obecne sluzby sa neplatia podla trvaleho bydliska. Tie sa platia od nehnutelnosti tak ako dan za nehnutelnost.
Celkovo vzato Bratislava na nenahlasenych trvalych pobytoch straca.
Lebo to ze niekto chodi spavat na ciernu vodu, chorvatsky grob nic nestoji. Lebo ziaden bratislavcan neda svoje detsko do dedinskej skoly, zabavat sa, pracovat, drat cesty, mhdsku chodi do hlavneho mesta. cize naklady tychto dedin su nulove. Kanalizaciu si platia zo stocneho, verejne osvetlenie z dani z nehnutelnosti. Ziadne dalsie naklady tam nie su.
A osobne byvat v napriklad spomenutom grobe sa urcite neprihlasim uz len z principu, vzhladom na stav v akom sa ta dedina nachadza pri tak obrovskych prijmoch ake ma z dani nehnutelnosti.
95 - akože úplne bez MBCC? 99 má celkom slušnú posilu v kĺbakoch Pričom som skôr očakavál presun Citelisov na l.99 a presun kĺbakov skôr na dačo osožnejei, trebárs l.50.
Moze mi niekto dopekla vysvetlit ako je mozne ze 8 dni pred spustenim IDS nie je NIC schvalene a mesto sa rozhoduje co a ako vlastne bude? Toto je tak sialena fraska... co robili 5 rokov??
len pár poznámok k bodu 1,
je pekné, že vravíš o platiteľoch podielových daní v Bratislave. Treba si však uvedomiť, že nezanedbateľná časť ľudí s deklarovaným trvalým pobytom v hlavnom meste okráda niektoré obce v blízkosti mesta a zároveň spôsobuje ujmy aj Bratislave, či dokonca celému Slovensku - ide o tých, ktorí majú trvalý pobyt písaný v Bratislave, avšak zároveň trvalo bývajú v obciach v okolí hlavného mesta.
V prvom rade okrádajú tieto obce o podielové dane, spôsobujú deformácie pri prerozdeľovaní dotácií, využívajú a neplatia obecné služby, v druhom rade spôsobujú diskomfort (skutočným) obyvateľom Bratislavy svojim pravidelným masívnym presunom a s tým spojeným upchávaním príjazdových komunikácií. Väčšina bytov v Bratislave, v ktorých majú tieto osoby deklarovaný trvalý pobyt je prenajímaná iným osobám, prenájom je realizovaný "načierno", nie sú z neho odvádzané zákonom stanovené platby, čím dochádza k znižovaniu príjmov štátneho rozpočtu a tým pádom k okrádaniu celého Slovenska.
Pokiaľ bude vôľa riešiť protiprávnu činnosť tejto vrstvy obyvateľstva (nielen zo strany represívnych orgánov štátu, ale aj zo strany zainteresovaných miest a obcí) môžu si svoju (nielen finančnú) situáciu zlepšiť tak okolité obce ako aj Bratislava a potom už bude irelevantná akákoľvek debata o zľavách.
Linka 59 jazdi len v spicke v obmedzenom intervale, preto je logicke ze tam primarne nasadzuju stare autobusy. Dovody su dva:
1. novy autobus nieco stal a preto si musi svoju cenu odrobit. To znamena jazdit co najviac.
2. stare autobusy potrebuju castejsiu udrzbu, napriklad aj pocas pauzy medzi rannou a poobednou spickou.
"Ale kompenzácia peniazmi je len časť kompenzačného systému, preto je logické, že dôchodci nad 70 rokov majú tiež MHD zadarmo ako ďalšia forma kompenzácie."
A tá nepeňažná kompenzácia sa vzťahuje len na občanov nad 70 rokov, alebo na všetkých dôchodcov rovnako? Lebo v tomto zmysle by mali byť rovnako nepeňažne kompenzovaný všetci, teda aj dôchodcovia ktorí majú 55 rokov. ?
Stále platí nerovnica: bratislavčan platí dane + cestovné, mimobratislavčan platí len rovnaké cestovné... ani vám by sa nepáčilo ak by ste si platili odvoz odpadu a okoloidúci vám tam hádzali smeti... to len pre poriadok...
ale odbočili sme od témy, a tou je odôvodnenie, prečo občan ZTP z Bratislavy by mal mať odôvodnený nárok na bezplatné cestovné, ak platí miestne dane... a tou je aj otázka prečo sú dane v Bratislave vyššie ako inde, a prečo je infrašruktúra neporovnateľne v Bratislave vyššia, ako inde... aj nájomné vyššie.. .ak sú výdavky vyššie, a zároveň Bratislava dotuje pracovnými miestami tretinu slovenska, potom aj kompenzácie musia byť vyššie ako inde... takže takto to je so skutočnou rovnosťou.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
frenky