a, Ako funguju trolejove vyhybky? /nahoda, signal vopred, ovladane cez palubak.../
b, Podla akeho systemu ma vodic vozidlo? /kto prv pride, prv berie, rozpis.../ - na 92/1 ma vodic kazdy den iny voz /4949, 4207.../
POZOR! Už dlhšie si v hlave držím myšlienku urobiť na iMhd taký maličký slovník dopravno-technických pojmov, takže všetci posielajte, alebo SMSkujte (0903-864266) veci, ktoré Vám nie sú celkom jasné, aby tam bolo čo zahrnúť.
Takže dnes sme sa s Andym zúčastnili "slávnostného" otvorenia "novej" trate na Gagarinke. Testovanie prebiehalo asi tak, že sme v 60km/h rýchlosti preleteli cez ten úsek. Palice nám ani raz nespadli. Vrchári si tentokrát dali záležať a nie sú tam také sek-sek.
S poľutovaním však musím skonštatovať, že jeden z vrchárov na to doplatil životom, lebo ho zrazilo náhodne okoloidúce auto.
16/11/2001 o 23:35, v križovatke Záhradnícka*Krížna, teda pred Avionom, došlo k stretu tramwaje 7826, ZV 321/4, Ružinov a Tbusu 6611, 212/5. Rozdupaná tramway idúca od T.mýta trafila Tbus idúci od zimáku do prvých dverí. Tbus z toho vyšiel horšie, hlavne jeho vodič, ktorý nedal prednosť električke idúcej po hlavnej. Škoda spolu cca 25000,- SKK na oboch vozoch, bez zranenia a policajtov, mali rozum, dohodli sa.
Supravu 7773+7774 vyblvali súdruhovia Tóthovci a čuduj sa svete ona jazdí, a to veľmi dobre. Mal som možnosť ju otestovať hneď 1. deň a fičala. Okrem 18 ks drobných závad bola veľmi dobrá, až tak moc, že som ju terorizoval aj ďalší deň teda utorok.
7821+7822 je v podobnom stave, ale to robil Pallang, ktorý šerbel von nepustí. Jazdí od utorka obeda.
7765+7766 sa vratila späť na reklamáciu, neviem komu, nevidel som ju.
7773+7774 a 7821+7822 sú v klasickom nátere bez reklamy.
CeCo - no...opakovanie matka a tak...Ale uz ma to prestava bavit, niaky park si pozica dva stare busy a co...Naadavat ze su t smejdy, ved je to ich vec, ake si urobia meno...Prasule maju, tak nech si kupia vlastne busy a budu trafene hned dve komarky...jednak nebudu to smejdy a, budu nove
Neviem ci uz niekto pisal o doprave do Danubie, ale narozdiel od Auparku tam Zajazdy s.r.o. nasadili uplne novucky Tambus kratky a dvojdverovy. Myslim, ze je to ten, co bol na jar vystaveny na autosalone v Inchebe.
Tak, nejake spravy:
Busy do Auparku uuuplne domrvili:
a, poslali tam dvojdverove Karosy 73*, pricom na zastavke cakalo asi 200 ludi
b, napisali, ze dopravu zabezpecuje Zajazdy Bratislava s.r.o. a dosla 1632...
c, interval je pekne kratky /vsak za 20 min sa nazbiera iba tak zo tristo ludi/
d, autobusy nie su riadne oznacene, kam idu
e, CP v Auparku su na malej tabulke vo vyske 0,5 m od zeme, v tme si idu ludia oci vyocit
Po super ceste na Zochovu ma v 83 /251*/ zastavil nejaky ujko, ze chce vidiet listky, ale oznacovace neboli zablokovane a na palubnom nic nebolo
A cosi nove: Ako spoznate Karosy podla datumu rekonstrukcie a toho, ci maju vnutorny displej zastavok alebo iba cas?
Tie, co maju cas, maju displeje uchytene takto:
***-------------***
I Petrzalka I
I Ovsiste I
***-------------***
A nieco k 15TrM:
su to dobre veci, ale maju strasne pomale dopytove otvaranie:
zastavenie - /2sek/ - stlacenie - /5 sek/ - zacatie otvarania dveri - /10 sek/ - dokoncenie otvarania dveri
ktomu snehu na ceste:
Uz som videl nejednu karosu B741 skrizenu, lebo pohon je od zadnej napravy. Vdaka tejto novej koncepcii (toto ale nema iba karosa, ale takmer vsetky nove busy) to v zime vypadalo tak, ze jediny voz, ktory sa ti rozbehol do svahu bola 280 (ak samozrejme nepreklzaval). Inac 280tky su napriek starej konsturkcii najspolahlivejsie busy v Blawe.
Karosa 9xx je serbel, niektori ludia to tvrdia aj o ikarusoch rady 4xx, ciastocne im davam za pravdu. Ale treba si uvedomit, ze rada 9xx je konstreukcne zastaraly koncept (vychadza priamo z rady 7xx a ta je pekne stara.........)
Kami:
pod sa k nam povozit serblami znacky Karosa a ikarusmi 280-tkami, potom mi nieco hovor. Niesom zaujaty, ale je to tak - vacsina z nas (ja, Spectre, D3k0,..., dokonca aj Zrebec!) si to tak mysli lebo to tak je.
si