Len taká poznámka: ak niekto jazdí po diaľnici každý deň, tak v priestupnom roku príde o jeden deň platnosti.
Podobne je to s mesačnou, ktorá platí len 30 dní a pritom každý druhý mesiac má 31 dní.
Napríklad Maďari majú mesačnú známku nastavenú tak, že platí do rovnakého dňa nasledujúceho mesiaca, čiže známka s platnosťou od 15. decembra platí do 15. januára vrátane, čiže mesiac a 1 deň. Zase nemajú 365 dňovú, ale len klasickú ročnú. Ale majú ročnú župnú pre tých, ktorí jazdia len v rámci župy alebo medzi dvomi župami.
A ešte jedna poznámka: Ešte keď boli nalepovacie známky, aj tak bolo technicky možné urobiť ročnú známku tak, aby mala kĺzavú platnosť. Tak ako sa preštiknutím označoval začiatok platnosti na mesačných a desaťdňových, tak sa to mohlo urobiť aj pri ročných.
Naprosto suhlasim. A este by som doplnil, ze optimalne by bolo, vsade kde je v jednej mestkej / miestnej casti iba jedna dominantna konecna ju mat podla tejto mestskej casti pomenovanu, presne ako uvadzas pri nazve Borinka, a teda ubudne povinost mat to ako kombo cast+zastavka, kedze to bude to iste. Preto asi jedina zmena nazvu za posledne roky, ktora ma potesila, boli Dlhe Diely. Naopak, pri Kutikoch urobili presny opak a na elektrickach je ciel KARLOVA VES, pricom zastavka sa vola Kutiky a vratil by som to naspat nech ciel = nazov.
Ale teda navrhol by som este Pri Krizi -> Dubravka, Opletalova-> Devinska Nova Ves, Cilizska -> Vrakuna, Radiova -> Trnavka, Astronomicka -> Ruzinov.
Vsetko su to jedine vyznamne konecne kde koncia vsetky nosne linky v danych castiach a momentalne sa pri vsetkych linkach konciacich na tychto zastavkach zobrazuje ako ciel dana cast + zastavka. Uz teraz tak funguje napriklad Lamac, Koliba, Zahorska, Zlate piesky, Cunovo a je to ovela lepsie ked sa ako ciel zobrazuje v jednom riadku iba cast, ale zaroven je to aj zastavka...
Hlavne si treba uvedomiť že ročná známka je legacy produkt z čias nalepovacích známok. Idea bola aby si všetci nemuseli prelepovať známky na Silvestra o polnoci. Pri elektronických známkach platných od hocikedy do hocikedy nie je dôvod na takýto produkt.
Nemyslím si že tu bude niekto znevýhodnený. Áno, teoreticky niekto príde o mesiac platnosti, ale keďže pri ročnej známke sa predpokladá že človek si ju kupuje kontinuálne, tak aj tak platil každý rok raz, čo bude aj naďalej (ten mesiac čo doteraz získal "zadarmo" aj tak potom stratil na tom že ďalšiu ročnú si kúpil neskôr v priebehu roka). Nie je dôvod ten produkt ďalej držať v ponuke. Akurát môžu vznikať nejaké anomálie ak niekto predá auto v nejakom špecifickom období.
To mi pripomína moju prvú diaľničnú známku. Auto kúpené v septembri, dorazil som na poštu že by som rád ročnú známku a pani mala potrebu ma informovať že už je september Ale stále to finančne bolo lacnejšie ako si kúpiť štyri mesačné.
Zásadný problém v tom nevidím ani ja, odkedy zaviedli 365-dňovú, tak kupujem len tú, pretože po diaľnici nejazdím denne, takže keď mi skončí platnosť, kúpim novú až od dátumu, keď budem zase potrebovať ísť na diaľnicu, čo mi niekedy spraví posun aj o dva týždne.
Suhlas, ked som nedavno na sluzobke v Barcelone bolo mi u prdele do ktorej casti mesta metro ide. Pozrel som si smerom ku ktorej konecnej mam moju zastavku a tym nazvom konecnej som sa riadil. Po spanielsky viem asi tolko ze Buenos dias
a gracias. Nejake mestske casti alebo podobne v meste ako BA je cisty šotoizmus bez vyznamu.
"To kombo časť + zastávka je podľa mňa vhodné pre vzdialené ciele alebo ciele, kde sa používa názov ulice, ktorý nemusí byť tak všeobecne známy"
Netuším kde je v Prahe Černokostelecká, viem akurát že tam končí linka 7 (ak sa to už nezmenilo). Ak by tam pridali názov časti mesta, alebo číslo mestskej časti, nepovedalo by mi to o nič viac. Proste nenastúpim do električky len preto, že je to električka ak neviem kam ide.
Práve Praha je jeden z príkladov, kde sa na tabuliach zobrazuje konečná zastávka (bez ohľadu na dĺžku a veľkosť písma) bez akýchkoľvek úprav alebo doplnkov. A ak sa raz konečná zastávka volá podľa názvu MČ (Divoká Šárka), objektu (ÚD DP) alebo ulice (Spojovací), tak je vždy zobrazované na displejoch presne ten názov.
Viedenský dohovor hovorí:
Čl. 18 ods. 7
"Drivers of vehicles not moving on rails shall give way to rail-borne
vehicles."
Čl. 29 ods. 2
"Contracting Parties or subdivisions thereof may adopt special rules, differing from those laid down in this Chapter, for the movement of rail-borne vehicles on the road and for passing or overtaking such vehicles. However, Contracting Parties or subdivisions thereof may not adopt provisions which conflict with those of Article 18, paragraph 7, of this Convention."
Toto pravidlo sa dá implicitne odvodiť z fyzikálnych zákonov
Ale teda čo som čítal ja, tak súčasný stav, keď má pri odbočovaní električka prednosť pred súbežne idúcimi vozidlami, je československé špecifikum a štandardne v takýchto prípadoch električka prednosť nemá
Tiež som to pozeral včera, to bude asi len také "dvojdňové" testovanie keďže zmluva je platná do 31.12.2022 a 13teho ju len podpísali. Možno medzi sviatkami.
Miro