Ak bude nadbytok kĺbov (čo podľa mňa nehrozí), tak by som ich nechal na 91+191 a zároveň vrátil aj na 94. Prejazdy na 192 by mohli byť z inej linky, aby na nej nebehali zbytočne kĺby (napr. 80, 87).
Ideálna je podľa mňa tá možnosť, čo píšeš v druhom odseku. Ak budú nejaké sóla nazvyš, tak ich nasadiť na také linky, kde sú dnes hrbáče, no nestačia tam (X13, 20, 28) a hrbáčmi nahradiť kinderká (ktoré by sa vyradili), ale tiež prednostne na vyťaženejších kinderkových linkách (teda nie na 58).
Tak ano niektore su stale v dobrom stave. Zliner urobil dobru robotu a zdasa ze aj udrzba v DPB uz je lepsia.
Takze na spickove linky a poradia ich treba nechat jazdit...
tak dufam, ze Karlovka pojde 2016, Ruzinov 2017 a Vajnorska 2018 ?
Tak potom 50 km/h, nikdy neviem reálne odhadnúť rýchlosť... každopádne nebolo mi všetko jedno ustáť v tom buse tak, že nemám sa čoho chytiť, výtlky nás hádžu, ľudia vedľa mňa, kt. sa na mňa tlačia od dverí, ktoré sú otvorené dokorán. ?
Vies si predstavit, co robi autobus v takej rychlosti? Navyse, kde by tam natolko zrychlil...? Ze si mal pocit, ze ide 70 neznamena, ze tolko isiel, realne tak 40-50, zhruba vtedy sa ten autobus sprava ako auto v 60-70. a o petržalskom vraku to plati dvakrat.
Trošku to bolo nebezpečné dnes ráno, keď za rýchlej jazdy (cca. 60-70 km/h) po vytlkoch medzi Hodž. nám. a Zochova sa z ničoho nič zrazu otvorili 4. dvere #4234 na L93. Autobus samozrejme plný, ľudia pritlačený k dverám... len o chlp, a vypadajú rad-radom všetci... rýchlo sa nejako stlačili donútra. A po príchode na zastávku Zochova, ked už chceli vystúpiť, ich ešte raz tie dvere privreli (najprv sa zatvorili, až potom sa otvorili už všetky). ?
Inak všimol som si, že od začiatku zastávky Chatam Sofer sú už zaznačené terajšie polohy stĺpv a iných telies, takže vypracovávanie projektovej dokumentácie na rekonštrukciu je v plnom prúde zrejme. ?
Áno, aj keby došlo k zníženiu stavu, tak minimálne červené by ostať mali(1631-39 a 2646-53 +2636). Plus treba počítať s tým, že ak nie budúci rok, tak 2017 bude výluka z dôvodu modernizácie karloveskej radiály, ktorá bude musieť byť aj cez školský rok.. a to zhltne dosť kĺbakov naviac oproti bežnej výprave..
Otázka znie, čo nahradia tieto opčné urbanwaye, čo prídu. Malá časť môže doplniť stav, aby sa na 50tke neobjavovali už hrbáče a tiež niektoré môžu nahradiť posledné IK 415, aby Petržalka nemusela vypravovať kinderká na 80 94. Ale stále ostane cca 10-12 urbanov , ktoré budú naviac.
A tieto buď pôjdu na niektoré linky namiesto hrbáčov (a tie zasa namiesto kinderiek, ktoré sa vyradia) - teda defakto v štruktúre budú 12 metrové vozy namiesto vyradených kinderiek. Druhá možnosť je, že pôjdu na nejakú kĺbovú linku, kde ale môže dôjsť k zníženiu kapacity. (pokiaľ sa náležite neposilní interval, ale vieme aký je stav vozokm a vodičov..)
Tretia možnosť je, že 10 urbanwayov je už teraz ako náhrada za prvých 10 tedomov avšak pídu rok a pol dopredu ?
neviem v akom su stave tie vozy a ci by to s nimi po par mesiacoch nedopadlo ako s 25tr. ak ano, treba sa ich zbavit. Ak nie, treba ich odkupit.
Samozrejme zbavit sa ich bude dat len ak bude nahrada a to znamena, ze uz teraz treba pripravovat tender.
To ustanovenie je tam z toho dôvodu, že po uplynutí času, na ktorý bola zmluva dohodnutá, má nájomca dispozíciu rozhodnúť sa, či si autobusy odkúpi za zostatkovú hodnotu alebo ich vráti prenajímateľovi, čiže výrobcovi, ktorý dnes fakticky neexistuje. V roku 2008 naozaj nikto nemohol vedieť, aké jazdné vlastnosti budú mať tieto konkrétne autobuy. V roku 2015 sa to už vie a preto sa reálne uvažuje s tým, že sa autobusy vrátia. Najlepšie by bolo pokračovať v nákupe ďalších 12M autobusov aj v rokoch 2016 a 2017, aby bol tento výpadok plynulo nahradený.
Prve 2 serie by mali skoncit cca 31.12.2016 ( zacali v zime 2008/09) nakolko rok 2017 budu 9.rok v prevadzke a prenajom je len na 8 rokov. V ramci prenajmu je aj moznost odkupit ich za zostatkovu cenu,no viac ako 1 cent by som za ne nedal. ?
Mike