Ved dobre, ja som to myslel tak, ze ta linka je turistom znama a vyuzivana, netvrdim, ze sa vozia z koliby na Butorovu... Len by ma to mrzelo - subjektivne - kedze ide o dlhorocne spojenie - linka (2)13...
L204 by mohla chodiť k NÚSCH, aby nebola L209 tak blbo rozdelená. Inak celkom fajn, len na Trnávke by sa zhoršil interval, i keď kapacitne by to asi kĺby utiahli. Lenže ti vzniká problém s tým, že interval 16 minút nevychádza do hodiny, teda bude odchádzať zakaždým inak. Skôr by som to riešil 7,5 min. intervalom L208 a 15 min. intervalmi 209 a 204. No fakt je že 15 min. interval nie je až tak lákavý.
Preklad s tou 212 je hlúposť pokiaľ sa neurobí preferencia na ľavom odbočení z Lamačskej na Kramáre, keďže zväčša nikdy sa tadiaľ neprejde na 1 cyklus a cyklus na Patrónke trvá vyše 1 minútu.
A koľko turistov denne cestuje z Koliby k Hradu? Pokiaľ si roky všímam, tak 203 v podstate uspokojuje 2 v podstate nezávislé smery Koliba - CMO a CMO - Búdková. Naozaj nemám dojem, žeby veľa ľudí cestovalo z Búdkovej na Kolibu. Ostatne načo by to robili, keď ani v oblasti Červeného kríža a ani Koliby nesídlia významné inštitúcie, kam by ľudia chodili MHD. (nemocnica, stredná škola, business centrum, priemyselná zóna). Na druhej strane spoj Búdková - RD má výhodu napr. v priamom spojení Červený kríž - AS, business centrá, školy na Novohradskej, druhé spojenie na Mildu pre duochodcov, priamy spoj do štátnej nemocnice,čo je spádová nemocnica Starého mesta... .
Ja v tomto az taky problem nevidim - mat na kramaroch 3 linky - napr. 204 na Valassku/Voj. Nem; 212 k Voj. Nem/ Tesco Lamac + ta 206/209 alebo ake uz bude mat cislo hore k Nou/ Susch. Pricom 212 by isla z centra cez Hodzovo v int. 8 min. A 204+209 po Sancovej s intervalom 16 min. vo vzajomnom preklade medzi Trn.m. a Magurskou. takisto preklad medzi 204 a 205 na Trnavskej. - Moj navrh, akurat som narychlo nedomyslel L64
To nové vedie trolejbusov sa mi v zásade celkom páči a tiež tie nové preklady nosných liniek, napr. L208 predĺžená až na Kramáre v spojení s posilnenou L209. Mne len vadí že zaniká spojenie Kramáre - NM a tiež nízka potenciálna vyťaženosť niektorých doplnkových liniek, hlavne tej RD - AS - Šulekova. Tou skoro nikto nebude chodiť a nebude v preklade so žiadnou inou linkou. Akurát bude skoro súbežná s tou predĺženou L208, ale v úplne inom intervale, tak načo je to dobré?
Preto som navrhoval pár zmien v tých "doplnkových" linkách. Teraz som si ale uvedomil že ak by sa L204 nechala na Kramáre tak by tam došlo k narušeniu prekladu liniek 209 a 208. To som nedomyslel.
Ale tú linku z Ružovej doliny by som určite nenechal ísť len po Šulekovu, dal by som ju až na Búdkovú a 207 by som predĺžil tak, ako som písal v predošlom príspevku, aby nahradila aj L205. Na Šulekovu môže ísť čokoľvek iné. Napr. aj 203 z Koliby a dnešnú L212 odkloniť z Kramárov na Lovinského, aby tam niečo chodilo. To by všetko sedelo, aj s intervami, len je tam stále ten problém že na Kramároch by kvôli zachovanej L204 nebol taký fajn preklad len dvoch liniek.
Vyjadrite sa k tomu prosím, je to len spontánny návrh
Ak si dobre spominam, podla toho navrhu noveho linkovania Tbusov, klucova mala byt zmena, resp. Zlucenie 208+212, na kt. by premavali klbaky. cize by vznikli akesi nosne trolejbusove linky - 201, 202, dalej napr. 204 a 208/212, plus este dnesne 203 a 205. Ostatne linky by tvorili doplnok (pripoje) k tymto linkam. Ak uz nemozeme pre financie navysovat pocty vozokm. Tak by sa aspon mohlo nakupit viac klbovych vozidiel, hoc aj ojazdenych. Tie 3 schodiky vacsina ludi nejako prezije - aj tak su uz navyknuti - dolezitejsie je, aby sa zmestili do vozu a netlacili sa tam.
Pre zaujimavost - taky DP Salzburg disponuje iba klbovymi trolejbusmi, hoc tam nemaju az take prepravne naroky ako u nas...
Páni, neviete mi tu niekto hodiť link na to trasovanie trolejbusov po otvorení Patrónky? Či to sa bavíte o tom, čo tu bolo zverejnené cca pred 2 rokmi?
Ako bude fungovať nová "207" neviem, keďže bude chodiť až k Vojenskej nemocnici. Pravdepodobne jej posilnia interval na 12min. A potom by bolo potrebné dať taký interval aj linke, ktorá pôjde od Búdkovej, nech už pôjde kamkoľvek a tým by sa vyriešil kapacitný problém. Ja by som si inak vedel predstaviť aj verziu, že by jedna z týchto liniek pokračovala až na Trnávku (napr. po trase Búdková - Cintorínska - AS - Kvačalova - Zimný Štadión - Trnávka) a nahradila by dnešnú L205. S jedným prestupom sa dnes dostaneš skoro odvšadiaľ všade, ale ide o to že do Nemocnice by z jej spádového územia mala byť priama linka. Navyše z navrhovanej novej "204" (Trnávka - Trnavské mýto - Sokolská - Lovinského) by sa kvôli rozdielnym intervalom prestupovalo dosť ťažko. Z Trnávky by som určite nechal spojenie na Kramáre, resp. nemenil by som dnešnú 204.
A keď už musí na tú Hroboňovu niečo premávať, nech tam radšej hodia niečo iné. Napríklad by mohla vzniknúť linka Koliba - Hodžovo nám. - Sokolská - Lovinského. Interval ako pri dnešnej 203
Ved z Budkovej im tam ide 207 a z NM na kramare myslim pojde nejaka obdoba dnesnej 204/209, pripadne s jednym prestupom sa na kramare dostanu. 203 chodieva po redukciach intervalov dost plna, ako z Koliby, tak od Budkovej.
No, to je možno pravda, ale väčšinou ich vozí len z/do centra, rovno z Koliby na Hrad ide málokto. A čo je podstatnejšie: linka Ružová dolina (Alebo to bol Zimný Štadión? To je jedno) - Šulekova by mala minimálnu vyťaženosť a zišlo by sa ju nejak prerobiť a návrh od AAA je celkom fajn, navyše nezasahuje do ostatných navrhovaných liniek a ani neruší žiadne priame spojenia (okrem spom. spojenia Koliba - Hrad). Práve naopak, ľudia sa dostanú z Búdkovej do starého Ružinova.
Toto však nie je jediný problém navrhovaného linkového vedenia. Napríklad: ľudia z Nového Mesta sa nedostanú priamou linkou na Kramáre, čo je nemocnica obsluhujúca práve túto mestskú časť. A to je hovadina. To nové vedenie by zišlo celé prerobiť.
Inak tak mi napadlo k tej plánovanej zmene LV t-busov:
Nebolo by vhodnejšie namiesto liniek Búdková - Koliba a Šulekova - RD spraviť linky Búdková - RD a Šulekova - Koliba?
810zssk