Reply on: Ike #69763:
myslím že to není až tak zlý napad s tým hlasenim...vo Viedni to vyzerá približne takto - v U - bahne (metro) : Nächster Halt, Gasometer, Umsteigen zu den Linien XY, sowie zu den Linien XY
na konci stanice hlasi: Endstation, Bitte alle aussteigen
pri niektorých zastávkach, hlási i jej "druhý" názov, napríklad zastávka pri Všeobecnej nemocnici sa volá Michelbeuern, "hlásateľ" pridá aj Allgemeine.... , či pri Spittelau, zahlási i W.U.
V S-bahnoch hlási spôsobom Nächster Halt, Next Stop, Handelskai, a pridá i cielovú zastávku.
V električkách sa pri zastávkach, kde je "výskyt" starších osôb hlási i "prosbu o uvolneni miesta ludom, ktoré ho potrebujú nutnejšie" ...
to su šetko známe veci a funguju niekolko rokov a i u nás by sa niekto nimi mohol nechať inšpirovať.
Ike
co sa tyka informovania... neviem ci je to problem... na vnutornom buse by scrollovalo toto:
- Linka/Line: 20 (po zavreti dveri)
- Nasl. zast.: OD Saratov (10 sekund)
- Following stop: OD Saratov (10 s)
- Spiecial: Shopping (5s) (ine moznosti - Landmark, Hospital, Services, Transportation a pod, ak by nebolo, tak by sa vynechalo)
- Konecna: TESCO Lamac (10s)
- Terminus: TESCO Lamac (10s)
- Cez - (scroll) Damborskeho, STK.... (10s)
- Via - (to iste) (10s)
a pocas jazdy az po otvorenie dvery by sa striedala nasledujuca zastavka, konecna a cez (pricom "cez" by zobrazovalo len uzly, ktore nie su)
KLF, S499.1023> inak, nebolo by (v dalekej buducnosti) praktickejsie nakupit dvojsmerne elektricky a prestavat obratiska, ktore by boli jednak mensie a predovsetkym by sa v nich nenicili kolesa a nepiskali by? tusim v Stutgarte to tak maju ze "obratisko" = zlucenie parovej trate do jednej kolaje, ktora sa nasledne deli na pocet kolaji adekvatny poctu konciacich liniek...