prerokovania návrhu otočky, ako "bude miesto iba na streche" s poznámkou o úmyselnom prehánaní, tu na DF sa to dostalo medzi top výroky,
12: tento variant (návrh) poznám, tých 26 min. je hypotéza v ideálnom prípade, skúsme prepočet pre najmenej výhodné podmienky v zime (nie poľadovica), podľa mňa by to bolo na hranici 35 min., čas však nie je podstatný, na tomto variante je predovšetkým zaujímavé zvýšenie dopravnej obsluhy územia, nevýhodou je potreba osobitných opatrení pre protismerné vedenie liniek - z Hodžovho nám. cez Tichú do Slávičieho údolia, ak ma pamäť neklame, tak niektoré jednosmerky by museli byť presmerované, alebo zrušené
možno by to šlo aj tak, že z DD i DU s prestupom v KV do centra by sa išlo cez Slávičie a v opačnom smere by sa išlo po Staromestskej, nábreží Dunaja a Botanickej s odbočkou do Mlynskej doliny, aby sa domov mohli dostať aj ľudia zo Slávičieho a Tichej, to by totiž trvalo len cca 15 min., dúfam, že ma "nezabijú" odporcovia súbehov dopravných subsystémov vrátane elektrických trakcií,
k argumetu o využití na prestupy z DU a La i samotnému spojeniu DD na Hodžovo nám si dovolím poznamenať, že po rekonštrukcii tunela bude oveľa efektívnejšia možnosť - električkou na Obchodnú, viem nerieši obsluhu Slávičieho údolia a Tichej, ale podobných častí mesta je viac, preto by pre nich mali zriadiť obdobu DD-lokálky L35, ktorú by neskôr bolo možné nasmerovať na Staré grunty a späť