Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Spacer1 #226138:
Hovor mi o tom, vsak na Dlhacoch ludi uz pomaly netankuje parkovat na zastavke, na betonovom zaklade kanalizacnej sachty ci na chodniku, na ktory osadili stlpiky, aby na nom neparkovali ?

A vzdy ked volam mestskych, tak prva otazka "Parkuju na trave? Nie? Tak to nemozeme nic urobit" ?
Reply on: Ike #226128:
Žiaľ nečinnosť represívnych zložiek. Niekde tam je chyba.
Na jednaj strane Nesrovnal by rád zvyšoval dane a spoplatnil parkovanie, na druhej strane sa tu budujú chodníky v šírke aj 5m pre nikoho, kde nakoniec aj tak vylezú autá a v celom meste sa deje toľko priestupkov, podotýkam, že čoraz drzejších, že by sa ich dôsledným pokutovaním naplnil ďalší štátny rozpočet.
Reply on: MatejBA #226136:
Stačil záznam EČV podobne ako v Británii. A potom automaticky pokuta. Ak sa vodič odvolá, záznam sa preskúma a ak sa zistí, že sa uhýbal sanitke, tak sa mu pokuta odpustí.
Reply on: Mike #226135:
Mozno by stalo za zvazenie nainstalovat do MHD, Taxikov a zachrannych sluzieb cipy, a ked bus pruh nezaznamena tento cip, tak vysunie hroty na prepichnutie kolies ? ?
Ukradnuté z FB:
Reply on: S499.1023 #226120:
No z toho, čo tu bolo napísané i z toho, čo som zažil v zahraničí, mi koncepcia, že každý diel má svoj podvozok (ktorý sa v pohode zmestí pod dve dvojsedadlá v strede voza) i keď s limitovanou pohyblivosťou (zasa tie časti nie sú tak dlhé) pripadá asi naozaj ako najoptimálnejšia. Ale pomer podvozkových : zaveseným dielom 3:2 alebo 4:3 mi z hľadiska nápravových tlakov nepripadá dobrý. Takže ja sa prikláňam k Igorovi.
Reply on: Ike #226128:
Raz za mnou na križovatke zastavil s veľkými obtiažami Range Rover, lebo jeho majiteľ musel telefonovať - už som čakal, že sa mi pozrie do kufra. Po pár sekundách vdič zhodnotil, že lvastne chce ísť inam, cúvol a preradil sa do vedˇaljšieho pruhy, takže stál po mojej pravej strane (stále telefonoval). Tak som stiahol pravé okienko (on mal ľavé stiahnuté, lebo mu z neho frajersky visel lakeť) a hovorím: "To muselo byť ale drahé auto". On na to: "No, bolo. Prečo?". Ja: "Že ani na handsfree neostalo". Keby mohol pohľad zabíjať, už sem nepíšem ? . Ale napríklad môj bývalý kolega nemohol HF používať, aj keĎ ho v aute mal, pretože mal asi desať frajeriek a keď raz jednej omylom zodvihol telefón, vezúc na sedadle spolujazdca svoju manželku, tak bolo johohó ? .
Reply on: Jojan #226129:
Raz som cital rozhovor so sefom zachranky. Ak mali vodica, ktory nejako nedokazal pochopit, ze ponahlat sa ma s ohladom na pacienta, tak ho priviazali do nositiek a povozili po meste jeho stylom jazdy. Potom to uz pochopil kazdy.
Reply on: Ike #226128:
Ja som včera videl za volantom idúceho auta dievčinu, ktorá mala v ľavej ruke mobil (telefonovala) a v pravej pero ktorým čosi zapisovala do diára. Také HF ešte asi nevymysleli.
Reply on: Solider #226127:
Presne táto diskusia ma napadla, keď som včera večer cestoval. Nastúpil som na Hl.st. do 30T smer Petržalka a po odchode z nástupišťa hneď na tom prvom ostrom oblúku, zhruba po prejazde prvým podvozkom vodič pridal a zvyšok už "tancovali cestujúci", ktorí sa nedržali tyčí. Ale to je (nielen) v BA častý jav, že neviem počkať, až prejde celý vozeň (súprava) ale hneď pridám, nech by sa zvyšok hoci aj prevrátil. V minulosti typické boli akrobacie na zadnom predstavku druhého vozňa po výjazde z oblúka.
Vždycky ma napadne, či ten dotyčný vodič nebol náhodou v úlohe cestujúceho a nezažil podobný manéver? Tak to potom musí vedieť, ako sa majú cistujúci cítiť, keď k tomu príde. A navyše električka nie je dlhý vlak, kde treba čakať až mi x vozňov prejde za koniec pomalej rýchlosti.
Dnes som robil drobný prieskum na Pražskej v dopravnej kolóne a tu sú zistenia:
- vyhradený jazdný pruh v tom úseku pred pripojením z Kramárov je využívaný osobnými autami asi 5-7x za minútu (!), pričom vozidlá označené taxi som nepočítal. Len si spočítajte, koľko máme za dve špičkové hodiny úspešných a dôležitých ľudí. V normálnej krajine by tam pekne bola kamerka a snímala by "narušiteľov" a rovno posielala pokuty - http://www.patchwayjournal.co.uk/2016/06/13/enforcement-camera-live-a38-bus-lane-aztec-west/

- každý tretí vodič je na mobile, niektorí konštantne. Keď som pred dvoma rokmi kupoval auto, na trhu bolo ťažké nájsť vozidlo, ktoré by nemalo vo výbave bluetooth. Zároveň, keď som si za to zaplatil, prvá vec, čo som spravil bolo, že som si ten bluetooth spároval s mobilom. Niekto si kúpi auto za cenu domu a mobil má pri uchu ? Ok, messanger sa takto využívať nedá.

- O striedavom radení na Slovensku by mohol Hollywood natočiť smutnú melodrámu s tragickým zvratom, pri ktorom všetci hrdinovia spáchajú rituálnu samovraždu.

- Stále viac a viac áut parkuje na chodníku, čo je viditeľné najmä na Šancovej. Pri zastávke F. Liszta kedysi parkovali na chodníku 2 autá, dnes sa ich tam narve 7. Mestskáči nereagujú. Štáni chodia okolo. Nuž, nelegálne parkovanie je len tam, kde mi hrozí pokuta. Ak som úspešný a dôležitý človek aparkujem v zákaze, ktorý nikdy žiadny policajt nekontroloval (a ak je to hlavne paušálne definovaný zákaz), parkovanie je dovolené.
Reply on: anbis #226125:
Predpis sa dá zmeniť, ale §nikohotonetrápi ? Softvérové obmedzenie do oblúka nie je, práve aj kvôli otočnému krajnému podvozku, neviem si predstaviť, ako by to fungovalo (nabehne voz do oblúka a potom to po 10 metrov spomalí voz?). Pionierska – priecestie, to sú tie rekonštrukcie na sklonku vlaňajška, kedy bolo treba minúť peniaze a bolo sa treba vmestiť do 150 tisíc eur na každú rekonštrukciu, ktorú priamym zadaním (na základe prieskumu trhu) získali TSS Grade a Rail Ways.
Reply on: ceres #226121:
1) Áno, horšie. Ich učili v Žiline, že podvozky musia byť otočné (o tom, že len krajné, nie ale to si tvorivo doplnili).
2) Prakticky v ničom. Avenio-M je len ďalší vývojový stupeň Combina. Nakoniec, v Postupimi práve predlžujú Combiná a predlžujú ich článkami z Avenia-M.
Reply on: Solider #226124:
Aha, takže problém je aj v zastaraných predpisoch, ktoré nereflektujú vozy s pevnými podvozkami. Je taký problém ten predpis (D1/1 či ktorý to je...) zmeniť, či §nikdysatotaknerobilo?
Potom druhá vec, že Škodovky údajne majú softvérové obmedzenie rýchlosti do oblúka, to sa vyplo alebo aký je problém? Tretia vec je možno aj to, že vodiči si ešte nezvykli na zmenu, veď vozy so všetkými podvozkami otočnými tu boli desiatky rokov a pri nízkych kognitívnych schopnostiach, ako si povedal... ?
Pionierska - myslíš ten 40kový oblúk či priecestie? Oblúk sa mi zdá byť ešte stále v pohode (až na tie pražcové kotvy á la DPB rozopreté o prefabrikovaný obrubník) a priecestie som nepochopil, prečo sa konečne nerealizovalo ako železobetónová doska, to isté Bajkalská, peniaze?
Reply on: anbis #226122:
Nemá to súvis, tá 10 km/h je tam od výluky na Špitálskej, keď všetko chodilo cez Radlinského a vtedy sa rozpadla tá srdcovka. Je to síce už navarené, ale stále je to dosť mizerné, tak tam preventívne ostala 10. Čo sa týka techniky jazdy, jedna vec je, že predpis nehovorí o rýchlostiach pre vozy s neotočnými podvozkami, takže tam platia rýchlosti ako pre staré vozy. Pokiaľ ide o konkrétny oblúk z Amerického na Floriánske, je to ozaj ostré a síce je tam na vjazde 25, do výhybky z odbočky po hrote 15, ale optimálna rýchlosť pre komfort cestujúcich by bola do 10 km/h. A teraz si zober, že niekto tam vpáli 25, potom je celkom logické, že vnútri voza sa to pozametá. Horšie však bude, ak náhodou niečo povolí a pozametá celú ulicu. Horná a dolná Vazovova – ostré oblúky, predpisovo síce 15, ale optimálne pre Škodovky do 10. Ináč horná Vazovova ako vyzerá pol roka po oprave? To geodeta nevidelo ani náhodou. To isté Pionierska a Bajkalská, horšie ako pred opravou.
Reply on: S499.1023 #226120:
Pre Bratislavu by bolo najvhodnejsie, aby sa vsetky obluky, ktore su zlozene z ostrych oblukov a rovnych casti prerobili na pekne rovnomerne obluky a tiez vyhybky by mohli byt menej ostre.
Reply on: Solider #226116:
Ja som si takto v piatok zalietal v kĺbe na tom esíčku z Amerického nám. na Floriánske... odstredivá sila, ktorá tam vzniká pri narovnávaní článkov je neuveriteľná. Skvelé sú aj dolná a horná Vazovova, ale tam sa lieta tuším trochu menej, oblúky sú plynulejšie.
Ináč práve na tom esíčku Floriánske - Americké nám. som si nedávno všimol zavesenú 10 km/h (iba v smere na Americké, v opačnom neviem), odkedy tam je a prečo, nemá to súvis?
"Nevyhovuje to dogme ing. Poláka a dalších, že vozidlo so všetkými čiastočne otočnými podvozkami je lepšie, ako vozidlo s dvoma podvozkami plne otočnými a dvoma pevnými." Nie horšie?

Chcel som sa inak spýtať, v čom je rozdiel medzi Aveniom M a klasickými Combinami, ale podľa toho, čo píšeš, teda z pohľadu chodových vlastností asi len v detailoch...
Reply on: Solider #226116:
A práve preto som toho názoru, že pre Bratislavu by bolo najvhodnejšie vozidlo "Kurzgelenkwagen", ktoré má nádherný prejazd oblúkmi a navyše rovnomernejšie nápravové zaťaženie, keďže každý podvozok nesie práve jeden diel, lenže to naráža na to, že:
1) Dvorný dodávateľ to nevyrába.
2) Nevyhovuje to dogme ing. Poláka a dalších, že vozidlo so všetkými čiastočne otočnými podvozkami je lepšie, ako vozidlo s dvoma podvozkami plne otočnými a dvoma pevnými.
3) Nevyhovuje to zadaniu dĺžky, keďže Kurzgelenkwageny majú dĺžku v okolí násobku 9 m, takže vozidlá by mali buď okolo 27 m všetkými alebo okolo 36 m.
Jediné vozidlo s pevnými podvozkami, ktoré by som bol ochotný vziať na milosť, je Bombardier Flexity - neviem, ako to výrobca dosiahol ale tieto vozidlá s pevnými podvozkami majú chodové vlastnosti blízke vozidlám s otočnými podvozkami a o triedu lepšie ako iné vozidlá s pevnými podvozkami (najhorší Variobahn, po ňom Combino Classic (dnes Avenio-M), AnsaldoBreda Sirio, CAF Urbos a najlepší Flexity Outlook).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.