Reply on: Peon #166711:
Kým jazdil lyžiarsky REX do Murzzuschlagu, tak sa výkony čiastočne vyrovnávali tam (jazdila ZSSK súprava), zbytok sa OBB platilo. Teraz za to ZSSK tiež platí (i keď im OBB ževraj účtujú zniženú cenu). Čo sa týka zloženia tej súpravy, tak dúfam, že "naostro" nebudú jazdiť iba dva Bdteer - teraz jazdia 3xCityShuttle (Bpmz) + riadiaci, a niekedy sa tam stojí. Takže po novom by bolo najlepšie 3xBdteer + riadiaci.
Ináč uvedenú zmenu vítam, mne osobne sa v Bdteer cestuje lepšie.
tr3mp
Nie je to teda chodník. Chodník by totiž teoreticky cyklisti mohli použiť, ak by to bolo potrebné na zastavenie alebo státie vozidla, pri ktorom zostane voľných 1,5 metra (čo sa na Starom moste dá dosiahnuť). ?
Lepšie by bolo na lávku Starého mosta umiestniť značku C12 Cestička pre vyznačených užívateľov: "Značka prikazuje vyobrazeným významovým symbolom vyznačeným užívateľom, napríklad chodcom a cyklistom, použiť v predmetnom smere takto označenú spoločnú cestičku alebo pruh. Cyklista pritom nesmie ohroziť chodca. Cestičku alebo pruh môže použiť aj osoba pohybujúca sa na kolieskových korčuliach, lyžiach alebo na obdobnom športovom vybavení, ak tým neobmedzí ani neohrozí vyznačených užívateľov. Iným účastníkom cestnej premávky je používanie cestičky alebo pruhu zakázané."
Prípadne ju doplniť max. rýchlosťou 10 km/h a dôsledne kontrolovať správanie cyklistov (neohrozovanie chodcov divokou jazdou).
Starý most je príkladom, keď sa technokraticky dajú značky na vytvorenie možnosti sankcionovania a nerieši sa podstata problému. V tomto prípade je to chýbajúce spojenie z Petržalky do centra. Cyklista, idúci z Petržalky do centra má uzatvorený Starý most, k Novému mostu sa takisto legálne nedostane (jednosmerná Viedenská), zostáva Most Apollo, čo je aj 10 minút naviac.
Inak podobných porušení dopravných značiek sa dopúšťajú aj ostatné skupiny, pre každú spomeniem jeden príklad.
C8 Cestička pre cyklistov
"Značka prikazuje cyklistom použiť v predmetnom smere takto označenú cestičku alebo pruh. Cestičku alebo pruh pre cyklistov môže použiť aj osoba pohybujúca sa na kolieskových korčuliach, lyžiach alebo na obdobnom športovom vybavení, ak tým neobmedzí ani neohrozí cyklistov; cestičku alebo pruh smie použiť aj osoba tlačiaca bicykel. Iným účastníkom cestnej premávky je používanie cestičky alebo pruhu zakázané."
Touto značkou je označená časť trasy popri Chorvátskom ramene (od Kauflandu po Technopol), napriek tomu sa tu bežne pohybujú chodci. Pohyb chodcov je tu však prirodzený, keďže paralelne nevedie chodník. Lepšie riešenie je označiť to značkou C12 a do budúcnosti vytvoriť samostatný chodník.
C13 Cestička pre vyznačených užívateľov (chodci a cyklisti)
"Značka prikazuje vyobrazeným významovým symbolom vyznačeným užívateľom použiť v predmetnom smere takto označenú cestičku alebo pruh, ale iba vyznačeným spôsobom t. j. vyznačení užívatelia sú povinní použiť len pruh pre nich určený; to neplatí pri obchádzaní, predchádzaní, odbočovaní, otáčaní, pri vchádzaní na cestičku a vychádzaní z nej, pričom sa nesmú navzájom ohroziť. Iným účastníkom cestnej premávky je používanie cestičky alebo pruhu zakázané."
Takto ozačený je úsek pred Auparkom (od Aupark Toweru po čerpaciu stanicu). Na pruhu pre chodcov bežne parkujú autá. Nechajú síce voľného 1,5 metra, ale ustanovenie o 1,5 metri sa vzťahuje len na chodník, čo toto nie je (ak by bol, bolo by povolené aj použitie lávky na Starom moste cyklistami, ak by chceli zastať alebo zaparkovať ?)
Chodci zase používajú pruh pre cyklistov, je však pravdou, že obchádzajú nelegálne zaparkované vozidlá.