Pokračovala by po Staromestskej (v tom prípade by bolo potrebné postaviť nové nástupište pod mostom) alebo až cez Mlynskú dolinu (čo vlastne ani nemá zmysel)?
Moje rozmýšlane bolo v rovine, že eskalátory ľudí zo stredu stanice v miestach zarovno so zastávkou Ursínyho pri ceste z hĺbky min. 7 metrov vyvedú niekde do končín Istropolisu plus staničná budova by i tak asi nelícovala ulicu - tipujem, že by asi vznikla hoc aj prekrytá úroveň s "predstaničným námestím."
Naneštastie z hlavnej to nevychádza aj ohľadne prevýšena, aj ohľadne polomeru zákruty. Toto by bola skôr alternatíva na štýl rapid tranzit nadzemky na Chicagsky spôsob. Preto tunel z Patrónky. To aj k ramziho návrhu.
KEBY sme mali peniaze na rozhadzovanie a podkopanie celého mesta, potom by Filiálka zmysel nadobudla. Problémom nezmyselnosti Filiálky je absencia pokračovania do centra, teda ukončenie trate na periférií + dezintegrácia železničnej dopravy do rôznych staníc.
Vznikla by nová hlavná stanica v novom downtowne s napojením na všetky smery (v tretej etape) + nové zastávky v centre mesta a na sídliskách. Tam už by naozaj nejaky prínos bol, len by to teda stálo majland.
Edit: Aha, práve pozerám že návrh nižšie je takmer totožný. Sorry
Tak aj ja pridám svoj návrh ako by sa dalo (ne)efektívne minúť niekoľko miliárd:
Ak by sme sa vykašľali na Filiálku a spravili tunel popod mesto na Pálenisko, mali by sme obslúžené centrum a zároveň by bola možnosť spraviť novú stanicu na ÚNS (na účel odstavovania súprav a pod.), pričom ak by sa spolu s tým postavila ešte aj dávnejšie navrhovaná trať cez letisko, umožňovalo by to viesť tadiaľto vlaky zo všetkých smerov.
Takéto riešenie by umožnilo presunúť hlavnú stanicu do priestoru Filiálky a stanica bola by dostupná zo všetkých tratí. Oproti dnešnej hlavnej stanici teda naviac aj z juhu (Kittsee, Rajka). Cena za tri tunelové trate by však bola obrovská, je teda otázkou, či by sa oplatil presun stanice len kvôli tomu, aby sme zaústili aj dve pomerne málo (voči ostatným) využívané trate.
Treba si tiež uvedomiť, že na Filiálke nie je až tak veľa priestoru do šírky, je to cca 80 metrov. Na hlavnej stanici je tiež veľmi podobná využiteľná šírka, takže ak by sme chceli riešiť presunom stanice chýbajúcu kapacitu, tak na Filiálke veľa priestoru naviac nemáme.
Filiálka má výhodu priamych koľají a nástupíšť, ale treba si uvedomiť, že ak by to mala byť prejazdná hlavná stanica, tak je potrebný aj nejaký priestor na zhlavie (ak nemá byť v razených tuneloch) a teda stred stanice by tak nebol pri Trnavskom mýte, ale skôr pri zastávke Ursínyho. A to nie je práve dopravný uzol.
Veď to tu v podstate (s výnimkou trasy Filiálka - ÚNS) navrhol Ma178rek v #237183 a odpovede prevažne boli, že by tam nebola dostatočná hodnota za danú cenu a že určite existujú aj lacnejšie (a možno aj účinnejšie) riešenia ako toto.
"Električkové priority" znamenajú, že sa o týchto vybraných tratiach bude viacej hovoriť a písať, nič viac. V lepšom prípade sa možno vypracuje nejaká analýza, návrh, generel, manuál, proti ktorému sa ohradia, dajme tomu hodinári alebo majitelia stánkov s kebabmi.
Dobre, desiaty november roku Pána dvetisíc dvadsať... zdá sa, že pri Nivách sa nesplnil ani tretí, štvrtý, piaty (?) termín otvorenia (už sa v tom strácam). Máme nejaké informácie? A čo Blumentál?
Rušia posledný pár vlakov tam aj späť na S55/S65, lebo večer o 19 či 20 už na perifériu / z periférie mesta cestuje málo ľudí. Ale ani za boha nepridajú na Hlavnú stanicu, lebo dogma je daná: večer sa cestuje už len domov a po polnoci musia dojazdiť posledné vlaky, ktoré ešte sú na sieti. Preto napríklad južný R 18:04 nejde do KE, ale do BB (pričom aj o 17:04 ide do BB), lebo by už prišiel po polnoci, a večer by už vraj nikto necestoval na tej trase v tom smere.
Urbanway 2423