Reply on: S499.1023 #69604:
A keby podal sťažnosť, nepomohlo by mu ani to? Predsa to, že bola zápcha sa dá zistiť v palubáku.Re #69629 SDX: Fobust to myslel tak, že prídeš tou tvojou 5 na Vazovovu a 2 má ísť o 3 minúty, ale ona ide s náskokom 3 minúty a ju nestihneš, pôjdeš ďaľšou a príde revízor, no lístok je už neplatný. Vtedy je skutočne vymáhanie pokuty maximálna blbosť a je dosť možné, že by si na súde, ak by si išiel do sporu s DPB, aj naozaj uspel.
fobust
Pozri, na zastávke mám cestovný poriadok aj s časom prepravy do zastávok po trase. Napr. zo zastávky X to trvá na prestupnú zastávku Y 12 minút. Tam mi ide prípoj o 4 minúty, ktorým cestujem podľa cestovného poriadku ďalších 10 minút. Takže spolu je to 12 + 4 minúty čakanie + 10 minút = 26 minút. Podľa toho sa zariadim, kúpim si polhodinový cestovný lístok, nastúpim a označím si ho. Lenže, vozidlo mešká, prípoj mi ujde. Musím čakať (nie mojou vinou, ja som sa riadil podľa cestovných poriadkov a aj časov v nich uvedených) viac než štyri minúty, povedzme že čakám 10 minút. V tom prípade mi platnosť cestovného lístka skončila. Stále však nie mojou vinou! A v dnešnom modernom systéme sa dá veľmi jednoducho zistiť, či moje tvrdenie o meškaniach je pravdivé alebo vymyslené. Jednak mám na lístku vyrazené číslo vozidla, druhak čas a v neposlednom rade kód zastávky, na ktorej som nastúpi (alebo na ktorej bol označený lístok). Všetky tieto údaje sú jasným dôkazom a nie je problém cez palubné počítače zistiť kde aký spoj koľko meškal. Tým sa dá jednoznačne vylúčiť zneužívanie tejto výhovorky. Nesúhlasím s tým, aby bol cestujúci pokutovaný kvôli meškaniu. Máme predsa prestupnú tarifu a prestupné linkovanie. A keď ho už máme, tak cestujúci nesmie byť sakncionovaný za to, že prestup nevýjde (z dôvodu zápchy napr.). Opakujem, tieto veci sa dajú bez vynaloženia veľkej námahy objektívne overiť.