Ako je to s obsadenosťou linky č. 212 cez pracovné dni? Je ten klobás, to čam jazdí, reálne zaplnený? Lebo občas mávam pocit, žeby tam celý deň stačili sólo vozy.
A inak tá 184 tiež nie je nejaká výhra. Koľkokrát som to videl, toľkokrát to bolo obsadené maximálne desiatimi cestujúcimi
Tak to sa uvidí, čo si vybavia a čo nie, oni sú asi schopní začať stavať aj načierno.... každopádne ja som len upresňoval, že nič nie je zatiaľ schválené a povolné, napriek tomu, ako sa to možno v médiách prezentuje.
Ten odkaz sa týkal problematiky linkového vedenia, konceptu nosných vs. vedľajších liniek... a niektorí Petržalčania dodnes nevedia prežuť reformu zo septembra 2005.
Tak tak..... inak zaujímavé, že napr. v USA, kde sa doteraz uplatňoval model doprava = rozširovanie ciest + všade parkovanie zadarmo, tak plochy na dopravu zaberajú oveľa viac miesta ako v Európe, hustota osídlenia/zástavby je často nízka, a zápchy ďaleko väčšie, a ešte sa zväčšujú. (Tento postreh bol myslený "obecne", aj v USA sú miesta, kde je to inak, napr. Portland v štáte Oregon.)
Vysrať sa na Petržalčanov, s prepáčením, a vraziť miliardy na dopravu v iných mestských častiach, pretože Rovniakova Petržalka električku nepotrebuje, ale potrebuje metro, ale zároveň si vystačí s autobusmi do roku 2020 ?
Keby si chapal to, co citas a navyse by si sa zaoberal problematikou v suvislostiach, vedel by si, ze tomu tak je. Je to prakticka skusenost, ktora potvrdzuje nazor VUD, ze autobusy by v Petrzalke do 2020 zvladli dopravu aj bez elektriciek, ci NS MHD...
P.S. Ja navyse presadzujem NS MHD vo finalnom variante v plytkom tunely a autobusy a trolejbusy ako doplnkovu dopravu....
To kríženie, o ktorom hovoríš, máš na mysli medzi trolejbusmi a električkami? Je pravda, že v smere na Trnavské mýto je toto asi najzraniteľnejší bod pre trolejbusy, aj keď počas dennej premávky často ani IGK tam rýchlejšie ako 25-30 nejdú, keďže sa postupne rozbiehajú od svetiel.
Niektorí naši vodiči sa boja aj kríženia rovného smeru s vychádzjúcou 210 z Legionárskej, ktoré ale znesie v rovnom smere min. 30, možno aj 40 a viac.... ale väčšina tam chodí tak do 20 myslím.
To čo zase napadlo Cíleka a magistrát? Poradie priorít v riešenie dopravných problémov v centre mesta by mala byť preferencia električiek v celom centre, ako aj funkčný systém parkovania a rozšírenie regulovanej zóny. A ak sa bavíme o zjednosmerneniach, poďme sa baviť aj o cyklistoch. Ale nie, my sa ideme baviť zase z pohľadu, kde sa dôraz kladie IAD.
Väčšina normálnych ľudí určite nechodí len na Šafko, ale cestuje ďalej - centrum, dúbravka, ružinov, piesky, rača... Takže ak sa to nepáči práve a iba tebe, asi máš smolu a ostatným je asi dosť jedno, či budú čakať na elinu, ktorou pôjdú ďalej v bode A alebo v bode B. Toť jedna vec a druhá - minule som išiel 95 zo Šafka cca okolo pol štvrtej v pracvoný deň a na Farského vystúpila z 95 asi polovica ľudí, z ktorých väčšia časť išla aj tak na zastávku 78/84/99, takže asi tak. A ešte jedna vec - pri tejto rýchlosti, kým sa začne aj reálne stavať, je dosť možné aj to, že železnice budú mať vybudovanú aj trať ŽSTPe-Filiálka a aj trať po Pe...
Keby si si prečítal aj celý článok, tak by si zistil, že tomu tak nie je. Citujem:
"Po vzoru některých německých měst (např. Mnichov, Berlín nebo Hamburk) připravuje ROPID hierarchizaci sítě autobusových linek, tedy systém páteřních linek s atraktivním intervalem, které by vhodně doplňovaly základní síť metra, tramvají a železnice."
To znamená, že ten "systém páteřních linek" je len doplnok k iným dopravným systémom.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Martin Fundárek