Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #224804:
cele mi to pride ako vata... bla bla bla my si robime odbornu robotu (ano vidno to na kazdom kroku) bla bla bla cestovne poriadky, bla bla bla cestovne poriadky bla bla bla a zase cestovne poriadky... ak je ukazovatelom odbornosti pochopenie, ze spoje na seba musia nadvazovat, tak to navrhujem do predstavenstva BID dosadit upratovacky... tie aspon vedia robit cosi 😃
Reply on: Ike #224804:
"... organizácia MHD bude postavená na odbornom základe. A mala by sa vyhýbať politickým rozhodnutiam."

Tak toto chcem vidiet.
Reply on: Ike #224804:
A cestovne poriadky budu uz tiez v normalnom stave? Alebo zas ostane zoznam 50 zastavok, pricom spoj A vynechava2,3,4, spoj B nezastavuje na 2,4,7, spojC vynechava parne, spoj D neobsluhuje neparne a pod.
Reply on: chodec #224798:
“ v socializme, všetko mal pod rukami štát a mal jednotnú koncepciu a hlavne mal aj financie ktoré prideľoval na stavby ktoré mali celospoločenský význam. A prideľoval ich tam kde bolo treba z celospoločenského pohľadu a tomu kto to mal reálne zabezpečiť. Dostal to do plánu a priebežne sa to kontrolovalo či sa úloha plní.“

Ak to myslis ako recesiu, vyznie to vynikajuco, ak tomu ale naozaj veris, tak je to vazna diagnoza...☺
Reply on: chodec #224798:
Keby niektorí z nás v tom socializme nežili, tak by sme ti aj uverili.
Reply on: zbytočný človek #224797:
Tak prestup na NEJAKÉ metro a z NEJAKÉHO metra vzhľadom na jeho podstatne kratší interval vyjde vždy a všade.
Reply on: 810zssk #224796:
Proste si Oblomov ako typického pendlera určil seba.
Reply on: Joyki #224794:
Mne sa to celkom páči. Úlany by sa dali dokresliť. Aj tak je tam vata oproti dnešným rýchlostiam.
Pásmová doprava aj na trati 130 by bola super.
Reply on: monoblok #224788:
Samý teoretik tu diskutuje, ale život je niekde úplne inde a aj dobrá myšlienka skape na nezáujme. Uvedomme si konečne, že už nie sme v socializme, všetko mal pod rukami štát a mal jednotnú koncepciu a hlavne mal aj financie ktoré prideľoval na stavby ktoré mali celospoločenský význam. A prideľoval ich tam kde bolo treba z celospoločenského pohľadu a tomu kto to mal reálne zabezpečiť. Dostal to do plánu a priebežne sa to kontrolovalo či sa úloha plní. A ak nie tak funkcionár dole z hrušky.
Takže ak chcete múdro diskutovať o nejakej integrácii v doprave tak si najprv položte základnú otázku - kto sa má o to postarať ?.
Majú železnice záujem postaviť pri žel. zastávkach a staniciach parkovisko, no nemajú však to pre nich neslúži, nemajú peniaze na údržbu koľaje a iných zariadení tak prečo by mali pchať peniaze do nejakého parkoviska.
Majú obce okolo Bratislavy záujem stavať parkoviská pri staniciach aj keď by pomohli svojim obyvateľom, no nemajú, veď nemajú peniaze ani na svoje vlastné potreby.
Takže kto vlastne potrebuje tie parkoviská okolo Bratislavy - no predsa Magistrát a znova tá blbá otázka má peniaze, no nemá, a má vôbec záujem no NEMÁ.
Treba spraviť projekt, treba vykúpiť pozemky, treba prerokovať, treba spraviť zmeny územného plánu, treba vysúťažiť zhotoviteľa, treba nájsť budúceho správcu, treba sa o to starať (v lete čistiť, v zime odhŕňať sneh) a peneži net. A nie sú ani ľudia čo by sa v tom angažovali. Poznáte na Magistráte niekoho kto by to riešil ? Takže sa vráťme pri svojich návrhoch konečne na pevnú zem. A teraz hor sa do príspevkov.
zbytočný človek

zbytočný človek

Reply on: 810zssk #224796:
To je aj dôvod, prečo taktové REXy cez Marchegg chodia tak, aby prišli na Wien HBf vždy na 43. minútu. Navyše značné množstvo ľudí vystúpi už na Stadlau (vždy 31. minúta, prestup na U2, s ktorou sa do centra dostaneš s prehľadom na ôsmu) alebo Simmeringu (vždy 37 minúta, prestup na U3, s ktorou sa taktiež dostaneš do centra tak, aby si tam bol na ôsmu). Opačne to tiež vychádza pekne, z HBf 15, Simmering 22, Stadlau 28. Takže vypadneš o celej z centra Viedne a chytíš vlak do BA. Nedávno som išiel od Radnice až v 10. minúte, lebo som sa zdržal a napriek tomu som stihol na Stadlau prestup na REX do BA. Mal som šťastie, keby mi to ušlo metro, tak s ďalším by som to už nestihol. Vo Viedni majú super nadväznosť medzi REXom cez Marchegg a metrami U1, U2 a U3. U1 na Hauptbahnhofe, U2 na Stadlau a U3 na Simmeringu. Prakticky z ľubovoľnej časti centra mesta stíhaš REX cez Marchegg, ak vyrazíš v celú hodinu a podľa polohy volíš U1, U2 alebo U3, prípadne tramvaj. Autobus neodporúčam, uviazne v zápche (ale to občas aj tá tramvaj).
Reply on: zbytočný človek #224795:
"by to denní pendleri medzi BA a Wien mali blbé, nemohli by príjsť na celú hodinu do práce vo Viedni a tesne po celej hodine odchádzať"
Predpokladam ze vacsina ludi vo Viedni nepracuje hned vedla stanice.
zbytočný človek

zbytočný človek

Reply on: Majo #224793:
Moc pekné! Ale prestup na Štrbskom plese nevychádza. Vozenie vzduchu medzi Petržalkou a Hlst je tiež úlet. Vlaky do Viedne posunul tak, že by to denní pendleri medzi BA a Wien mali blbé, nemohli by príjsť na celú hodinu do práce vo Viedni a tesne po celej hodine odchádzať. Určite to nebude zahustenie existujúcich REXov, jednokoľajná neelektrifikovaná trať potrebnú kapacitu nemá, už teraz pri hodinovom takte REXov je to narvané osobákmi Marchegg - Wien a S80 vo Viedni. Firmy majú väčšinou pracovné doby od celej po celú hodinu, takže pre zamestnancov dochádzajúcich denne by to bolo výrazné zhoršenie. Neviem ako to vyzerá v napojeniach na iné zahraničné štáty/mestá, ale tam nebude asi taký veľký podiel denných pendlerov.

Zaujímavé porovnať s týmto: http://www.fvv.tuwien.ac.at/fileadmin/mediapool-verkehrsplanung/Diverse/Lehre/RingVO_OeffentlicherVerkehr/2016-11-23_Garstenauer.pdf (strana 49). Tam sú riadne úlety (napr. zrýchlený "moták" railjet Bratislava - Bregenz cez Marchegg, Gänserndorf - Wien Floridsforf - Praterstern - Wien HBf...). A "klasické" REXy cez BA - Wien cez Marchegg a Siebenbrunn Leopoldsdorf sú ešte horšie než v tom čo si poslal ty.

Ináč viaceré AT návrhy podobného charakteru, ktoré sú synchronizované na DE a CH majú Bratislavu zaradenú ako taktový bod (Vollknoten, znovu neviem odporný termitologický výrez v našej reči) 15/45, čo je v rozpore s návrhom čo si poslal.
Reply on: Majo #224793:
S výnimkou okolia Bratislavy. Keby sa zaviedlo toto v kraji v rámci IDS BK, tak by to znamenalo asi tak 5 krokov späť. Komplet vynechávanie istých staníc (Lužná, Úľany) len preto, lebo to na mapy vyzerá, že je to ďaleko sú nebezpečné a neodborné kroky. A žiaľ takéto fantazmagórie majú aj u ŽSR či ZSSK. Nehovoriac o nedostatku ponúkanej kapacity v porovnaní s potenciálom či priepustnosti danej trate.
Reply on: Majo #224792:
Tu je celá práca: https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/003602-Navrh-integrovaneho-taktoveho-cestovneho-poriadku-Slovenska-pre-rok-2012/ . Hoci nie so všetkým sa stotožňujem, chalanisko odviedol kus dobrej práce a myslím si, že jeho grafikon je podstatne lepší než ten, podľa ktorého sa jazdí dnes.
Reply on: zbytočný človek #224791:
Pre železničnú dopravu na celom Slovensku to už spracované bolo a podľa mňa kvalitne, žiaľ ostalo to iba v šuflíku: https://www.vlaky.net/upload/images/reports/003602/Kunik_Petr_Sietova_grafika.pdf .
zbytočný človek

zbytočný človek

Nechcelo by sa niekomu spracovať niečo takéto?

http://www.sma-partner.com/images/Downloads/NGCH-2015.pdf

Pre MHD BA vrátane integrovanej dopravy (aspoň železničnej).
Reply on: S499.1023 #224787:
tomu nerozumiem a tá gramatika!?
Reply on: monoblok #224788:
Ako som čítal tak dokument ráta s rýchlodráhov ,ktorá má končiť na predmestí či Vinohradoch tak preto. Momentálne je to však nezmysel. Divoké P+R funguje už roky v Rači oproti krčme Peklo. Ak ho budovať tak určite na Komisárkach a nie Vinohradoch.
Na Vinohradoch stačí menšie na prípadný odvoz či dovoz cestujúcich k vlakom. Teraz sa využíva na to nespevnená plocha za nástupištom 4 pri Horskej ul.
Momentálne je funkčné parkovisko pred Predmestím s minimálnym využitím lebo z tej stanice ide pár vlakov iba ráno.
Nerozumiem, preco stavat zachytne parkovisko pri Vinohradoch, ked kusok dalej su Komisarky, kde je aj na P+R priestor. Na Vinohradoch ked tak mensie parkovisko K+R na kratkodobe zastavenie. Podobne Lamac, preco trepat nieco do mesta, ked pri Bory mall je dost miest na pripadnu novu zastavku a ludia mozu odtial do mesta resp Zelezna studienka sa da vyuzit, len to rozumnejsie prepojit s Patronkou. Kolony elektriciek pri velkosti aku ma BA uz budu stale, dolezite je podla moznosti odklonit IAD a mat dostatocne dlhe zastavky. Foto z Prahy je nezmysel, v akomkolvek meste pri problemoch nosnej dopravy nastava mensi kolaps a nahrada nepobera

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.