Je to drahé podľa štandardizovanej "Kosten-Nutzen" analýzy, ktorú používa celý svet, napríklad zlííí kubáčkovskí Jaspersáci, takže chodec si ne- a ne- a nelízne. Tak to je a tak to ostane.
Ja si pamätám, že v tých rokoch 2008-10 nám členovia EK vyčítali, že nemáme dostatočne detailne zhodnotené alternatívy k Filiálke. Lebo pôvodný rozpočet, s ktorým sme sa uchádzali o eurofondy (Ty tie sumy budeš vedieť lepšie) bol 18 mld SKK, po pár rokoch to celé prehodnotili a "zreálnili" na 38 mld SKK. Aké iné opatrenia v cestnej a koľajovej doprave (električkyň by sa za tie peniaze dali zrealizovať? (Písal v nejednom prípsevku už Ike).
A tiež, tušim to bolo v DUŠ TEN-T, vypočítali, že stanica Nivy aby sa oplatila, by tam musel byť obrat v rannej špičke x tisíc ľudí - čo vychádzalo tak, že úplne všetci ľudia, čo vystúpia jednak zo všetkých prímestských a diaľkových busov na autobusovej stanici, ale aj z liniek MHD + generovaní peši z okolia, by museli tú stanicu nutne využiť (či už na nástup alebo výstup).
Už konečne by som chcel vedieť nejaký rozbor tvrdenia "je to drahé" - oproti čomu je to drahé - litru mlieka, lístku do kina, dovolenke v Egypte, vybudovania eskalátorov na Hlavnej stanici alebo k čomu. A tak isto je to "nerentabilné" z čoho to tak tvrdíš ? Jedine z toho, že každá osobná hromadná doprava je nerentabilná, každá je dotovaná z našich daní či sa jedná o železničnú osobnú, MHD-ečku. A nik to neruší a nebude rušiť. Takže prečo táto je akurát tak nerentabilná, že máš krvavé oči keď sa k nej vyjadruješ. A zasa bez argumentu. Porovnaj nejaké náklady na prepravenú osobu, alebo nejaké iné relevantné porovnanie s niečim iným ktoré ty presadzuješ, aby si to dokázal. Ale porovnávaj komplexne osobnú dopravu v rámci celej bratislavskej VUC-ky. Nielen koľko ľudí vystúpi z nejakého IC, REX, Os a pod. na Hlavnej stanici. Inak sú to len ani nechcem povedať aby som Ťa nevytočil "kubáčkoviny".
Ak by v budúcnosti mala existovať predĺžená Tomášikova, tak križovatka Račianska x Tomášikova by bola už dosť blízko, aby tam železničná zastávka dávala zmysel. Zastávky električky / autobusu by mali tiež logiku v blízkosti križovatky.
Na TEN-T je tu OPII ale aj napríklad CEF - Connecting Europe facility - ten na rozdiel od OPII nie je alokovaný do štátov, ale je spoločný balík EÚ a štáty medzi sebou "súťažia".
Dakujem. Nieco take som predpokladal, kedze eurofondy su primarne urcene na potieranie regionalnych rozdielov, kym TEN-T sa realizuje aj v "bohatsich" castiach EU. Podstatne to samozrejme je, lebo od toho zavisi ci vieme prostriedky presuvat na neTEN-Tacku agendu (vratane mokreho sna v podobe Filialky bez vazby na dialkovu dopravu). Kazdopadne, aj v ramci TEN-T existuju pre Slovensko podstatne lepsie riesenia (zmurk, 110, zmurk).
1) Nie som a ani nikdy nebudem tvoj kolega.
2) Prestaň stále omieľať kubáčkovcov a ja sa ti nebudem mať do čoho navážať.
3) Akosi si "zabudol" uviesť, kedy a kde Kubáček povedal to, čo mu pripisuješ.
4) Všetky tvoje argumenty "pro-Filiálka" tu boli z niekoľkých strán racionálne vyvrátené ale ty si stále točíš to svoje. Tak sa vyrovnaj s tým, že budeš aj naďalej vysmievaný.
5) Keď si taký dobrý, prečo tých "kubáčkovcov" nevytlačíš z minsterstva a nenahradíš priaznivcami metro-TEN-T?
A aky iny argument ako "je to drahe a nerentabilne" potrebujes? To len na Slovensku je tak tupy zvyk, ze statne peniaze treba zordr*at na totalne hovadiny "lebo vsak zo spolocneho krv netecie a statne peniaze netreba pouzivat efektivne"?
Pre zaujímavosť , hlavne pre chodca, podobne prekrásny projekt zo severu Čiech: https://m.youtube.com/watch?v=J8Mb9PYLDbU
Ale predbežný dátum len začatia realizácie? - 2035! A to ako dlho potrvá výstavba, či toho dožijeme... Mali by sme žiadať, aby SŽDC zastavilo veškeré modernizácie iných tratí, opravu staníc atď. pokial sa nepostaví rýchlodráha
Praha - Drážďany.
Kolego nejak Ťa synonymum "kubáčkovci" silno irituje. Skús si to nevšimnúť a daj argumenty k tomu čo tam uvádzam. Inak sa strapňuješ. Obávam sa že za chvíľu založíš nejakú "Chartu Filiálka" a budeš na námestiach zbierať podpisy "za viac mínusiek". Prosím diskusia vyžaduje argumenty.
A nie ? Zabudni na úplne nelogický argument "je to drahé" a ak vôbec poznáš riešenie bratislavského Projektu TEN-T skús napísať argumenty prečo nemal by rovnaký alebo porovnateľný prospech. Ale prosím neopakuj pseudo argumenty tých čo argumenty nemajú a nahrádzajú ich len mínuskovaním. S klapkami na očiach sa nedá dospieť k zmysluplnej diskusii
Tak TEN-T je samostatný rozpočet Európskej Únie určený na rozvoj transeurópskych sietí. Ono je nepodstatné, už nech k financovaniu Filiálky ,tunel je určené čokolvek, pravda je taká, že najbližších 20 rokov to nikto nezaplatí. Bohužial.
Vo Viedni sa postavil Tunel, Lebo na rozdiel od Slovenska na to akotak tam majú. Len také mesto Viedeň má rozpočet taký, ako celé Slovensko. Slovensko bohužial na to nemá. - Alebo, zaplatíš? Môže sa hneď urobiť projekt a stavať už tento rok a hneď tunely tri. - Veď si prenajmi, tie dve Desirá a postav tie dva koncové peróny a uvidíš hneď, čo čo stojí. - Ešte sa ani poriadne nevie tu v ČR dátum realizácie úseku Choceň - Ústí nad Orlicí, ktorý má tiež byť spolufinancovaný z rozpočtu TEN-T a zhltne to 15 miliárd korún. Ešte sa tam ani nekoplo. - Úsek Filiálka - Petržalka odhadujem bude stáť dvoj až trojnásobok.
Ešte to podstatné - naozaj ideme porovnávať, ako vo Viedni stavali za ťažké prachy tunely a Hauptbanhof aby zjednotili uzol, zatiaľ čo chodec túži po rovnakých opatreniach na dosiahnutie presného opaku?
No a sme doma. V Bratislave sa nevie vybudovať ani žádné najjednoduchšia zastávka a tu sa vedú dohady o výstavbe velkej stanice. I keď pravda, zastavku má na starosti mesto/ DPB a stanice ŽSR.
Takže aby sme porovnávali porovnateľné, tvrdíš, že pre národnú a medzinárodnú dopravu v Bratislave, a to ako osobnú, tak nákladnú, by mala Filiálka s tunelom do Petržalky rovnaký prospech ako pre Viedeň Lainzer Tunnel?
chodec