Ešte pred štyridsiatimi rokmi nám na VŠ hovorili:
Objektívne príčiny sú:
1. Neschopnosť
2. Nezodpovednosť
3. Lenivosť
4. Korupcia
Tak si vyberte, ktorá z nich je to tentoraz.
P.S. To ani nehovorím o hausnumerách, aké často ukazujú teplomery vonkajšej teploty v rýchlikových vozňoch ZSSK. A dátum som tam videl aj 10 rokov dopredu.
DPB bude osádzať nový, kam sa dajú aj CP PAD, tak je to dohodnuté v rámci Bratislavy, keďže je tam premávka MHD. Torzo PAD označníka sa odstráni. Avšak všetky ostatné má vymeniť Arriva, teda osadiť svoje (nové). Žlté čsad vlastní Slovak Lines, a aj si už začali brať terčíky.
Na NBčkách aj BNkách je tlačidlo na prvé dvere na madle pri obľúbenom prednom sedadle, takže naozaj cestujúci nemusia do zastavenia vstúpiť do žltého priestoru. Hlásenie v tom zmysle je fajn, ale bolo lepšie, keby a dalo vyhlasovať ručne, keď sa takýto incident deje, ako ho púštať po odchode napr. zo zastávky Aupark.
Ako problém bratislavských SORov vidím to, že sa celý čas nakupovali so zvlášť tlačidlom pre STOP a pre dopyt. V Prahe, v Nitre atď. majú NBčky tlačidlá STOP, ktorá aj aktivujú dopyt na najbližších dverách. Vďakatomu nemusia ľudia pred zastavením sa presúvať k dverám, ale len si stlačia STOPku, bez ohľadu na to či je zastávka na znamenie alebo nie.
To státie vo dverách a hádanice sú špecifické pre autobusy SOR. Tlačidlo dopytu je umiestnené na dverách, teda mnoho ľudí vojde do priestoru dverí ešte pred zastavením kvôli tlačidlu. Okrem toho sú dvere užšie a cestujúci využívajú celú šírku, takže cez nich následne nevidno. Kdežto u iných typov vozidiel so širšími dverami využívajú cestujúci zväčša iba polovicu dverí a cez druhé krídlo má vodič rozhľad. Ak je k navyše tlačidlo na tyči, tak nastáva rovnaká situácia, ale vodičovi to neprekáža. Človek stojí pri dverách, tlačí tlačidlo pred zastavením, nezavadzia vo výhľade.
nuž, z vlastnej skúsenosti ako exvodiča DPB: pokiaľ niekto stojí v priestore predných dverí, tak jednoducho nie je vidieť doprava, máme v meste križovatky ktoré nie sú svetelne riadené a vodič jednoducho potrebuje vidieť, či z z tej strany nič nejde a či môže prejsť.. okrem toho minimálne v SORkách nie je vidieť ani do pravého zrkadla, ak sú vpredu nasáčkovaní cestujúci. a moja osobná skúsenosť, ak som poprosil ludí aby sa posunuli, že teda nevidím, tak ma často poslali do p... zväčša pomohlo až dlhšie státie v križovatke. takže to hlásenie je podľa mňa dobrá vec a môže pomôcť, any sa ľudia uvedomili, že vodič ich posia preč nie preto, že chce mať kľud, ale proste preto že jednoducho nemá výhľad. no a keďže sa inde vo vlákne riešilo osvetlenie v predu tak tiež z vlastnej skúsenosti - ak je v predu silné svetlo tak za tmy miesto cesty vidím interiér vozidla, čo asi nie je celkom bezpečné. preto sa tie svetlá tlmia/vypínajú.
Vodič je školený profesionál, ktorý má vedieť maniere cestujúcich zvládať. Chápem, že v niektorých situáciách je ťažké zostať nerozrušený, no nezdvorilé alebo dokonca vulgárne správanie je totálne neakceptovateľné.
Zároveň ako človek, ktorý roky a takmer každodenne s cestujúcimi komunikuje, so zármutkom pozorujem, že kultúra komunikácie zo strany cestujúcich vo všeobecnosti viditeľne upadá.
Pri komunikácii so zákazníkom sa snažím byť vždy ústretový a priateľský. Americký princíp "zákazník má vždy pravdu, a to aj keď ju očividne nemá" však neuznávam. Ak ju nemá, slušne mu vysvetlím, že pravdu nemá a aké je moje stanovisko. A otvorene priznávam, že ak je vyjadrovanie cestujúceho vyslovene hrubé (vulgarizmy, urážky), komunikáciu jednostranne ukončujem. Som plne stotožnený s tým, že v práci som na to, aby som svojím zákazníkom slúžil, ale to nedáva nikomu právo, aby so mnou jednal vulgárne.
Spolahlivost je podobna pri ZSSK. Vcera niekolko vlakov na rozne smery meskanie 40-45 min. !!! Meskanie 10 min. je uz uplny standard napr. z Hl. do DS. Ako nechapem...
Cestujúci sa sťažuje na vodiča XY, ktorý ukazuje ostatným vodičom prostredník. Povie ze vodič XY viezol 21ku, ktorá bola na zastávke Račianske mýto o 18.00 v pracovný deň v smere do dnv. Mystery shopper su zistí identity vodiča a jeho turnus. Nasadené mu do busu a sleduje ci to naozaj robí.
Hotovo.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Joyki
https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercity.com/attachments/e8ed9d3c-d29f-4444-b702-ca6a6fc2a10f-jpeg.3052556/