Myslím, že keby jazdila X5 na časy bežných spojov - 4 minúty, bolo by to v smere do mesta akurát. Za 4 minúty sa dá stihnúť peší presun, aj prestup do busu + čakanie busu na nejakého dobráka na hlavnej, čo ho pustí + jazda busu +prestup do električky. V smere z mesta je to, samozrejme, horšie - aj keby sa jazdilo načas, intervaly medzi nimi by boli 3-6-6. Tam by som asi nečakal (leda v prípade, že cestujúci už prichádzajú), resp. len večer.
To, že nie sú vodiči električiek, síce debilnosť intervalov môže ospravedlniť, nie však odstrániť:-). Ostatne, pri rovnakom počte vodičov by sa dal ujazdiť aj 5-minútový interval, hoci bez zálohy (alias X5/8), ktorá je pri 8 vozidlách a 5-minútovom intervale zbytočná.
A treba tiež pre objektívnosť uznať, že X11 je lepšie ako nič.
Trošku iný prípad ako dobiehanie cestujúcich, nedávno som jeden jediný krát šiel cez výluku v Gaštanovom Hájiku. Ľudia sa doplazili na zastávku, resp. medzi zastávky, lebo vieme, že sú tam dve nástupné zástavky. Prvá prišla trojka na zastávku v obratisku, ľudia ponastupovali, pocvakali lístky. Vodič stál... Asi o 20 sekúnd vyšla z obratiska linka 5, otvorila dvere na inak priebežnej zástavke a zavrela, No a trojka stála ešte 3 minúty s ľuďmi...
Všetci sa len mohli z trojky pozerať a myslieť si, že sa už tri minúty mohli viezť.
Ja mám s čakaním vlakov celkom dobré skúsenosti. Napríklad sa mi stalo, že pokladníčka v našej zastávke nejako nevedela vyplniť kilometrickú banku a vlak na mňa asi dve minúty počkal. V máji som zasa išiel z Prahy, vďaka neschopnosti gorily a ešte väčšej neschopnosti Českých dráh (jeden úplne zbytočný preprah na 230-ku) sme chytili také meškanie, že by mi ušiel prípojný osobák z BA (cca 13 min., štandarná čakacia doba je 10) a musel by som vyše dvoch hodín čakať. ZSSK a ŽSR zabezpečili čakanie prípoja a prestup na hrane. (Samozrejme, že som za to poslal mailom pochvalu.)
S Prahou máš v zásade pravdu, často je vo výlukovom ozname "náhradní doprava nebude zavedena", ale pamätám sa aj, že pri výluke Karmelitská jazdila NAD v úseku Malostranská-Malostranské nám., čiže 1 zastávku. A predovšetkým, v Prahe sa robí oprava väčšej časti naraz a nie každý rok 5 polí, takže by skôr urobili NAD Rača-Garda a opravili zároveň úsek až po tú cestu za vozovňou.
Ako príklad môžem uviesť postoj DPB ku klimatizovaným vozidlám. Jeden týždeň čítam článok, kde niekto z DPB tvrdí, že klimatizácia absolútne nie je potrebná. O týždeň na to sa začnú 40-stupňové rekordné horúčavy, ktoré trvajú celý týždeň vkuse.. Meteorológovia predpovedajú, že podobné výkyvy budú častejšie..
Teraz si zober, že by DPB predtým dostal peniaze na nákup väčšieho počtu nových autobusov. Samozrejme by ich objednal bez klímy, pretože sú tam "múdri" ľudia...
A tak by sme sa ďalších 15 rokov škvarili v nových autobusoch každé leto..
Takže áno, aj peniaze sú dôležité, ale rovnako sú dôležité správne rozhodnutia zodpovedných ľudí...
BUSportál se Františka Bednára zeptal, jak se vyrovnává prešovská doprava se zvyšujícím se počtem horkých dnů. "Přestože jsme zatím pořizovali trolejbusy bez klimatizace, do budoucna to bude asi nevyhnutelné. Zatím se snažíme alespoň zvyšovat větrací kapacitu stávajících vozidel úpravou oken. Co nás i většinu cestujících opravdu velice trápí, je neustálý vandalismus, " říká František Bednár a dodává: "Prostřednictvím BUSportálu bych také rád ujistil návštěvníky internetových diskusních serverů, že zaznamenáváme a řešíme jejich podněty. Dopravní podnik města Prešova se soustavně snaží o to, aby cestování veřejnou dopravou v Prešově bylo stále příjemnější."
Napríklad, keď idem električkou na PKO, ktorá má prísť 3 minúty pred odchodom L 30, električka 2 minúty mešká, 30 príde na zastávku s náskokom 1 minúta, vodič vidí, že mu bežím do voza, no zavre mi pred nosom a odchádza stále s náskokom, pričom najbližší spoj ide o 20 min. Je podľa teba to utečenie L 30 správne?
Nerozumieme si. Ja Ti predsa nevravím, že máš každého na každej zastávke čakať. Z praxe dosť dobre viem, že bez ohľadu na linku, spoj, čas odchodu a mieru meškania národ dobieha vždy a všade. Ani ten vlak s odchodom o 12.00, ako si správne napísal, nebude čakať na mňa do 12.05.
Lenže ja hovorím o inom, aj celá debata je o inom. Ak ja vystupujem z vlaku, ktorý má príchod o 11.55 do vlaku, ktorý má odchod o 12.00 a ten prvý má meškanie, tak ten druhý vlak ho bude čakať aj za cenu, že sám zmešká. Preto je mi nepochopiteľné, že nie nejakého zabudnutého jednotlivca, ale električku plnú ľudí odignoruje vodič odídením zo zastávky, na ktorej na ňu mal naväzovať.
Re #82135 risko1: Občasným vyčkaním pol minúty na prestupujúcich (nie dobiehajúcich!!!) cestujúcich si ohrozuješ bezpečnostnú prestávku? To je prestoj 30min. raz za štyri hodiny a jedine za ten Ťa môže policajt crčkovať. Rozhodne nie za nejaký vyrovnávací čas nejakých 7 minút...
Re #82136 risko1: Nie som zamestnancom vašej dopravnej firmy, ale pokiaľ je u vás povinnosť dodržať včasný odchod z východzej zastávky nadradená povinnosti vyčkať na prestup cestujúcich, tak pracuješ vo veľmi divnej firme. V našej firme by som rozhodne vodiča za vyčkanie cestujúcich pochválil.
Pre boha ved to je uplne iny druh paliva a je dostatocne zabezpecný a podla mna aj prepracovanejsi system. S499.1023 jasne povedal, ze pri poziari zhorelo vsetko do tla okrem tlakových nádob! Z hladiska bezpecnosti Ti moze byt jedno aké palivo Ta pohána, ci ides na CNG, naftu, elektrinu, repku alebo pre mna za mna aj na mrkvu. Omnoho dolezitejsia je konstrukcia vozidla, jeho UDRZBA a STAROSTLIVOST o voz.
Na Solarise nefungoval ventil a mas pocit, zeby ten autobus snad vybuchol? Akurat bol zivnou podou pre ohnik. A koniec koncov poziar sposobil skrat na elektroinstalacii. Takze nekvalitna a pripadne zastrarala elektroinstalacia od ktorej uz zahorelo kopu autobusov Ti strach nerobi, ale palivo ano?
?
Stačí si prečítať nový článok v SME o inštalovaní kamier na križovatkách(kamerový dohľad), kvôli tomu, aby sa mohla riadiť doprava a "chudáci" v autách nemuseli náhodou čakať na semafore..
Prečo sa ale kamery neinštalujú napríklad na také Trnavské mýto, kvôli tomu, čo som písal nižšie, alebo jednoducho kvôli bezpečnosti ľudí, cestujúcich v MHD ?
Opäť jasný dôkaz, ako magoriát preferuje IAD pred MHD..
Mesto si musí svojich obyvateľov aj nejak vychovať.. Už dávno mala byť spravená kampaň, ktorá by mala mať za cieľ zvýšiť bezpečnosť v doprave v meste.. Okrem toho na takom Trnavskom by sa dali v pohode spraviť plné zábradlia tak, aby ľudia vôbec nemohli prechádzať cez koľaje.. Samozrejme by museli byť celodenne funkčné aj eskalátory v podchode a mohli by sa aj nainštalovať kamery, aby ľudia zábradlie neničili atď..
Takže určitú časť viny má na tom aj mesto...
Alebo existuje aj zábradlie pred zastávkou tak, aby nemohli prechádzať ľudia cez cestu tesne pred zastávkou a autobus sa tak mohol rozbehnúť.. A kde máme v Bratislave takéto zastávky? Nikde...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
hoppusmark
Teraz si zober, že by DPB predtým dostal peniaze na nákup väčšieho počtu nových autobusov. Samozrejme by ich objednal bez klímy, pretože sú tam "múdri" ľudia...
A tak by sme sa ďalších 15 rokov škvarili v nových autobusoch každé leto..
Takže áno, aj peniaze sú dôležité, ale rovnako sú dôležité správne rozhodnutia zodpovedných ľudí...