Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andy #245126:
Áno, ale to by šlo spraviť aj pri kĺzavej známke.
Reply on: 810zssk #245125:
Skôr ide o prehľadnosť, keby bola ročná, tak si ju môžeš kupovať v rovnaký dátum v roku a nemusíš riešiť nejaké notifikácie o konci platnosti.
Reply on: Miro #245123:
Pri cene známky 16 centov na deň to nevnímam ako zásadný problém 🙂

Preštikávacie ročné známky bolo technicky možné zaviesť, ale výrazne by to komplikovalo kontroly.
Projekt električky do Petržalky bude ukončený v roku 2024, potvrdil Vallo

https://www.sme.sk/minuta/23095343/projekt-elektricky-do-petrzalky-bude-ukonceny-v-roku-2024-potvrdil-vallo

to bolo hadok xxx vs Vallo o terminoch....a skutek utek

🙃 😈
Reply on: 810zssk #245121:
Len taká poznámka: ak niekto jazdí po diaľnici každý deň, tak v priestupnom roku príde o jeden deň platnosti.

Podobne je to s mesačnou, ktorá platí len 30 dní a pritom každý druhý mesiac má 31 dní.

Napríklad Maďari majú mesačnú známku nastavenú tak, že platí do rovnakého dňa nasledujúceho mesiaca, čiže známka s platnosťou od 15. decembra platí do 15. januára vrátane, čiže mesiac a 1 deň. Zase nemajú 365 dňovú, ale len klasickú ročnú. Ale majú ročnú župnú pre tých, ktorí jazdia len v rámci župy alebo medzi dvomi župami.

A ešte jedna poznámka: Ešte keď boli nalepovacie známky, aj tak bolo technicky možné urobiť ročnú známku tak, aby mala kĺzavú platnosť. Tak ako sa preštiknutím označoval začiatok platnosti na mesačných a desaťdňových, tak sa to mohlo urobiť aj pri ročných.
Reply on: Ike #245097:
Naprosto suhlasim. A este by som doplnil, ze optimalne by bolo, vsade kde je v jednej mestkej / miestnej casti iba jedna dominantna konecna ju mat podla tejto mestskej casti pomenovanu, presne ako uvadzas pri nazve Borinka, a teda ubudne povinost mat to ako kombo cast+zastavka, kedze to bude to iste. Preto asi jedina zmena nazvu za posledne roky, ktora ma potesila, boli Dlhe Diely. Naopak, pri Kutikoch urobili presny opak a na elektrickach je ciel KARLOVA VES, pricom zastavka sa vola Kutiky a vratil by som to naspat nech ciel = nazov.
Ale teda navrhol by som este Pri Krizi -> Dubravka, Opletalova-> Devinska Nova Ves, Cilizska -> Vrakuna, Radiova -> Trnavka, Astronomicka -> Ruzinov.
Vsetko su to jedine vyznamne konecne kde koncia vsetky nosne linky v danych castiach a momentalne sa pri vsetkych linkach konciacich na tychto zastavkach zobrazuje ako ciel dana cast + zastavka. Uz teraz tak funguje napriklad Lamac, Koliba, Zahorska, Zlate piesky, Cunovo a je to ovela lepsie ked sa ako ciel zobrazuje v jednom riadku iba cast, ale zaroven je to aj zastavka...
Reply on: Ike #245120:
Hlavne si treba uvedomiť že ročná známka je legacy produkt z čias nalepovacích známok. Idea bola aby si všetci nemuseli prelepovať známky na Silvestra o polnoci. Pri elektronických známkach platných od hocikedy do hocikedy nie je dôvod na takýto produkt.

Nemyslím si že tu bude niekto znevýhodnený. Áno, teoreticky niekto príde o mesiac platnosti, ale keďže pri ročnej známke sa predpokladá že človek si ju kupuje kontinuálne, tak aj tak platil každý rok raz, čo bude aj naďalej (ten mesiac čo doteraz získal "zadarmo" aj tak potom stratil na tom že ďalšiu ročnú si kúpil neskôr v priebehu roka). Nie je dôvod ten produkt ďalej držať v ponuke. Akurát môžu vznikať nejaké anomálie ak niekto predá auto v nejakom špecifickom období.

To mi pripomína moju prvú diaľničnú známku. Auto kúpené v septembri, dorazil som na poštu že by som rád ročnú známku a pani mala potrebu ma informovať že už je september 😃 Ale stále to finančne bolo lacnejšie ako si kúpiť štyri mesačné.
Reply on: Miro #245118:
"Nemalo by sa tak stať, že si niekto kúpi napríklad v decembri omylom ročnú známku, ktorá mu platí len do konca roka."

toto sa podľa mňa stávalo aj šikovnejším vzhľadom na to, ako bol režim ročnej známky nastavený.
Reply on: 810zssk #245117:
Zásadný problém v tom nevidím ani ja, odkedy zaviedli 365-dňovú, tak kupujem len tú, pretože po diaľnici nejazdím denne, takže keď mi skončí platnosť, kúpim novú až od dátumu, keď budem zase potrebovať ísť na diaľnicu, čo mi niekedy spraví posun aj o dva týždne.
Reply on: kecho #245116:
Kto nerozozná ročnú a 365-dňovú známku, nemal by dostať vysvedčenie zo základnej školy, nieto ešte vodičský preukaz.

Mimochodom ani minister nevie, ako dlho platí ročná známka, keď tvrdí, že presne kalendárny rok.
Reply on: kecho #245116:
Síce je to zvláštne zdôvodnené, ale toto považujem za zmysluplný krok a nevidím v tom žiaden zásadný problém.
Reply on: 810zssk #245032:
Inspirovali aj ministerstvo 🙂
Par ludi nedokaze citat s porozumenim, tak jednu dialnicnu znamku zrusime…

https://e.dennikn.sk/minuta/3151735
Suhlas, ked som nedavno na sluzobke v Barcelone bolo mi u prdele do ktorej casti mesta metro ide. Pozrel som si smerom ku ktorej konecnej mam moju zastavku a tym nazvom konecnej som sa riadil. Po spanielsky viem asi tolko ze Buenos dias
a gracias. Nejake mestske casti alebo podobne v meste ako BA je cisty šotoizmus bez vyznamu.
Reply on: Ike #245097:
"To kombo časť + zastávka je podľa mňa vhodné pre vzdialené ciele alebo ciele, kde sa používa názov ulice, ktorý nemusí byť tak všeobecne známy"

Netuším kde je v Prahe Černokostelecká, viem akurát že tam končí linka 7 (ak sa to už nezmenilo). Ak by tam pridali názov časti mesta, alebo číslo mestskej časti, nepovedalo by mi to o nič viac. Proste nenastúpim do električky len preto, že je to električka ak neviem kam ide.

Práve Praha je jeden z príkladov, kde sa na tabuliach zobrazuje konečná zastávka (bez ohľadu na dĺžku a veľkosť písma) bez akýchkoľvek úprav alebo doplnkov. A ak sa raz konečná zastávka volá podľa názvu MČ (Divoká Šárka), objektu (ÚD DP) alebo ulice (Spojovací), tak je vždy zobrazované na displejoch presne ten názov.
Reply on: Ike #245112:
OK, vďaka. Nebudem sa hádať, asi v tomto smere príliš verím jednému zdroju
Reply on: 3pa3ck3 #245111:
Nie som si istý.

Viedenský dohovor hovorí:
Čl. 18 ods. 7
"Drivers of vehicles not moving on rails shall give way to rail-borne
vehicles."

Čl. 29 ods. 2
"Contracting Parties or subdivisions thereof may adopt special rules, differing from those laid down in this Chapter, for the movement of rail-borne vehicles on the road and for passing or overtaking such vehicles. However, Contracting Parties or subdivisions thereof may not adopt provisions which conflict with those of Article 18, paragraph 7, of this Convention."
Reply on: Miro #245110:
Toto pravidlo sa dá implicitne odvodiť z fyzikálnych zákonov 😉

Ale teda čo som čítal ja, tak súčasný stav, keď má pri odbočovaní električka prednosť pred súbežne idúcimi vozidlami, je československé špecifikum a štandardne v takýchto prípadoch električka prednosť nemá
Reply on: Ike #245106:
A nemajú to lepšie v štátoch, kde má električka prednosť vždy, okrem prípadu, že má svetelný signál stoj alebo ju zastaví policajt?
Reply on: TeBeCe #245079:
Tiež som to pozeral včera, to bude asi len také "dvojdňové" testovanie keďže zmluva je platná do 31.12.2022 a 13teho ju len podpísali. Možno medzi sviatkami.
Reply on: Ike #245106:
ďakujem za vysvetlenie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.