Ja som niekde hovoril o chybe? Preco mi stale podsuvas ze obvinujem projektanta z toho ze to spravil zle? Tie znacky su v poriadku, ale vodic z vedlajsej nema komu davat prednost.
Rovnako podla mojho nazoru nema komu davat prednost v jazde, hoci je to znacne iny pripad ako krizovatka D2-II/505. V danom pruhu totiz nema ake vozidlo byt a vodic z laveho pruhu je povinny dat prednost vozidlu vo vedlajsiom pruhu.
Ja nehovorim ze ju tam naprojektoval "len tak", ja hovorim ze na jeho zamer sa musis spytat jeho. V zmysle zakona o cestnej premavke tam neni komu davat prednost. Znacka v praxi sice vyznacuje hlavnu/vedlajsiu cestu, avsak vodic na vedlajsej nema v krizovatke komu davat prednost.
K 98 sa nevyjadrim, pretoze predmetnu krizovatku nepoznam.
takze projektant tam len tak naprojektoval znacku dobre ok? ? ? klanam sa tomu projektantovi a hlavne ten kto to tam osazdoval..vyjadri sa aj ktomu co som pisal o tej 98smicke nizsie prispevky
nechcem sa vám do toho veľmi miešať, ale pre zaujímavosť niekoľko postrehov zo zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke:
§ 20 ods. 1):
Vodič, ktorý prichádza do križovatky po vedľajšej ceste označenej dopravnou značkou „Daj prednosť v jazde“ alebo „Stoj, daj prednosť v jazde“, je povinný dať prednosť v jazde vozidlám a ostatným účastníkom cestnej premávky prichádzajúcim po hlavnej ceste okrem chodcov, ktorí neprechádzajú cez križovatku v organizovanom útvare.
§ 2 ods. 2) písm. j)
Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie križovatkou miesto, v ktorom sa cesty pretínajú alebo spájajú,
§ 2 ods. 2) písm. e)
Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie ... hranicu križovatky tvorí kolmica na os vozovky v mieste, kde sa pre križovatku začína zakrivenie vozovky
Z uvedeného mi vyplývajú dve možnosti:
1) Ak došlo k incidentu ešte v križovatke (teda pred hranicou križovatky), mal by byť v práve vodič autobusu.
2) Ak došlo k incidentu za križovatkou, tak by sa mal aplikovať § 10 ods. 6) Zákona
Vodič pri prechádzaní z jedného jazdného pruhu do druhého jazdného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi jazdiacemu v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy.
Matej to sice naozaj pochopil/pozna zle, ale kazdopadne z daneho obrazka velmi jasne vidno ze vodic iduci z D2 nema preco davat prednost vodicovi autobusu, kedze obaja idu v roznych pruhoch.
Aj keby hned platil tvoj vyklad ze vodic z hlavnej si moze lubovolne vletiet do vedlajsieho pruhu, bez ohladu na to co v nom ide, stale je tu problem v tom ze znacka daj prednost v jazde plati len na najblizsej krizovatke. Vodic autobusu sa ale do spominaneho pruhu moze zaradit az za krizovatkou (priamo v mieste kde sa cesty spajaju je plna ciara), kde uz spominana znacka nema platnost.
Od Borov to nie je vedlajsia. Kazdopadne, vodic iduci z D2 ide vo VLASTNOM JAZDNOM PRUHU, do ktoreho mimochodom podla VDZ moze vodic iduci od Borov vstupit az za krizovatkou (lebo plna ciara), teda za miestom kde uz skoncila platnost znacky daj prednost vjazde.
Opakujem: Spytaj sa projektanta. Ja neviem preco tam je, ale neexistuje v zakone ziadne ustanovenie ktore by v danej situacii davalo vodicovi autobusu pravo prejst do vedlajsieho pruhu bez dania prednosti v jazde.
ty tupelko je to uplne naopak z dialnicneho zjazdu je vedlajsia od Borov ide hlavna chod sa tade pozret pripadne mi daj mail a poslem ti foto dnes som tade nahodou isla...este nejake otazky?