Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Potrebujem trochu helpnut. Na mojich najnovsich fotkach mam jednu 14Tr, na ktorej nemozem identifikovat evidencne cislo. Pomocou mojho orlieho zraku a roznych primitivnych optickych pomocok som zistil, ze posledne cislo je urcite 7. Takze cislo je 6xx7. 6207 to nie je. 6217, 6227 uz nejazia. Trolik je v originalnom cerveno - kremovom prevedeni, takze to nie je ani 6267, 6287. Takze zatial je to asi 6237, 6247, 6257, 6277, 6297 alebo 6307 (neviem v akom natere su) . Ak teda niekto vie v akom laku su tieto 14Tr -ky, tak prosim, prosim nech napise.
Mne sa SORy pacia. A kua s tou prevodovkou sa to tiez casom vyriesi. Ale sila je to brzdenie na SORoch s tou packou ! ;))
Inak co je teraz na Radlinskeho ? Zapcha elin dost velka a este aj zo Starohorskej...
Ked som bola teraz doma, videla som u nas krasne mikrobusy znacky Mercedes.Len tak mimochodom, zda sa mi to ovela lepsie riesenie pre dopravu mensieho poctu cestujucich ako SORzy alebo ASTRy, o ktorych tu v poslednom case bolo vela reci.
Dufam, ze ked take nieco maju v zapadakove, ako je Handlova, ze sa to raz abjavi aj tu v Blave.
Yo a sorry za chybajuce evidencka, ale bolo ich akosi privela a v privelkej tme, nestihol som si ich vsimat ;))
tbc #2126): Neviem ci myslime na tu istu supravu, ale ja som dnes rano videl na 6-ke 7783-84 (ak si dobre pamatam, nezarucujem) s cerstvuckym naterom, 2-listovymi zberacmi a zltym naterom aj na listach (teda minimalne na koncoch) ;-))))
Bon-Cu #2129): Granus-dvere: heh, pekne, takze presne ten isty system ako maju SORy, len sa asi zatvaraju rychlejsie tipujem :))
All: Vcera v noci (23:40) bola na Racianskej pri Figare (smer vozovna) pekna "dojazdova zapcha" - nejakej konciacej 14-ke sa nieco niekde nejako s uzemnenim, tak ostala stat na trati. Za nou dobehla posledna 5-ka (ktora mimochodom meskala jak hovado), hned za nou posledna 3-ka (v ktorej som sedel, total prazdna) a snazili sa to riesit. Najprv cosi hulakali o kuplovani, potom dosiel ten z tej 3-ky, cosi pomachroval v kabine 14-ky a voz sa pohol ;)) Tak sme nabehli nazad do voza a reku ze to nevedeli nahodit, ze im to musel ukazat, ma v tom vraj prax ;)) Kym sa to ale cele pohlo, tak sa za nami nazbierala este jedna 5-ka dojazd a za nou 14-ka dojazd :-)) Na Riazanskej potom spolu so mnou z tej 3-ky vypadol posledny cestujuci, takze ten dobrak mal az do Race prazdny voz a asi si zanadaval, ze nemoze rovno odbocit do vozovne ;)) Ale ta kolona vyzerala dobre - poloplna 2xT6-ka, zdrzujuca 2 prazdne Kacice a jednu prazdnu 2xT6ku ;))
SAD BA>>> Dneska rano som prvy krat isiel GRANUSom,
to je myslim LIAZ. Dost dobry BUS, za na tvrde sedadla a cele je to niake hranate. Motorcek isiel
f pohode, tichucko /sedel som v strede/.
Krasne su vyriesene dvere, ziadne zatukavani a
zaklapavanie. Po zvukovom znameni sa zavru a vysunu asi 5cm hore, tak sa vlastne zaistia. Moc
pekne... 🙂
Neviete o niakych trofloch typu SOR ???Teda kratke
,okolo8 metrov dlhe. Niaky odkaz alebo nieco take.
Pokial sa da tak zo sucastnosti 🙂
Andy> ich tak zaujimaju dajake sedadla...asi ani nevedia ze tam daco take je 🙂
Joey: vies vobec co znamena SCI-FI ?????

All: nevie niekto ktora suprava T3 z Juraku ma teraz vpredu dvojlistovy zberac ?? Dnes som ju videl ale nedovidel som na cislo, iba viem ze ma obnoveny nater..asi..
AHOJ ! Ked som si precital najnovssi SCI-FI clanok,
bol som sokovany. Ale potom som pochopil, ze to
A S I myslite len zo srandy. NIE ?????? Ja dufam...
Prosim vas, v tych dieloniach DPB sa nenajde nik, kto by tie sedadla v 412-kach konecne otocil? Ved ked mi daju skrutkovac, urobim im to aj sam...
To su mantaci!

Inac nevie nikto nic o tej havarke zo stvrtka (6231)? Ved ked sa konecne stane nejaka brutalna nehoda, tak mikto o tom ani pismeno nepovie. Nema z toho niekto fotky? Ved do domu trolejbus nenarazi kazdy den.

Ti revizori su divni: mesiac nevidim revizora a potom v jeden den dvoch.. Ale su uplne ini.

S tou anketou je nespravodlivy pomer, pretoze trolejbusov a elektriciek je menej ako autobusov.
Vcera v rannej spicke v case od 6:49 - do 7:36 hod. kvoli poskodenemu prevesu na krizovatke Palisady - Stefanikova nepremavali trolejbusove linky c. 203, 206, 207, 208 a 212. Nahradnu dopravu zabezpecovali 3 autobusy z roznych liniek a jedno zalozne vozidlo. Linky c. 206 a 212 boli odklonene z Prazskej na Sancovu ulicu.
Wacky>>> #2113
No ja si nespominam ze by niekto /ja/ mal
nieco proti Astre a SORom ,prave naopak, SOR
"povazujem" za stastne riesenie a Astru "by som
vazoval" za stastne riesenie, ak by v BA zacala premavat...

:-)>>>
Dneska ranko 3504-ka /58/ /teda vodic/ smerom na ZST NM predviedla krasne divadielko, ktore vsak
neni vynimocne, pri dopravnej sit. aka kazde
rano vladne na Vajnorskej /krizovatka na Nobelovu/.
Vodic sa ani nepokusal prejst do
praveho pruhu, kde je zastavka /sak kde inde :-)/.
Ale on si ju spravil v lavom pruhu :-!. Ludia co
vystupovali si urobili zopar mysiciek medzi auami.
Tie na stastie stali, ak by sa pravy prud hybal, az vtedy by s bolo poraidne na co pozerat. Co je ale
fakt, ze prechadzat z pruhu do pruhu je v tychto miestach a v tomto case niekedy uplne nemozne!!!
#1815 minimalne 7943 ma zberac Secheron a nie Lekov, neviem aky je na 944 lebo nemal ziadnu nalepku (aspon z jednej strany)
Vaše diskuze o Karosa vs Ikarus je velice zajímavá.
U nás v olomouci máme jen Karosy ( B741 všechny reko, B941 a B941.1962(E), b732, 731, 932, 932E) a Ikarusy 280 ( naštěstí jen 5ks, 3 po GO a 2 totálné šroty ) a dva SORy 7.5
No s Karosami jsem spokojen velmi, protože jezdí super, údržba je taky super a cestuje se v nich taky téměř skvěle, ale byl bych radši, kdyby se koupilo už něco jiného, protože je to už celkem zastaralá konstrukce ( B932/941E nic víc než stará kastle a nová čela + doplňky ve stylu BUSE LED a sedačky...) Na prezentaci byl u nás Solaris a to je opravdu skvělý autobus, který by (jeho 15 - metrová verze) na jedné naší vytížené lince mohl nahradit i kloubáky. No ale u nás se taky moc peněz na MHD nedostává, a Radní na nové nízkopodlažní vozy kašlou. Naposledy se koupily 4 Astry a pořád na ně někdo nadává, i když jejich vypravenost je výborná. Jediné štěstí, že máme tramvaje i busy ve skvělé údržbě, i když naši dílenští si nějak nemohli u T3 zvyknout na něco jiného, než je odporová výzbroj a zprovoznění první T3M.4 (TV14) trvalo téměř 4 měsíce!

Ikarusy 280 nemám rád, protože je v nich zima, řve motor, smrdí to v nich, jsou pomalé, líné, prostě krize. Už aby byly všechny vyřazeny a nahrazeny novými kloubáky.

Teď, jak byla u Vás z ČR návštěva pořádaná vyd. Wolf, tak z té jsem viděl fotky. No ta Petržalka stojí opravdu za zhlédnutí. Moc pěkný je Ikarus s odděleným zadním článkem, jak slouží na posyp solí. Super.
Docela se divím, jaké šroty jsou ty Karosy, tak to se teda nedivím, že na ně nadáváte, když jezdí v tak bídném stavu. To mě mrzí, že se na to musíte koukat. O nových odstavených Ikarusech ani nemluvě, však to jistě znáte.
Velmi mě zaujal vyhořelý trolejbus 15Tr a trolejové vedení ve vozovně Hroboňova.

Stav tramvají se mi nezdál až tak strašný, jak někteří lidi na našich diskuzích popisují.
No ale taky je škoda, že se teď dávají na tramvaje takové hnusné linkové transparenty na čelo s ozdobnými čísly!
Spectre>
dobry prispevok.


Akoze aby si teraz podaktori nemysleli ze z neveinm akych dovodov nemam rad KAROSY, mne nevadia. Iba mi na nich vadi v akom stave u nas su a vseobecne sa mi zda konstrukcia - najma 741 - zla. Pri rozbehu sa div motor neoskre o zem, pitomy interier - myslim usporiadanie sedadiel kde si clovek nema kam dat nohy ked sedi nad druhou napravou, pri tretej su tam zasa tesne nacpate dvere...

Ik415,435 maju blbo vyrieseny balkon, kde su iba 4 sedadla, ale ich interier je urcite lepsi ako u Karos. Chybicky maju vsetky autobusy, aj tambusy , ale najviac ich najdem(e) v KAROSACH.
Nazdarte.
Podla coho chodia revizori v MHD (maju plan co, kde kedy, alebo chodia len nahodne)

Odpoved poslite na ceco@centrum.sk

Diki
OHĽADOM KAROSY

Na začiatok chcem povedať, že nemám nič proti Karose, a keď je takýto autobus čerstvo rekonštruovaný a voňavý, dokonca sa v ňom veľmi rád veziem. Karosa má jednoducho isté čaro, ktoré ostatné autobusy nemajú. Prejdem však k tomu, prečo je Karosa ŠROT:

Triezvo uvažujúci človek musí iste uvážiť, že Karosy sa do mestskej zaťaženej prevádzky iste nehodia. Na medzimestskej a zájazdovej doprave je to niečo úplne iné, ale predovšetkým, nezáleží na výkone motora, prevodovke, atď, aby bol autobus šrot. Môžem povedať, že napr. autobusy typu XYZ majú slabý "šrotový" motor, ale ak poviem, že autobus je ŠROT, môžeme mu dať neviemaký motor a zostane šrotom. Prvá vec je tá, že taká Karosa vyžaduje dosť mechanickej údržby - samonosná karoséria, ktorá sa sama rozkladá, a tie dvere by som tiež doťahoval, aby to v zatáčke niekoho nevykydlo. Ďaľší faktor je ten, že v Karose je relatívne menej miesta, a na linke 83 ráno sa to dá pocítiť. Aj cez všetky čísla o obsaditeľnosti má napr. TAMBUS, alebo I435 oveľa viac priestoru. Celkový dojem z Karosy však budí rôzne pocity. Taký Ikarus 280, alebo 283 je s rovnakou (čiže žiadnou) údržbou značne menej rozhrkaný a pri dverách sa cítim rozhodne bezpečnejšie.

Zhrňme si to teda:
NEVÝHODY
-Malá kapacita
-Rozpadavá konštrukcia
-Nebezpečné pre cestujúcich

Ale aj Karosy majú svoje výhody, napr v sérii x2xx oceňujem tmavé sklá, ktoré neviem prečo nemajú aj 435ky. Vyzdvihovať však Karosu len preto, že sa niekomu ten autobus jednoducho páči je blbosť. Aj mňa občas zaujmú neviemaké super zvuky v štýle vyladeného ventilátora, alebo podobné, ale toto pre cestujúcich nie je podstatné. Pre cestujúcich taktiež nie je podstatné, že nový Ikarus má obmedzovač, a že dlhá Karosa ide oveľa viac, ako 70 - aj keď poznám vozy (B741ky), ktoré pri pedále na kotol neprekročili rýchlosť 50 km/h (?).

O údržbe: Nový Ikarus nie je šrot. To, že sa kazí je normálny efekt. Ideme s dobou a treba brať na vedomie, že na Karose, alebo 280ke sa nemá ČO pokaziť. V Ikaruse je na naše dielne moc elektroniky, aby sa s tým pracovníci dokázali vyrovnať. To by sa dalo prirovnať k takému niečomu, keby sme kúpili 50 nízkopodlažných električiek, a boli by šroti, len preto, že by mali semtam poruchu, zatiaľčo K2ky a T3ky by boli geniálne, a len preto, že sa "nekazia" - Položme si však otázku, môže sa v nich niečo pokaziť??? Staré vozy totižto nepotrebujú údržbu na úrovni ťažkej elektroniky, tam to stači semtam zatiahnuť, prípadne občas vymeniť olej. Na taký CityBus si v Prahe určite nesťažujú a myslím, že to je z hľadiska elektroniky mnohonásobne náročnejšie vozidlo, ako nový Ikarus. Ikarusy iste nie sú najlepšie na svete, ale pre cestujúcich je to najlepšie, čo môže DPB ponúknuť, ak sa teda nechceme vrátiť do doby kamennej.

P.S.: Pojednávalo sa tu aj o Ikarusoch 412. 412ky sa javia, ako "nepodarenejší" typ vozidla, ktorý však asi tiež postupne zanikne, keď Ikarus vyrába radu E.. S padajúcou strechou sme nemali problémy, cestujúcim na hlavu iba padol dekel od stredných dverí vo voze 1701 (celkom sranda - čierny humor). Tie nové dosť odflákli (aj keď s tých ťapancov by som povedal, že to pokazili naši dielenskí, keď sa toho chytali). O 1700 však neviem, že by s ňou boli problémy, lebo jazdí už niekoľko rokov denno denne. Zvuky vnútri vozidla a pod. závisia zase od typu motora atď.
Si #2102): neviem, co si myslia vodici, ale ja uz pomaly k niektorym karosam prestavam mat doveru (hlavne k tym z krasnian), klepe sa to ako by sa to chcelo kazdu chvilu rozpadnut a ked sa na nu blizsie pozriem, tak vyzera ako by sa uz stalo 😉 280ky sice tiez vyzeraju hrozne, ale zda sa mi, ze na svoj vek su v lepsom stave. Cele to zaklincovavaju vozy typu 1101, ktore len natru a tvaria sa, ze to bude ako po generalnej rekonstrukcii (no, tusim 1101 je prave v celkom dobrom stave). Poznamocka: toto sa tyka len karos B73x, klbate su, zda sa mi, o nieco na tom lepsie.
Majkl #2109): No dokial budu ZSR nakupovat stylom "My sice mame toho v jednosmernej trakcii dost, ale ta 471 je naozaj pekna", tak si myslim, ze nebudu mat na to, aby do expresov prihadzovali dalsie vozne a budeme moct byt radi, ze vobec zohnali lokomotivu. A komu sa to nelubi, tak sa bude moct vozit zo Ziliny do Cadce krasnymi dvojpodlaznymi supravami...
all>
aj mna by zaujimalo ako to bude s rekonstukciami/novymi vozidlami, najma elektricky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.