No toto... akurat sem chcem dat novinky ohladom presunuti zastavok Smolenicka a NZ Luky a pozeram a uz len vidim ze tu su
Inak dnes som videl v akcii az 3 Zazracne LIAZky - raz tahala 4202 z 81, potom sa s niecim hrabali na Holicskej a nakoniec na Kollarku sa pokazila 4089.
Nooo, k tym busom na linke 21, co sa tak strasne vlecu po dialnici>
Zo zastavky Mokrohajska (mesto) do zastavky Stefana Kralika (DNV) to podla grafikonu trva 11 minut. Opacne tiez. Zazil som ze autobusy to zvladnu aj za 7 minut - najma v sedle a vecer. Po desiatej hodine sa spravidla vypinaju aj semafory (su tam iba 2ks) a potom sa vodici musia suchtat aby si moc nenadbehli. Vacsinou sa suchcu az moc, lebo na Racismyte zvyknu meskat jednu az dve minuty - ale im je to jedno (mne nie, lebo vzdu ked meskaju tak mizdrhne trojka ). Spectre tu pisal ako to je s Karosami. No, ked taka natrepana Karosa lezie cez kopec na Patronku, tak motor sa pekne zahrieva. Z Patronky na dialnicu je tiez mierne stupanie. Ak vidim vodicovi na budiky (konkretne teplotu chladiacej vody), tak sa nedivim preco sa po dialnici suchcu - v meste mame este 85 stupnov, na Patronke uz 95 a na dialnici to "chladia" naspat na cca 85 stupnov (v lete) - ak by drzali plny knedlik, tak by bus vykypel - uz som to raz zazil. Keby motor nemal 100 litrov vody, tak do DNV ani nedojdeme, ale dosli sme. HEHE, ked nas vsetkych na prvej zastavke (Stefana Kralika) v DNV vykopol, bola za autobusom pekna stopa po vode - ktovie kolko vody mu ese ostalo.
to Vladimir: no ja som nevidel ziaden citybus na vlastne oci - preto som napisal iba agora . Ale tu bola agora s plynovym pohonom a ta mala nizkopodlazne iba prve dve dvere.
Andrej: Neviem, co za Agoru to presne bolo v BA, ale pokial sa bavime o vozidle Karosa Renault City Bus, ktore jazdi na Slovensku, tak vedz, ze je 100%-ne nizkopodlazne (aj pri tretich dverach).
to Spectre - no jasne v poho. Ved napr. v piatok ten chlapik z karosy (co bol s tou agorou) tak hovoril, ze prve karosy 7xx mali 6 stupnovu prevodovku a ze na testovacich okruhoch s nim dosiahli aj 160Km/h. No ale bohuzial na tu rychlost nestacili brzdy, tak este v tych vyrobenych kusoch zablokovavali 6-ty stupen a potom davali iba 5 stupnove .
Andrej> Mas pravdu, ale vypocitaj si, ake otacky by mal ten Ikarus 412 pri rychlosti 95 km/h. Asi dost vysoke. To je elektronicky obmedzene aj kvoli spotrebe, Euru II a pod. Na tie otacky ten motor nie je stavany, takze je uplne zbytocne, aby sa s tym jazdilo tolko. Keby sa tam dala 5, alebo 6 stupnova prevodovka, vtedy by taka rychlost bola na mieste, pretoze to su prevodovky urcene pre medzimestske busy.
Btw.: Ik280 bez "priskrteneho" cerpadla dosahuje v pohode rychlosti cez 100 km/h /overene/. Napr. kratke karosy idu rychlo iba s inym diferakom. S mestskym diferencialom to da max. takych 80-90 km/h.
A dalsia vec, preco s 21tkami chodia po dialnici pomaly je to, ze autobus by v pohode dal aj viac, ale ten poddimenzovany motor ma obvykle po vystupe cez Prazsku akurat tak dost.
Kristof> Autobus urceny do mesta, ci uz novy, alebo stary ma danu istu maximalnu prevadzkovu rychlost, ktoru z pochopitelnych dovodov nie je mozne prekrocit. Napr. Ik412/415/435, alebo Tambusy maju prevodovku, ktora im nedovoluje dlhodobo prekrocit rychlost 70 km/h. Nehovorim, ze taky Tambus nepojde rychlejsie, ale jednoducho na to nie je stavany.
No ikarus nizkopodlazny ma podla mna vyhodu v tom (oproti /agore/), ze je full nizko podlazny - proste aj zadne dvere ma "nizko podlazne", kdezto agora ma v zadnych dverach typicke schodiky.
Jo inak v sobotu bolo super v krasnanoch! Jednak som sa povozil na RTO-cku (nejake to kolecko po vozovni a neskor odvoz do mesta) a tiez som si zajazdil (no iba 20-30 metrov dopredu a tolko isto dozadu :D) na K2s - ale bolo to super.
Tiez som si dobre pokecal so soferom toho nizkopodlazneho ikarusu -hee - bola to prca. Inak pre mna zaujimavost, ze tieto dva nizkopodlazne ikarusy maju sice plosinu pre vozickarov (ci kociky pripadne), ale je iba na manualny "pohon" - cize v podstate nepouzitelne.
Spectre > #7414 Mas pravdu v tom,ze ceny kvalitnych digitalov su este vysoke,ale ak chces,tak sa pozri na stranku www.iconet.sk a mas tam aj ceny digitalov a nekake parametre ...atd
tbc: 7 ako 4... ja som mal trojku z matiky... hihi
ale aspon to dokazuje, ze sa tu vie, o com hovorim... mimochodom, pani, obcas vas obdivujem, ze dekazete pracovat, chodit po uliciach a este si aj pamatat evidencne cisla autobusov a pomaly mena vodicov. klobuk dolu...
deti, dnes som prvykrat videl nazivo revitalizovanu elinu ev. cislo 4303. nepytajte sa ma na typ, ale je to ta s novym druhom spriahadiel... poviem vam, je to celkom srandovne, ked clovek vidi tu elinu celu oplechovanu, bez tych spriahadiel vpredu a vzadu. cloveka to v prvom momente dost prekvapi...
ale chcel som sa vyzalovat na piatok: bol som sa pozriet na tej vystavke busov na nam. snp a opat som sa potvrdil, ze marketingovy duch je v dpb neznamym pojmom... vycapili tam styri autobusy, z ktorych tri uz kazdy videl, postavalo tam dva a pol cloveka, o nejakom programe (aspon blby technicky vyklad) sa im asi ani nesnivalo, historicky autobus ziadny... tak som aspon kukol do toho citybusu, kukol dopredu, dozadu, chvilu som pocuval debatu (pravdepodobne) niektorych z vas o nejakej knihe, ktora sa neda zohnat a sklamany som odisiel prec... neviem, ako to vyzeralo v sobotu na vinohradoch, ale toto bol totalny prepadak myslim, ze tu rocnikovku o neexistencii komunikacie v dpb fakt napisem...
Spectre
Vladimir> My si nas Ikarus 412 nedame!