Súhlas, no je potrebné byť ambiciózny a stanoviť túto povinnosť zhora všetkým objednávateľom verejnej dopravy na Slovensku, aby si nikto nič nezávidel.
Na tento účel by mohol vzniknúť aj špeciálny fond, ktorého prostriedky by sa prideľovali v rámci výziev v novom Dezintegrovanom nesystémovom operačnom programe (tzv. DNO).
Výzva by bola definovaná tak, aby spĺňala princíp NeNeNe, teda aby linky boli:
- najzbytočnejšie (prepravný výkon nesmie prekročiť 10 osobokilometrov za deň),
- najkomplikovanejšie (čím viac zastávok, tým viac adidas; musia byť bez prestupu; v železničnej doprave musia obsahovať aspoň jednu úvrať, a autobusovej aspoň jednu zastávku, ktorá je v jednom smere jazdy linky obsluhovaná na oboch nástupištiach zároveň),
- najpopulistickejšie (čím viac volených zástupcov sa môže pochváliť na FB, tým lepšie).
V zásobníku projektov sú už teraz nasledujúce linky:
- Bratislava ASMN - Nový Svet (BSK),
- Zázrivá - Žilina - Rajec - Čičmany (ŽSK),
- Praha - Ľuboreč - Horný Tisovník - Stará Huta (BBSK),
- Príkra - Bodružal - Makovce - Havaj - Radvaň nad Laborcom - Zubné - Hostovice - Parihuzovce (PSK),
- expresná linka Osturňa - Papradno (spolupráca PSK + TNSK),
- osobný vlak Neded - Šaľa - Šurany - Zvolen os. - Plešivec - Muráň (MDV),
- osobný vlak Štrba - Tatranská Lomnica (MDV),
- rýchlik Lednické Rovne - Vrbové (MDV),
- osobný vlak Komjatice - Kolárovo (MDV),
- REx Veľký Krtíš - Lučenec - Zvolen os. - Hronská Dúbrava - Horná Štubňa - Vrútky - Žilina - Kraľovany - Trstená (MDV).
Toto je "len" porucha chladiaceho systému, to pri Karosách nie je vôbec zriedkavý jav... Avšak vraj jedna Karosa dosť slušne dymila (nie para, ale dym) koncom apríla pri botanickej záhrade, teoreticky by mohlo ísť o #2651 ktorá odvtedy nebola vonku, ale keďže som pri tom nebol, tak sa viac vyjadriť neviem.
Išiel, nastúpil som pri Kauflande, o zastávku skôr. A radšej tlačenka v Tedome a dôjdem až na dlháče, ako by sa stará karosa mala rozpadnúť cestou, prípadne začať horieť za jazdy.
Ja fakt neviem dokedy tu budú jazdiť tieto haraburdy. Divný smrad sa šíril po zadnej časti autobusu už od botanickej, ale na Tománkovej vystúpim a tam tečie voda a dymí sa... hovorím šoférovi a ten s kľudom "to je len voda, to dójdem"...
Agora podľa mňa nie je to isté, čo CityBus, aj to, čo dnes poznáme ako Urbanway, je v Žabožrútsku aj naďalej predávané ako Renault Agora. Okrem toho sa pod stále v podstate to isté vozidlo dá schovať aj nejaký ten Heuliez a ďalšie.
Petto