Reply on: dupe #229013:
Na tú križovatku na Americkom sme tu viacerí kuvikali, že sa nezmenila geometria, ale vraj to fakt kvôli tej trolejovej križovatke nejde - aj keď by ma zaujímalo, ktoré firmy kvôli tomu oslovili - a hlavne Solider vravel, že aj keby sa to tam celé narovnalo, tak "komfortná" prejazdná rýchlosť sa na škodovkách aj tak postrehnuteľne nezvýši. Bolo to v komentároch pri nejakej fotke...
dupe
V cele Skodovky by mohol byt senzor polohy kolajnic voci celu jednotky (na styl sledovania jazdnych pruhov v aute) a podla toho aky je obluk prudky by plynulo elektricku spomalil. Kym by sa problematicky druhy podvozok dostal do obluku, rychlost by bola napriklad o 5 km/h mensia, co by mohlo stacit na pohodlnejsi prejazd oblukom.
Samozrejme by sa to dalo riesit aj senzormi magnetizmu kolajnic, alebo sledovanim uhla natocenia predneho podvozku (mozno tam take cidlo dokonca aj je).
Totiz neriesime tu rychlostny rozdiel pri prejazde oblukom 60 km/h vs 5 km/h ale mozno len 20 km/h vs 10 km/h. A na tento rozdiel by nejakych 8m (celo vs 2. podvozok) mohlo stacit.
Riziko samozrejme je ze vodici si na system zvyknu a budu jazdit "s pakou vpredu", lebo ved to automaticky spomali...