S499.1023 Iguuurek: Jak som dnes jazdil 9nu, tak som premyslal nad tym vlecnakom... Pisal si, ze to sklbe, proste ze to nie je pohodlne kvoli tomu, ze to nie je hnane. Co tak spravit spoj medzi vlecnakom a taznym vozom odpruzeny ? Proste by spriahadlo vlecnaku bolo odpruzene. To by mohlo riesit problem tych "záškubov" pri rozbiehani a brzdeni, nie ? Samozrejme neriesilo by to adheziu kopcovitom terene. Co Ty na to, jakozto vseved ?
S499.1023 Iguuurek: Jak som dnes robil 9nu, som tak uvazoval nad tymi vlecnakmi - no ked to nie je hnane tak to sklbe, trha, hadze... Ale co keby bol spoj medzi vlecnakom a taznym vozom odpruzeny ? Proste by spriahadlo na vlecnaku bolo odpruzene, tym by sa stlmili "záškuby" pri rozjazde a brzdeni. Co Ty jakozto odbornik na vsetko na to ?
Ale vazne... toto by mohlo riesit tie sklbania vlecnaku. Ovsem neriesi to adheziu pri stupakoch...
Možno to nie je ani tak zlý nápad. Napríklad by bola jedným smerom okružná 68 a druhým smerom okružná 94 (chápeme sa - okruh spojením trás 68 +94 a jedna v smere a druhá proti smeru hodinových ručičiek). Na vozy by to malo vyjsť asi nastejno, len neviem ako prestávky, či by sa to tam pomestilo všetko. ?
A ešte záložní servismani zo škody a Irisbusu Vrakosy pre prípad poruchy toho - ktorého počítača a ešte záložák všetkých záložákov 4948, alebo iný ikarus 280 tesne (rozumej rok a pol) pred rozpadnutím. ? ?
Ten počet 12 vozov je vypočítaný na L33 s tým, že ráno sa bude chodiť častejšie pod most a možno aj pobede sa bude chodiť pod most ako 133 a L32, tam sa počíta tušim s 20 min intervalom - 4 vozy špička ako bolo pôvodne do sept 2006 u TAMov. (aj tak vzrastie hodinová kapacita dnes 4x sólo potom 3xkĺb) a záložný bude voz, možno 2. Tým sa podarí vylúčiť úplne autobusy z DD a čiastočne aj z Kramárov. Tam chýba ku šťastiu obojsmerné trolejové veenie na Patrónke a nebude treba 22 k NOU, lebo to zvládne 212 obojsmerne cez Patrónku ?
No lebo linka 33 si vyžaduje pri nejakom normálnejšom intervale nejakých tipnem si 9 vozidiel + 3 záložné pre prípad porúch. A tie môžu v prípade dobrej "kondície" jazdiť aj na bežných trolejbusových linkách... Keď sa už ľuďom postavila trolejbusová trať, tak sa hádam nemajú v tých nových trolejbusoch tlačiť ako sardinky. Nákup len 6 vozidiel na začiatok bola poriadna chyba magistrátu.
a načo je nám vlastne dalších 6 duobusov??? nie je to zbytočné, ked si zoberieme, že nám po cestách dennodenne!! jazdia rozpadajúce sa 16 ročné!! kĺbové ikarusy, či 14 ročné, zničené vrakosy ???
No ak to budem brať doslovne, tak 12-metrový neprišiel 6 rokov (naposledy Ikarusy 412 v roku 2001), ale 18-metrový už 9 rokov (Ikarusy 435 v roku 1998)...
Niekedy v apríli by o tom mal rozhodnúť magistrát na základe nejakých prepočtov. Istých je na tento rok zatiaľ len 6 kusov trolejbusov 25Tr, ktoré pôjdu na linku 33.
Emo