A to si kde preboha vzal, že by tá trať mala byť jednokoľajná? Väčšiu blbosť si neviem predtaviť. Však to by neriešilo absolútne nič, keby sa muselo 5 minút čakať a to by ešte električka neprešla ani jednu zastávku... -)
Ale však to je vlastne jedno, aj tak tu žiadna električka nikdy nebude.
A ľudia, zabudnite na tú električku do Petržalky, to si tu vážne niekto myslí, že sa odvezie niekedy do Petržalky električkou? Načo sa hádať o niečom, čo tu nikdy nebude?
Skúste si predstaviť, ako by vyzeralo metro v BA, keby ho DPB prevádzkovalo. Tri súpravy za sebou po pol minúte a potom 15 minút nič, celé vozy komplet posprejované, na staniciach desiatky bezdomovcov, drahé cestovné, nemožnosť kúpiť lístok, žiadne informácie, špina, samé šable po zemi, smrad, hluk, trate otrasné, samé vykolajenia, vlaky by sa kazili medzi stanicami...
Neviem presne, s akym usporiadanim sa pocita po rekonstrukcii mosta -- mozno to este ani nie je definitivne rozhodnute. Pravdepodobne vsak usporiadanie bude odlisne od toho sucasneho, kedze most sa ma rozsirovat (ak som spravne cital). Iste vsak je, ze trat na nom bude dvojkolajna. Menej iste je, ci na moste vobec bude nejaka vozovka a ci tam nebude len elektrickova trat a lavka pre pesich a pre cyklistov.
Ako pises v bode 4., ja som to myslel trochu inak, niezeby sanitky chodili tak husto ale v pripade ze by na moste bola iba jedna kolaj ze by eliny na seba museli vzdy cakat, ak budu dve kolaje jedna bude na otvorenom zvrsku a druha vo vozovke???-myslim tym na konkretne na moste
Hadajte kolko som nameral rozchod pri Damborskeho? Na tri pokusy mi vyslo vzdy medzi 965 a 970 mm, na kolaji v druhom smere 990 a o 10 metrov dalej uz 1000. Podte mi to niekto potvrdit (fobust?) pls.
Keby len BKVcka. Ja dnes idem aj s pasmom premerat rozchod, pretoze medzi krizovatkou medzi Hornymi Krcacami a Damborskeho je lava kolaj v smere do Dubravky posunuta podla mojho odhadu o 1cm blizsie k druhej, co som pomenoval "plavajuci rozchod" - tramvaj si ju jednoducho posunie, kedze prava kolaj je uchytena OK. Grc... Mam to pofotene, dofotim este dnes, hodim na web aj s popisom a aktualnym rozchodom
Tiez som sa nad tym pozastavil. Na druhu stranu, trat v Dubravke nevyzera o moc horsie.
Ked som pri tom: ta letna rekonstrukcia sa tyka len trate na Krcacoch? Samotnej trati v Dubravke sa nedotkne? Ved tie BKVcka su tam miestami tak poprepadavane, ze hroza...
1. Elektrickove trate v Bratislave su az na par nepodstatnych vynimiek na vlastnom telese alebo vo vyhradenom pruhu. Narozdiel od autobusov tak nekysnu v zapchach, musia len na danej krizovatke pockat na zelenu. (To sa da ostranit mimourovnovymi prejazdmi ci doslednou preferenciou.) Vdaka tejto skutocnosti tak bratislavske elektricky nie su o moc pomalsie, nez by bolo "klasicke" metro. Jediny ich problem vidim (okrem neudrzby vozidiel a trati) v prilis hustej zastavkovej sieti, ktora bola evidentne projektovana ako doplnkova doprava k planovanemu metru.
2. Nepredpokladam, ze by sa elektricka z Petrzalky len otocila na Safarikovom namesti a vydala sa naspat. Bude plynulo pokracovat na elektrickovu siet v meste, ved je to normalna elektricka. Petrzalska trat s najvacsou pravdepodobnostou bude postavena na metrovom rozchode tak, ako su postavene trate v centre.
3. Prirodzene by to bolo lepsie, ale nejako zacat treba a nemozes ocakavat, ze sa najdu peniaze hned na vybudovanie kompletnej siete elektrickovych liniek v Petrzalke. Osobne vsak dufam, ze neskor sa dobuduje este aspon jedna vetva a nebude zvysok Petrzalky nuteny pouzivat trolejbusy alebo autobusy.
4. Mas pocit, ze sanitky jazdia tak pomaly a ich frekvencia je tak znacna, ze by mohli realne spomalovat prechadzajuce elektricky?
5. Nove elektricky pravdepodobne nebudu omnoho dlhsie, nez sucasne supravy 2x T3. Po vyluceni individualnej dopravy zo Stareho mosta predpokladam, ze zo Sturovej ulice bude vylucena taktiez a budu nou jazdit uz len elektricky. Rovnako je otazne, ako sa upravi krizovatka na Safarikovom namesti. Ako tu uz tusim tr3mp spominal, idealne by bolo, keby sa pre automobilovu dopravu v smere od nabrezia na Dostojevskeho rad vytvoril podjazd a ta tak vobec neblokovala prechadzajuce elektricky.
nie som expert, takze ti odpoviem tak jak mi to moj "sedlacky" rozum hovori. ak sa mylim alebo pisem blbosti, pls opravte ma:
1. - na Safku bude musiet byt postavena realne fungujuca preferencia elektriciek. Nejaky hybrid funguje napr. v Dubravke. Normalna preferencia funguje zhruba tak, ze ked sa blizi elektricka ku krizovatke, senzor si ju vsimne, hodi cervenu ostatnym smerom a elina prejde bez zdrzania.
2. - podla mna sa rata s tym, ze supravy nebudu koncit len na Safku + prilahlych uliciach, ale budu pokracovat napr. smer Hlavna stanica, smer racianska radiala, smer dubravska radiala (pozri prispevky par tyzdnov dozadu, rozoberali sa tu nove linkove vedenia elin)
3. - no samozrejme v prvej faze bude brat elina len v oblasti okolo koridoru. ale to by robilo aj metro, ibaze elina sa bude moct o 10, 15, 20 rokov rozsirit o dalsiu vetvu a to metro asi nie. a okrem toho, necakaj, ze po sprevadzkovani eliny ostanu busy v petrzalke tak jak su. budu vedene skorej systemom od domu k eline, a nie od domu cez most.
tr3mp
Aj v susednom Arade sú celkom pekné trate, odporúčam sa zastaviť pri ceste okolo ?
Napr.:
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/ro/trams/Arad/Tatra/Arad145-6-030815-NZA.jpg
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/ro/trams/Arad/Tatra/Arad1xx-6-030816-NZA.jpg
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/ro/trams/Arad/Timis/AR-TIMIS2-1.jpg
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/ro/trams/Arad/Timis/Arad15-12--Ghioroc--030815-NZA.jpg
Jednoducho paráda ...