Práve som sa dopočul z kruhov vodičov, že vraj počas prebiehania cez koľaje telefonovala. A akurát s mamou, ktorá tam bola o chvíľu. To telefonovanie tiež dosť vysvetľuje, prečo nedávala pozor.
To pravidelne sledujem - či po ulici, alebo pri nastupovaní do voza - telefonujúci ľudia sú akokeby v inom svete, absolútne nevenujú pozornosť dianiu okolo, konajú len mechanicky...a takto to potom občas dopadá...:-(
http://mhdba.webgarden.cz/mix-autobusov/okolie-vozovne-trnavka.html
vsimnite si popis druhej fotky v tejto galerii:D:D:D "1412 konci linku 81 a ide do vozovne"...a ma tabulku ide po trnavske myto...tak myslim, ze v sucasnej dobe urcite jazdi linka 81 a urcite po trnavske myto.. ? ? ? ? ? ?
Re #92973 fobust:
Jaj sory, nie mimoúrovňovú, použil som zlý výraz ? Chcel som povedať, aby sa vybetónoval priestor pôvodnej lávky a urobil by sa chodník v úrovni cesty, kde by mohol byť prechod.
SOR 18 NB je vacsi o 25mm nie cm ma 2525mm pricom Solaris ma 2550mm.
Taktiez treba chapat, ze sa jedna o prototyp a ten vzdy bude mat svoje muchy. Seriovy vyrobok moze byt natom vyrazne lepsie. Preto aj bol zalasny na skusky po svetkych moznych vyrobcoch aby sa osvedcil v prevadzke a dane chyby mohli byt odstranene.
no tak by si sa cudoval ale iste to nieje lebo DPB mali dost zavazne pripomienky k tomu busu a pochibujem ze ho zuzia o 25 cm ci kolko bol sirsi ako 2,5m
Mimoúrovňovú križovatku? Tak to v žiadnom prípade. Som proti takým obludám pri rybníku. Stačí predĺžiť drevenú lávku paralelne s cestným mostom nad potokom a spraviť tam nový prechod ako náhradu za starý zrušený. To by bolo najrozumnejšie. A dočasne obnoviť pôvodný, hoc je po novom v zákrute. Toto riešenie si nevyžaduje veľké investície a je prijateľné ako pre motoristov, tak pre chodcov. Defacto ide o posunutie prechodu o nejakých 15 metrov oproti pôvodnej polohe, pre ľudí prichádzajúcich k rybníku v smere od pošty to neznamená žiadnu zachádzku oproti pôvodnému stavu.
Ja si ani nie som vedomy, ze by nejaky zakon prikazoval chodcovi pouzit prechod pre chodcov. Tusim len musis krizovat cestu kolmo na stredovu os vozovky, cize najkratsou cestou.
Ja chodim aj na cervenu aj mimo prechodov a paradoxne takmer ma zrazil chlapik so znackou DS ked nezastavil na prechode kde auta z druhej strany zastavili policajti aby sme mohli prejst. Poslednej chvili som otocil hlavu a zastavil, on sa neunuval... Samozrejme policajti nic... Keby mu dali liter za nedanie prednosti tak by si zapamatal.
Vieš, ono by sa aj tá lávka mohla vyriešiť inak. V DNV bývam a mám to podrobne zmonitorované. Tam by sa dali aj zrušiť zvodidlá a dať tam normálny, mimorovňový chodník a prechod tam kde bol. Lenže sme na Slovensku, tak to tak aj vyzerá.
Dalsia vec su rozne "ploty" v strede cesty - ako napriklad pri zastavke Zochova, alebo na zastavke Aupark. Tie tiez zaberaju. Ale predovsetkym treba najprv splnit ten bod 1 - lepsie umiestnenie prechodov a pod. A tiez posilnit bezpecnost v podchodoch.
Ono chodenie chodcov cez prechody na červenú nikto neberie vážne. Dnes som si išiel cez obed do banky vybaviť nejaké veci. Bol som jediný kto čakal kým bude zelená, všetci ostatní kukli kedy prešlo posledné auto a hybaj cez prechod. Ku svojej hanbe však priznávam, že po obídení staveniska som si chcel ušetriť cca 70 metrov chôdze a prešiel som krížom cez Prievozskú mimo prechodu. Plynule, bez toho aby som sa zastavoval v strede. Nakoľko mám skúsenosť s prechodom pri vyústení Miletičovej a aj s tým, že by som sa najprv dostal iba do polovice cesty a zvyšok až na ďalší cyklus, tak som volil priamu cestu. Netúžim byť ošpliechaný autami. Takže na jednej strane - áno, treba byť disciplinovaný, na druhej strane treba vytvoriť také podmienky, aby chodec nebol za svoju disciplinovanosť postihovaný. Napríklad čakaním celého cyklu v strede cesty.
Ďalší príklad nemyslenia na chodcov je krásno vidno v Devínskej Novej Vsi pri rybníku. Bol som tam na prechádzke so psom a zrušením pôvodného prechodu pred mostom a jeho premiestnením za novú križovatku vznikla zachádzka rádovo aj 200 metrov, nakoľko sa na pešiu lávku dá prejsť až v mieste ďalšej križovatky. Uvedené miesto som počas prechádzky pozornejšie sledoval, kým sa pes venčil. NIKTO tam nešiel podľa predpisov, všetci ľudia tam išli tak ako boli zvyknutí, v mieste pôvodného prechodu, ktorý bol umiestnený veľmi vhodne, ponúkal najkratšiu možnú trasu. Síce sa v rámci prestavby križovatky osadilo zábradlie (presnejšie povedané na pôvodné zábradlie ktoré končilo pri prechode tam krivo navarili dve hrdzavé lešenárske trubky), ľudia toto zábradlie ignorovali a preliezali ním, aby pokračovali cestičkou popri rybníku, na ktorú sa dalo pohodlne dostať zrušeným prechodom.
Záver:
1. Treba robiť komunikácie a prechody "user-friendly" pre chodcov, aby ich nevnímali ako zbytočné zachádzky a časové zdržania. Logicky riešený prechod využívam a čakám na ňom na zelenú. Našťastie je to väčšina prípadov. Nanešťastie, prechodov ktoré nie sú pre chodca "pohodlné" pribúda.
2. Treba zvýšil dopravnú disciplinovanosť chodcov. Sú najmenej disciplinovaní a pritom najviac zranitelní.
Môžem povedať, že je to smutné, ale je to len jej vina, keby mala mozog v hlave, tak prejde cez prechod, alebo sa pozrie, či ide električka. Ak toto neurobila, tak nemám čo dodať. Je mi ľúto jej rodičov, že ju práve takto vychovali...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
JamaVOku