Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: si #59384:
No nemám pocit, že vo Viedenskom tuneli od Südbahnhof cez Mitte/Landstrasse... by sa jazdilo nejak obzvlášť rýchlo. Ono povedzme aj načo, keď bude každú chvíľu nejaká zastávka.
Reply on: Mikimaus #59366:
Ano boli tam zabery aj z vozovne Krasnany. dalej v hlavnej ulohe 7947, 7937, 7939, 7923 a interier 7949 😃

No a k tomu mazaniu. To mazanie je dost ucinne, len je tu problem, ze je este maly pocet vozov. Osobne mam vyborne skusenosti z mazanim, takmer to nepisti v zavislosti od poveternostnych podmienok
Reply on: aquila #59383:
v meste ok, ale nevidim dovod mat tratovu rychlost 80 kmh v podzemnom tuneli, kde by sa nahodni okoloiduci potlkat nemali 🙂
Reply on: Martin Fundárek #59379:
nie neprotirecim, skus si to precitat este raz a zamysliet sa nad tym 😉

5+2 kolaji. v podzemi filialky sa logicky s elektrickou nerata. nie je dovod.

80kmh je normalna rychlost v meste. mozno ta to prekvapi ale ani TGV v parizi nebeha 300 kmh 😉

najviac sa mi pacia takyto reptalkovia 🙂 na vseko sa stazuju, aj keby sa tunak stavalo durchom v zlate 🙂
Reply on: Martin Fundárek #59381:
a to si na hlavnej stanici menoval len kolaje ktore maju nastupiste, este su tam pokial dobre viem neake priebezne kolaje ktorymi vies realizovat prechadzajuce vlaky a posun
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: aquila #59374:
"dalej filialka by mala mat 5+2 kolaje, cize je dimenzovana plus minus OK aj keby to mala byt centralna stanica."
Ak som dobre pochopil z tých pár remingovských obrázkov, pôjde o 5 železničných a 2 električkové koľaje, je tak? To je fantasticky dimenzovaná centrálna stanica, len čo je pravda. Súčasná hlavná stanica má pri perónoch 7 slušných koľají + 1 pri 6.nástupišti + 2 krátke pri piatom, a to zástancovia megalomanského projektu železníc frfľú, že hlavná nestíha.

Maximálna projektovaná rýchlosť 80 km/h - no to už bude koridor... Myslím, že keby urobili rekonštrukciu trate cez UNeSko a Nové Mesto (štíhle výhybky a pod.), bolo by to rozumnejšie. Časová úspora tunelového variantu by bola mizivá (cca 6 minút) pri neporovnateľne vyšších finančných nákladoch.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Mike #59362:
Aj ja som si skúsil zrátať, kde by trať asi musela začať v Petržalke klesať, aby sa pri rozumnom sklone dostala pod Dunaj, a vyšlo mi, že viac-menej hneď za krajnou veksľou.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Re aquila: A neprotirečíš si tak trošku?:
#59374: "kedze aj zeleznica aj elektricka by isli zhruba v tom istom koridore a zeleznice tak ci tak bude zrejme razit dve rury (prave kvoli bezpecnosti), tak by sa to dalo urobit aby jedna rura bola pre druhu unikova"
#59359: "po 2010 musia mat totiz tunely jednu extra unikovu ruru a nie byt jeden pre druhy unikovym ..."
naco je nam to je podla mna je to zbytocne(metro,tunel atd.)
Reply on: Sarko #59372:
To sú tí rýchlokvasení "žurnalisti", ktorým stačí, že si niečo niekde prečítali a zisťovanie faktov ide bokom. Hlavne, že zapíšu svoj stĺpček v novinách. ?
Reply on: aquila #59375:
hm, az teraz som si s odstupom casu vsimol, ze mozno bude predsa len zastavka petrzalka/einsteinova, ale inak polozena 😉

vsak pozrit si video, tam su aj vyznacene zastavky 🙂
Reply on: aquila #59374:
aaah, nie avion, ale aupark kua 🙂

ale hlavne na tom videu je vidno ako to bude napojene aj na trat smer kuty ako aj napojenie trat smer petrzalka
Reply on: Papyr #59367:
ohladne riesenia a napojenia trati je to zhruba vidno aj na tomto videu.

http://archiv.stv.sk/tvarchiv/video/?video=17172

inak Vmax sa na tomto useku planuje 80kmh, prave kvoli stupaniam a oblukom.

dalej filialka by mala mat 5+2 kolaje, cize je dimenzovana plus minus OK aj keby to mala byt centralna stanica.

inak tunel bude zhruba od kukucinovej az po avion, preto tych vyse 6km. vyriesi to aj zopar urovnovych krizeni so zeleznicou, z coho asi najviacsi pokrok bude pri zvaracaku.

tunak tu je vidno..
http://www.reming.sk/aktuality/0206_filialka_aktual.pdf

Re #59370 Sarko: tri kolaje vedla seba je blbost, a hlavne prioritu ma zeleznica nie elektricka v tom tunely, kedze zeleznice dostanu 90% preplatenych z EU a nie mesto.

to je to co som tu hovoril od zaciatku, kedze aj zeleznica aj elektricka by isli zhruba v tom istom koridore a zeleznice tak ci tak bude zrejme razit dve rury (prave kvoli bezpecnosti), tak by sa to dalo urobit aby jedna rura bola pre druhu unikova. a v oboch by bol logicky obojsmerny provoz ..
Reply on: Sarko #59370:
nie, je to 3,7 km tunel. Však si to zmeraj na mape, kde by si tam dal 6 km tunel? Jedine ak by si počítal "6 km tunelov" ako dva paralelné tunely.
Reply on: fobust #59323:
Ja mám s novinármi tiež svoje skúsenosti a väčšinou iba negatívne. Novinári sú nútení na úkor času často improvizovať a informácie "čo do objemu" niekedy doslova "dotvárať", ako majster sochár nejaké dielo. A potom to tak aj vyzerá. Napr. v prípade KE je to o to horšie, že neexistuje určený tlačový hovorca a novinárovi stačí osloviť upratovačku, ktorý sa jej pýta na veci, o ktorých táto nemá ani potuchy. Ale chce byť aspoň trochu dôležitá, tak jednu-dve vety povie, ale novinárovi sa strohé vyjadrenie nepáči, plus to dokomolí a svetlo sveta uzrie článok ako do rubriky sci-fi...

Ešte tak pred 10 rokmi som nemal problém, keď som poslal nejaké doplňujúce informácie alebo reakciu, tak ju noviny boli schopné uverejniť aj ako samostatný článok. Dnes sa neunúvajú ani reagovať, že niečo dostali. Však oni najlepšie vedia, čo píšu, hlavne, aby im to naivní čitatelia žrali aj navijákmi.
Reply on: Mikimaus #59366:
a nevyriesia ten problem moderne nizkopodlazne 5-clankove elektricky? myslel som ze ano, ale ked o tom v tv nic nespomenuli ?
Reply on: yale #59322:
Aha, takže 3,5 km razeného plus 3,7 km hĺbeného tunela.

Problém vidím najmä v koordinácii vlak-električka a spôsobe prepojenia v spoločnom úseku. Ak sa električková trať bude pripájať ku železničnej (dajme tomu koľajovou splietkou hoci aj pri zachovaní súčasného rozchodu), tak v bodoch úrovňového napojenia/odpojenia od spoločného úseku bude vždy jedna koľaj križovať tú druhú - protismernú. To znamená, že v momente prejazdu električky týmto bodom v tom čase nemôže prejsť vlak nielen v danom smere, ale ani v opačnom smere. A naopak.

Ďalej, neviem ako je to so vzdialenosťami pri zabezpečovaní traťových úsekov (nech sa vyjadrí niekto, kto tomu rozumie), ale myslím si, že električka bude môcť vstúpiť do spoločného úseku až po uvoľnení traťového úseku a naopak, blokovanie úseku začína oveľa skôr, než vlak vstúpi do spoločného traťového úseku. Takže ak električke bude trvať čistý prejazd v spoločnom úseku, dajme tomu 5 min., tak blokovanie môže trvať možno 6 min., ale pri vlaku to bude možno aj viac ako 10 min. Čo to potom bude v ED za interval? Alebo sa nazbiera niekoľko vlakov, ktoré pôjdu spoločne v kolóne?

Napadlo mi, že oveľa jednoduchšie by bolo riešenie spôsobom dvojkoľajnej trati, pričom každá trakcia by mala v spoločnom úseku iba jednu - vlastnú koľaj. Oba systémy by boli jednak menej zraniteľné a pokiaľ by sa nestala nejaká mimoriadna udalosť, tak aj neovplyvniteľné a jednak by plynulosť premávky mohla byť viac koordinovaná. Ak by tunel bol kratší, problém by to asi nebol, ale 6 km...

Existujú vo svete nejaké trojkoľajné úseky? Ak áno, možno by stalo za úvahu o takom porozmýšľať, pri priemernom 20 min. takte vlakov by azda nebol problém ich v 6 km dĺžke viesť po jednej koľaji a električky obojsmerne.
Reply on: Papyr #59367:
Problem ale je ze Filialka sa takou stanicou asi nikdy nestane pre tvrdohlavost mestkej casti nove Mesto, mozeme byt radi ze tam vobec bude zastavka.
Reply on: SZKV #59363:
Áno, to je jedno z riešení. ?
Reply on: SZKV #59363:
Mal by si uvrat nielen do Rakuska, ale aj do Madarska. Kazda uvrat rychlovlaky spomaluje.

Keby boli peniaze navyse, ja by som ich skor investoval na to, aby vzniklo kolajove spojenie bez uvrate z hlavnej stanice na stanicu Filialka. Tiez som iba pozeral do mapy, ale napadaju ma dve riesenia: Jedno: z trate 120 odbocime dolava na urovni depa Bratislava Stred a zalezieme do tunela, ktory sa dlhsou pravotocivou zakrutou otoci do uplneho protismeru a vylezie niekde pri vojenskom ko...kukurici, kde sa napoji na trat na Filialku. Druha moznost je zrusit LIDL medzi ul. Racianskou a Kukucinovou a vystavat kolajovu spojku medzi spojkou hl.st-Nove Mesto a tratou Predmestie-Filialka. Nech rodeni Bratislavcania posudia realnost tychto navrhov.

Sledujem tym to, aby sa nova stanica Filialka mohla stat "centralnou", novou hlavnou stanicou, a aby sa na nu dalo dostat aj od smeru Kuty, co dnes nejde. Moje napady vsak neriesia spojenie Nove Mesto-Filialka.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.