Ja by som skôr povedal Tehnická - Rádiová - Mierová kolónia - Jurajov dvor a ďalej ako 57. Otázne je, koľko by sa tým ušetrilo. Voz z 58-ky by si zrejme musel dať na 57-ku, keďže by sa jej predĺžila trasa. Navyše, obe linky majú odlišný interval aj prevádzkovú dobu, no a 57 má zložitý CP už teraz, tak si nechcem predstaviť, ako by vyzeral potom.
Inak keď už je reč o tom redukovaní, napadlo mi, či by nebolo vhodné zlúčiť L57 a L58. Navrhovaná trasa novej linky Variant 1: ŽST Nové mesto - Odborárska - Magnetová - Mierová kolónia - Vihorlatská - Vozovňa Trnávka - Jurajov dvor a ďalej ako L57. Variant 2: Vozovňa Jurajov dvor - Magnetová - Mierová kolónia - Vihorlatská - Vozovňa Trnávka - Jurajov dvor a ďalej ako L57. ?
Akurat tie zoznamy obyvatelov su casto zle. Robia sa z nich napr. zoznamy volicov a tam sa uplne bezne objavuju mrtve osoby, ktore obec ako mrtve neeviduje.
"Napriklad milion € vyplatenych za sms listky. To uz je suma, pri ktorej je rentabilne zakupit vlastny system a neprevadzkovat ho outsorcingom" - Ono je otazne kolko z toho ide operatorom, ti tam proste ako medziclanok vzdy budu, toho sa nezbavis (ak teda nenahradis predaj cez SMS nejakym inym sposobom, ale to je zlozitejsie).
Na základe akej metodiky sa prišlo k záveru, že klesá počet cestujúcich? Všimol si niekto, že by chodili prázdnejšie električky alebo autobusy? Ak majú výpadok tržieb, tak sa skôr treba pozrieť na to, prečo si ľudia nechcú kupovať lístky. Nakoniec, ak je výrazný podstav revízorov a existuje mnoho pravidelných cestujúcich, ktorí revízora počas celého roka neuvidia ani raz, myslím si, že sa nemožno čudovať, že niektorí cestujúci si povedia, že platiť jednoducho netreba.
Na druhej strane sa ani nečudujem, že majú problém obsadiť tieto pracovné pozície, keďže výpalnícky spôsob práce a celková prezentácia tohto povolania vytvorili z revízora úhlavného nepriateľa Bratislavy. Dlhé roky navrhujem prechod od poloanonymného spôsobu k uniformovaným revízorom, kde bude rozdelenie práce v jednotlivých okresov zverejnené vopred na stránke dopravcu.
465 tis je udaj z REGOBu, ktory je prepojeny zo socialnou poistovnou, min. vnutra a samospravami.
Ministerstvo vnutra momentalne, podla medializovanych info, verifikuje udaje, na kolko su presne a je prislub, ze po verifikacii sa prejde na prerozdelovanie financii podla tychto poctov. Ale sluby sa slubuju blazni sa raduju.
Ostatne, stat velmi dobre vie kde kto byva, ved sa tie udaje pouzivaju pri kazdych volbach... Obcas sa tam vyskytne nejaka ta mrtva dusa, ale to je vsade. Rozdiely tak budu par stovak dusi a nie 50 tisic! Nestaci, ze Bratislavcania zivia zvysok Slovenska, este aj to co nam podla tohto systemu patri nam ukracuju?
Systemova chyba je cely statisticky urad odbor demografickeho zistovania ci ako sa volaju.
Veď toto mi nešlo do hlavy... ak sa aj pre potreby financovania miest používajú údaje zo sčítania (dobrovoľného) a nie z oficiálnej evidencie, je to nezmysel na kvadrát, ale budiš. Ale že mesto na svojej stránke neuvádza skutočný počet (i keď možno ho uvádza, ale stránka BA je tak chaotická až des), tak to je už nonsens.
Ale k podstate, ak rastie počet obyvateľov BA a zároveň klesá počet cestujúcich v MHD, tak je niekde systémová chyba. A na jej zistení a odstránení je potrebné začať pracovať.
Tento údaj je z Bilancie pohybu obyvateľstva, ktorá sa zhotovuje každoročne (zverejňuje sa zvyčajne na jar ďalší rok) podľa matriky (rodné listy, úmrtné listy, údaje o zmene TP). Sú to dáta presnejšie ako z cenzu ale.... ? tieto dáta sa normalizujú podľa sčítania v roku sčítania. Preto napr Petržalka mala 31.12.2010 istý počet obyvateľov a 1.1.2011 o 18 tisíc (ak sa nemýlim) menej (lebo výsledky za rok 2011 sa upravili podľa sčítania).
Kde si prišiel k číslu 465.000 obyvateľov? Takýto údaj sa mi podarilo nájsť len na wikipedii, avšak chýba tam uvedený zdroj. Mesto samotné uvádza k 31.12.2013 údaj 417.389, pričom tento by mohlo mať aj z iného zdroja, ako zo sčítania ľudu.
Solider
Na druhej strane sa ani nečudujem, že majú problém obsadiť tieto pracovné pozície, keďže výpalnícky spôsob práce a celková prezentácia tohto povolania vytvorili z revízora úhlavného nepriateľa Bratislavy. Dlhé roky navrhujem prechod od poloanonymného spôsobu k uniformovaným revízorom, kde bude rozdelenie práce v jednotlivých okresov zverejnené vopred na stránke dopravcu.