Aha, tak preto sa Beus zastával šoférov ? obdivujem šoférov, lebo dakedy idú po cestách v otrasnom stave a v rôznych podmienkach. V každej profesii sú flákači a poctivci a medzi šoférmi sú takí tiež. Ja som Beusa nekritizoval, neviem ako jazdí. Mimo toho všetkého, sa pri nedávnej razii medzi šoférmi autobusov (po celom Slovensku) našli takí čo nafúkali dáke promile a nebolo to málo šoférov. Ja som nikoho neurazil menovite ale ak tak s obľubou prehliadaš stále častejšie nehody v MHD, tak dúfam, že budeš triezvejší keď sa ti dáka prihodí a najlepšie s úrazom. Človek sa nikdy nepoučí pokým nezažije. Určite to neni ani pre šoféra príjemný zážitok mať nehodu, viem si predstaviť ten šok a neskôr obavy o prácu ?
ja som tu riesil hlavne tych chudakov, co nemozu ani poriadne chodit... a presne toto som mal na mysli, presmerovanim L84 su teraz nuteni chodit na Bulikovu ?
teraz nemozu vyuzivat 184 tak ako predtym 84, zial niekde sa muselo skrtat a niekto na to musel doplatit
Keď Ti nabehne auto odhocikiaľ do Tvojho pruhu, máš tri možnosti
a) strhnúť volant doprava a riskovať stĺp,
b) strhnúť volant doľava a riskovať kolíziu s niekým úplne nezainteresovaným, ktorý ide v súbežnom pruhu alebo v protismere,
c) nestrhnúť vôbec a napáliť do debila pred sebou.
Ale nemáš čas na to, aby si si urobil SWOT a vybral najlepšie riešenie. Musíš reagovať v zlomku sekundy a to robíš nie podľa rozumu, ale inštinktívne. Vodič tohto busu inštiktívne strhol volant doprava - no a čo? Mne red časom skočil pred auto srnec zľava a keby som strhol doľava, čelne by som sa zrazil s protiidúcim vozidlom. Našťastie som len brzdil a tak som nezabil protiidúceho vodiča, ale len toho srnca.
To, či tam jazdil aj prototypový voz neviem potvrdiť. Každopádne tam už rok jazdí normálne sériovo vyrobený hrbatý čiastočne nízkopodlažný štvordverový SOR BN 12 č. NR-057DT.
Automaty udrziava myslim spolocnost Mikomat, cestovne poriadky si vylepuje sam DPB, ma na to ludi (viacero aj z tohto fora).. co sa tyka zastavok tak to neviem, to nech povie niekto mudrejsi, ale tipujem ze tiez DPB.
Samozrejme. Nemoze horiet vobec nic, iba Solaris. Dokonca aj ten najsambezpecnejsi Tambus horiet nemoze, to sa nam len zdalo, vsak oni su uplne bezpecne..
hoppusmark: Ikarus 435.18 nedokáže ísť na rovine 100 km/h z celkom prostého dôvodu - jeho sprevodovanie a konštrukcia motora (ktorou sú obmedzené maximálne otáčky) mu to jednoducho neumožňuje. Tá 80 už znie reálnejšie, ale je to ešte dosť na hranici fyzických možností.
Ďalším dôvodom na pochybnosti (aj o tej 80) je už spomínaná karta, na ktorú sa rýchlosť zapisuje, a máloktorý vodič by takto flagrantne porušoval 60-tku, ktorá je zakotvená v D1/3 (hoci by na danom úseku aj bola povolená vyššia rýchlosť) a riskoval tak svoje ťažko zarobené prémie
Tretia vec je, že na údaje tachometrov autobusov sa spoliehať nedá, ukazujú naozaj všelijako.
Takže naozaj to bol jedine tvoj subjektívny pocit z rozbitej cesty, vymlátených tlmičov a pouvoľňovaných častí interiéru
neviem otom ze by pristresky patrili magistratu ci MC. Su majetkom DPB. Teda mimo JCDecaux. Aj ked magistrat je vlastnikom DPB tak de facto pristresky patria magistratu. Ale v DPB mu patri vsetko...
No, kedze v Slovnafte sa obcas pracovne vyskytnem, skusim Ti odpovedat na tvoje otazky. Nikdy som sa ale ich vnutropodnikovou dorpavou neviezol, lebo "moje" kancle sa nachadzaju hned v tych prvych budovach.
1./Cize - hned za vchodom do Slovnaftu je autobusove "nadrazicko" - normalne s oznacnikmi a cislami liniek (1-5 sa mi zda). Uz pristup na jednotlive nastupistia je za turniketom na cipove karty, cize sa vlastne nedostanes do busu kde nemas co hladat. Ako vyzera doprava dalej (v rafinernej casti) neviem, lebo som tam nikdy nebol a asi ani nikdy nebudem. Co som odpozoroval, tak doprava funguje vtedy kedy treba (zaciatky a konce zmien - inokedy to ani nema zmysel)
2./Nepotvrdene, ale vsetky linky jazdia vramci arealu Slovnaftu
3./Vnutropodnikovu dopravu vyuzivaju asi vsetci co ju potrebuju. Pozri, manageri, IT a ja neviem co sedia hned v tych budovach na zaciatku... Ale za nimi je este jedna vratnica za ktorou uz zacina rafinerka... Cize tu dopravu vyuzivaju ti, co pracuju v rafinerke + nejaky pomocny personal (hasici a pod.)
+ Re #93525 Majo: Pokiaľ viem, tak automaty na cestovné lístky spravuje pre DPB firma Mikomat.
Servisné vozidlo si zvyknú niekedy aj na električkových koľajniciach odstaviť, ale to asi iba pri bežnej údržbe (t.j. výber tržby), lebo ani raz som nevidel, žeby kvôli nim mali električky prestoj. ?
A aj keď sa na toto nepýtaš, trolejové vedenie pre trolejbusy si DPB spravuje čiastočne sám a niekedy robí aj firma Elza. Električky neviem.
Čo sa zastávok (mimo JCDeaux) týka, tak to by som aj ja rád vedel. Niektoré tuším patria magistrátu a niektoré mestským častiam. Či si ich však oni aj spravujú neviem.
on to bude hlavne tým stavom ciest a vozového parku. Je jasné, že v autobuse po životnosti, ešte k tomu na rozbitých cestách, má človek o dosť horší pocit z jazdy ako v novom autobuse na kvalitných cestách..
Takže je možné, že vtedy po Novom moste ten bus nešiel tak rýchlo, ako sa zdalo mne, lenže v tom autobuse už všetko búchalo, praskalo, a neviem čo ešte.. Takže pocit z jazdy bol dosť zlý..
hoppusmark01
Takže je možné, že vtedy po Novom moste ten bus nešiel tak rýchlo, ako sa zdalo mne, lenže v tom autobuse už všetko búchalo, praskalo, a neviem čo ešte.. Takže pocit z jazdy bol dosť zlý..