Sedliak si dobry ty budes urcite ( prepacte mi za vyraz )z nasho nadherneho magistratu.Ty si asi Koladov syn,stryko je riaditelom povodia Dunaja a matka ma firmu na mostne konstrukcie. ?
Čo sa týka výšky mosta, za tú nelobuje PD, ale sme sa k tomu zaviazali v nejakej medzištátnej zmluve.
Teda nezabúdaj pri prepočtoch, že most musíš spraviť tak či tak. Trať môžeš počase zniesť z povrchu a bude tade premávať cestná doprava.
Čo sa týka idey posatviť hneď tunel: Na tunel peniaze nie sú a to sám vieš.
Re #55501 aqiula: No takže, čo sa týka toho roku 1990 ja som zase čítal, že za tým boli revolučné zmeny a z toho vyplývajúce zmeny režimu deblokácie ruského dlhu. Lebo to metro sa mám taký dojem malo stavať aj z peňazí, kt. nám vtedajší ZSSR dlhoval.
A zároveň ťažké metro je pre mesto s necelými 450 000 obyvateľmi neefektívne. A to netvrdím ja, ale rozličné kinhy a časopisy.
A este co sa tyka tej financnej stanky tak to si precitaj nizsie uz som sa vyjadril.Takze keby niekto s tvojej skupiny nasiel odvahu a spravil to co som pisal ze sem pusti zahr.investora tak by sme nemuseli premyslat o tych tvojich lepeniciach.a to kto prkazil stavbu NS to bola tvoja skupina len sa malo dalej pokracovat v stavani tunela ale mam taky dojem ze nejaky vypatlanec polozil otazku a naco nam je take tazke metro stavajme nieco lahsie no a tam sa stavba zastavila takze asi ta tvoja skupina bude vadna.vy radcsej uz nemyslit lebo vam to nejde. ?
taki co trocha rozmyslaju to riesia mozno 4 roky, taki ako ty to maju na svedomi zvysnych 26 rokov. Daj tym co maju trocha rozumu cas este tych 20 rokov a potom prosim kritizuj... a tvoj sprosty sedliacky rozum keby tu nebol byval staval panelakove sidliska na ktore boli k dispozicii technicke aj financne prostriedky ale miesto toho by sa snazil stavat neake mrakodrapy (lebo ved to je do buducna urcite lepsie a je to "konecne riesnie") tak ich postavia mozno 4 a ubytuju v nom obyvatelov zo 40 panelakov (cisla su ilustracne) a zvysok moze asi ist byvat pod most, ze ? hlavne ze taky ***kovia ako ty budu spokojni.
Nechce sa mi to uz opakovat.Takze za takych ako ja to tu nieje uz 30rokov.Len za takych ako ty to tu tiez nie je.Kolko rokov sa uz stavia pomaloelektricka ved to je presne to iste bukvica sa uvedom co pises ved vy nie ste schopny ani stavat to lepene nie este nieco stavat do buducnosti.Inak to je pekne od teba ak som to spravne porozumel nech si generacie co pridu po nas riesili otazku dopravy.to je pekne od teba keby sa kazdy takto tomu staval tak dnes nemas kde byvat.Sprosty sedliacky rozum. ?
most o ktorom si myslis ze jedinym dovodom jeho rekonstrukcie je nevyhovujuci plavebny gabarit je mostnym provizoriom postavenym po II. svet. vojne s planovanou zivotnostou do 10 rokov, sluzi uz ale 60 a po vacsinu casu bez neakej udrzby, takze hlavne na cestnej casti uz koroziou ubudlo z prierezu profilov hodne, a ak si pamatas tak uz na jednej casti museli robit pomocnu konstrukciu pre cestnu cast; ci ty by si ten most chcel prevadzkovat az kym sa nezruti do koryta dunaja ?
5510:Prvy duobus ma prist do Blavy tusim vo februari a zacne sa s narocnymi testami,lebo drazny urad musi schvalit tuto trakciu,lebo je prvou takouto u nas. Trat by mali zacat stavat zaciatkom jula ale tym som si nie celkom isty. Ak sa mylim,opravte ma.
ziadny rojkovia ale priblbnuty ludia z porevolucneho MsU.
v roku 1989 sa zacalo s vystavbou tazkeho metra, len na rok 1990 bolo vyclenenych 5 mld kcs na vystavbu metra t.j. klasicky rozchod, tunelova varianta od zahradnickej po janikov dvor.
suma 5mld kcs sa rovna teraz asi 15miliardam.
ale nasi pani z MsU to odmietli, ze oni tazke metro nechcu dalsie 2 miliardy uz zozrala dokumentacia a stale nic.
ale uz je tazko plakat nad rozliatym mliekom.
AAA & si: ja nemam zopar miliard navyse. tie miliardy by boli keby sa mesto dokazalo dohodnut a nekopalo za seba. je rozdiel ked sa kopu dva tunely naraz a kazdy za seba.
ZSR tak ci tak musi robit dve rury a je jednoduchsie robit dve dvojkolajove ako urobit dve jednokolajove a potom este dostavovat dalsie dve jednkolajove
este raz ti opakujem, ze taki ako ty tu sposobili ze sa 30 rokov o niecom snivalo a nic z toho a nerad by som aby sa tu snivalo dalsich 30 rokov a jediny vysledok z toho by bola nova diera pre bezdomovcov. A taki co ich ti nazyvas bukvasi sa ovykle volaju realisti, a obvykle ich rozhodnutia nevvolavaju okamzite ovacie davu ale z dlhodobeho hladiska su povazovane za rozumne. A co je to vlastne konecne riesenie ? tusim Hitler tak nazyval likvidaciu nepohodlnych obyvatelov... ale takisto ak sa na nieco pozries realisticky tak musis vediet ze nic nie je konecne, proste raz pride doba ze to z neakych dovodov vyhovovat nebude a potom sa na zaklade znalosti danej doby a technickych moznosti spravi riesenie nove...
A tebe to doslo ze aj na rekon.st.mosta si mesto chce poziciat peniaze takze neviem co bude ekonomicke to ze ho zrekon.za pozicane peniaze(na tom by nebolo nic zle)len problen nastava v tom ze nebudeme mat splateny uver za rek.st.mostu a uz si budeme brat peniaze na tunel.naozaj ekonomicke.Inak povedane most sa zvezie spoju.Len mam dojem ze je silne lobovanie od povodia lebo im nevyhovuje vyska toho mostu tak asi sa niekto dohodol uz vopred a my si nepomozeme.A k tomu sponzo.tak ak by si nevedel to je uz stara tema vela zahranicnych inves.chcelo ´financovat Ba.metro spomeniem Svajciarsko problenm nastl tam ze by bol väcsinovym vlasnikom a DPB to nechcel on chce by monopolom.Neviem kde to tak je ale vo vsetkych vyspelych krajinach su viaceri investori v dopravnych podnikoch.len je tam to slovo vyspelych krajinach tak asi to preto.Ale uz dlho sa nas DPB nebude tesit legislativa EU nedovoluje byt monopolom takze bude musiet pustit aj inych investorov do podniku.Otazne je kedy... ?
Moje "fantasmagoria"su ale konecne riesenia aj tak ten tunel raz budeme stavat a ci sa ti to paci alebo nie ked aj za 50rokov ale raz sa bude musiet postavit.neviem ci to je dobre odkladat asi podla tvojej dutej hlavy ano najlepsie ked nas ten tunel bude stat 12mld.a potom budu taky bukvasi spokojny ako si ty.Je to vidiet ze ty si presny typ nasho magistratu vsetko lepit ved nejako bolo nejako bude. ?
neviem, ale ak si dobre pamatam tak rekonstrukcia mosta je nevyhnutna bez ohladu na to ci tade neaka elektricka pojde alebo nie; teda ocakavat ze ked to potiahnem pod zem tak sa na most mozem vysrat a usetrim sa neda; takze naklady na tunel nech su hoc aj tie 4 mld, ked mas 6 mld. na to cele tak ti uz neostane na akekolvek pokracovanie trate do petrzalky a ani na ziadne nove vozidla. Keby v minulosti taki rojkovia ako ty nespekulovali nad roznymi fantasmagoriami tak dnes uz mohla kolajova doprava behat nielen do petrzalky, ale mozno aj vselikam inam...
Nechcem vam do toho kafrat ale mesto aj tak pocita z definitivou tunela takze myslim si ze tie penieze budu skor vyhodene ked sa pojde nad dunajom a vzapati zacnu stavat tunel pod dunajom.Co sa tyka financnej stranky tak tu velky rozdiel nieje rekonstrukcia mosta bude stat 1,5mld ale pocitam ze u nas to chodi tak ze asi aj 2mld.a tunel keby sme pocitali ze by koncil na Safku a zacinal niekde pred zl.tratou tak to moze byt nejake 2km a to mi nevravte ze 2km tunel by nas stal viac ako 4mld.1km=2mld.takze je to urcite lepsie stavat definitivne ako ked to budeme odkladat az po rekon.st.mosta lebo potom nas to bude stat 2xtolko. ?
takze radsej by si venoval "zopar milard navyse" na to aby ti vznikla za dunajom na petrzalskej strane diera pod zem a potom by ti uz nezostalo na nic ine (takze do tej diery by si mohol nastahovat akurat tak bezdomovcov) ? ci vravis ze ty mas na ucte tolko ze neaka miliarda sem-tam to je nic ? mozes mi potom par drobnych milionikov poslat na moj sukromny ucet, sak to si urcite ani nevsimnes...
prave preto by bolo vhodne sa dohodnut so zeleznicami na budovani dvojtunelu.
tunel by stal zopar miliard navyse ale bolo by to konecne riesenie a nemuselo by sa riesit docela problematicky bod na safku.
je to vzdy vec dohody, mesto - ZSR - stat.
ale na bratislavskom magistrate su v tomto maly a nedokazu prekrocit svoj tien.
ale hlavne ze si mesto zobralo v roku 2005 uver 6 miliard korun na dopravu a pritom metro sa zacne stavat najskor v roku 2007, ak vobec.
tento rok je zase vyclenenych 120 milionov na dalsiu dokumentaciu. 180 milionov zhltne urokova sluzba .. cize do metra uz boli vrazene 2 miliardy korun a nestoji ani meter trate.
a takto to bude pokracovat dalej, mesto rozfrfle peniaze z uveru a metro v BA aj tak nebude lebo mesto si chce presadit svoje, aj ked samo na to nema
mrcheef