Nie je jazdiť ako jazdiť, zákon umožňuje využívať vyhradený jazdný pruh iným účastníkom „len pri obchádzaní, predchádzaní, odbočovaní, otáčaní, vchádzaní na cestu, alebo ak to dovoľuje dopravná značka alebo ak to vyžadujú mimoriadne okolnosti,...“.
V novej organizacnej MsP, ktora ma platit tusim od maja, ma vzniknut oddelenie kontroly parkovania.
Dufam, ze to na nieco bude. Avsak mam pocit, ze v tomto meste pomozu len pevne zabrany. Na uliciach kde su osadene, problem s parkovanim na chodnikoch proste neexistuje. Samozrejme, ked ich osadia ako maju. Co sa obcas nepodari.
Niekomu sa to mozno nepaci, ale je to najucinnejsi sposob.
Budem volit primatora co slubi 1000 stromov a 20.0000 stlpikov pre Bratislavcanov. ? ? ?
V kazdom pripade MsP nema mozno kontrolovat bus pruh na Prazkej, kedze nie je osadeny znackou - zakaz vjazdu okrem...
Lenže množstvo priestupkov rastie a polícia ich nerieši. Vysiela tak signál, že nelegálne správanie v cestnej premávke je vlastne nepostihnuteľné (okrem rýchlostí). Nie som právnik, ale neplatí náhodou nejaké ustanovenie, že ak nevieš pokutovať všetkých, ktorí konajú nelegálne, nemôžeš nikoho? Myslím, že kedysi v roku 2005 som počul také vyjadrenie mestskáčov, že keď majú v Corse 4 papuče a v zákaze parkuje 6 áut, nemôžu dať pokutu len tým štyrom.
Ak to stále platí (a ak to takto platí) potom mám subjektívny dojem, že väčšina nelegálneho parkovania sa pokutami dnes odstrániť nedá.
Napr. za zastávkou Dubová v smere do mesta vzniká také P+R a každý deň tam parkujú autá v zákaze (je tam značka). Na drzovku. Čím ďalej, tým ich je tam viac. Políciu som volal a nič.
Hovor mi o tom, vsak na Dlhacoch ludi uz pomaly netankuje parkovat na zastavke, na betonovom zaklade kanalizacnej sachty ci na chodniku, na ktory osadili stlpiky, aby na nom neparkovali ?
A vzdy ked volam mestskych, tak prva otazka "Parkuju na trave? Nie? Tak to nemozeme nic urobit" ?
Žiaľ nečinnosť represívnych zložiek. Niekde tam je chyba.
Na jednaj strane Nesrovnal by rád zvyšoval dane a spoplatnil parkovanie, na druhej strane sa tu budujú chodníky v šírke aj 5m pre nikoho, kde nakoniec aj tak vylezú autá a v celom meste sa deje toľko priestupkov, podotýkam, že čoraz drzejších, že by sa ich dôsledným pokutovaním naplnil ďalší štátny rozpočet.
Stačil záznam EČV podobne ako v Británii. A potom automaticky pokuta. Ak sa vodič odvolá, záznam sa preskúma a ak sa zistí, že sa uhýbal sanitke, tak sa mu pokuta odpustí.
Mozno by stalo za zvazenie nainstalovat do MHD, Taxikov a zachrannych sluzieb cipy, a ked bus pruh nezaznamena tento cip, tak vysunie hroty na prepichnutie kolies ? ?
No z toho, čo tu bolo napísané i z toho, čo som zažil v zahraničí, mi koncepcia, že každý diel má svoj podvozok (ktorý sa v pohode zmestí pod dve dvojsedadlá v strede voza) i keď s limitovanou pohyblivosťou (zasa tie časti nie sú tak dlhé) pripadá asi naozaj ako najoptimálnejšia. Ale pomer podvozkových : zaveseným dielom 3:2 alebo 4:3 mi z hľadiska nápravových tlakov nepripadá dobrý. Takže ja sa prikláňam k Igorovi.
Solider