SL11 za 45 tis, je vo vybornom stave, roky stala pod strechou, zial nema SPZ. Silno nad tym rozmyslam. je mi ju luto, bo buduci tyzden pojde do srotu. ?
ok, ja trolejbusom moc nerozumiem... ale co som pocul, tak koli tomu boli zaradene, aby neznecistovali ovzusie ulic v centre. a Tie casy su uz pomaly prec, uz mame Euro 4 a 5 motory, ktoreznecistuju len minimalne.
Ale ak je prevadzka trolejbusov lacnejsia, tak v poriadku, uznavam to.
Ešte doplním ďalšie základné chyby, ktoré si nespomenul:
- linky točiace sa v centre - nutný (a zbytočný) prestup odvšadiaľ všade, a zlá dostupnosť centra samotného, nehovoriac o tom, že linky prechádzajúce centrom na opačný koniec mesta sú vždy z prepravného hľadiska efektívnejšie, než keď sa tam točia (plynulá a postupná výmena cestujúcich versus úplné vyprázdnenie voza na 1-2 zastávky), taktiež z hľadiska dopravného (máš v centre menej a lepšie využitých vozov)
- v prípade jediného akceptovateľného vyriešenia prestupových nadväzností z jednotlivých radiál (z Rače a Zlatých pieskov až na Nám.Ľ.Štúra) by sa v úseku Jesenského - Mostová - Nám.Ľ.Štúra - nábrežie - Šafárikovo nám. - Štúrova každý deň cca o 5:30 vytvoril súvislý rad električiek, ktoré by sa už nemali kam pohnúť, lebo pred každou by stála nejaká ďalšia
- v návrhu sa nepočíta s petržalskou radiálou, ktorej doplnenie by znamenalo buď ďalšiu úpravu linkového vedenia, a/alebo zintenzívnenie predchádzajúceho problému
Záver: odporúčam kľúčové slovo "tr3mpova dogma", alias http://hrady.sk/imhd/eliny2008.pdf, a prípadne návrhy drobných zmien do toho systému v mojich príspevkoch #73336 a #73340 - tým sa skús inšpirovať
Základné chyby:
- prepojenie z račianskej a vajnorskej radiály na Nám. Ľ.Štúra problematické - buď na 2 prestupy, alebo ísť až na Poštovú a potom späť linkou 13; prepojenie z ružinovskej radiály tamtiež cez Obchodnú
- z Dúbravky do Rače a na vajnorskú radiálu 2 prestupy
- nedostatočná kapacita KV-centrum ráno
- nedostatočná kapacita Vinohrady-centrum ráno
- zvýšenie výpravy súprav o cca 7, kým kačíc o 13 menej než dnes - a to rátam na všetkých linkách s výnimkou 9 so striedačmi; tými kačicami by si mohol zaplátať výpadky v rannej špičke linkou 17 (Vinohrady-Obchodná-tunel-KV, KV-Jesenského-Špitálska-Vinohrady, 11 K2 v intervale 8 minút)
Menej závažné veci
- uberáš cca 11 % z kapacity vajnorskej radiály - nie som si istý, či by to zniesla
- napojenie z račianskej, vajnorskej a ružinovskej radiály na hlavnú stanicu dosť pochybné - prestup pri TU je dosť nanič, takže by si ľudí asi vyhnal do autobusov
Ok, tak aj ja dám môj návrh: L5 z Dúbravky do Rače cez Patrónku, Hroboňovu a Hlavnú stanicu, s napojením sa na existujúcu trať električiek pod Hlavnou stanicou..
Podmienka: vybudovanie podzemnej trate z Dúbravky cez Patrónku na Hlavnú stanicu..
Výhody: presun výkonov z autobusov na električku, možné zrušenie liniek 34 a 83, skrátenie trasy linky 5 o viac ako 10 zastávok a niekoľko kilometrov, zrýchlenie spojenia Dúbravky s Račou..
Kto je za? ?
Akože dovi, dopo. Spĺňaš všetky kritéria na racionálny návrh linkového vedenia el. Aj interval je požadovaný, aj vozy sú ok, tušim je to vypraviteľné, o tom potom. Ale plz táto téma je jedným z evergreenov diskusie, každý nový čeln to asi vníma ako súčasť sovjej tunajšej identity, že musí predstaviť ten Jeho návrh nového linkovania el. Stačí iba hľadať v histórií a zistíš, že sa totu rozoberá až príliš často. FAkt by som povedal ZBYTOČNE. Tí starší a pravidelnejší čitatelia majú už z toho mozole na očiach.. nič proti. To je aj warning pre ostatných pisateľov do 18 rokov ? ? ? ?
"Bol by som tiez, za zrusenie zastavky PCC L50 smer Slimak. Kto chce bud nech ide na stanicu, alebo az na Halkovu. Suplovala by ju 98 od hlavneho vchodu a hotovo."
Tak s takýmito návrhmi choď tam, odkiaľ si prišiel na svet. Polflus je jedna z najvýznamnejších zastávok na trase 50 a Ty by si ju chcel zrušiť? A príchod do Polflusu od Ružinova by bol aký? S prestupom na raz za štvrťhodinu jazdiacu električku? Fuj.
Ja ho sice poznam lem z videnia ale s tou matkou to sedi...ja som horaz videl v tatrach ako sa ťukol a tyč v tatr. električke ale začal tal nadavat a rozkkrikovat na cely voz ze ho az musel vodic upozornit nech je ticho ?
K doplnkovemu predaju: Napadla ma taka vec, konkretne s letiskom, co keby sa spravilo ze kazdy kto prileti nafasuje polhodinovy listok? Bola by to motivacia ist MHD a nebol by tam problem s predajom.. bud by to dostal pri pasovej kontrole, alebo uz v lietadle (dohoda s leteckymi spolocnostami).. DPB by o peniaze neprisiel, keby sa letiskove poplatky zvysili o 18 sk (ktore by sli DPB) by nikoho nezabili..
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
hoppusmark
Okrem toho trolejbusy nemajú budúcnosť? ja si to teda nemyslím..