Ak by sa preukázalo, že je vyhodnotenie pokrivené či už omylom, alebo cielene, je to dosť veľký problém.
Zdá sa mi však, že autor (kto to reálne je?) má jasný verdikt a už len k nemu skladá realitu. Nie som totiž síce právnik, ale dokumenty k tendru mám prečítané a argumenty DPB v konaní sa mi zdali vierohodné. Plus, povedzme si pravdu, "neoverenosť" značky tu bola svojho času aj pri SORe - a dnes je masovo rozšírený. Na diely sa dá zriadiť konsignačný sklad, nemusí všetko cestovať osobitne z Turecka. "Skúsenosti" z Rumunska sú podľa toho anglického článku prevažne malichernosti - budeme rovnako pripomínať fakt, koľké Solarisy, Ivecá, SORy horeli a zakážeme ich ďalší nákup?
Ak je podozrenie z nelegálneho/nesprávneho konania, nie je lepšie to odargumentovať na dokumentoch a paragrafoch, než na takýchto všeobecných rečiach? Lebo vylúčiť uchádzača za podnikateľské portfólio, rozsah servisnej siete apod. sa akosi nedá bez toho, aby to bolo vopred stanovené ako podmienka v tendri...
Prečo 15? 1! Zákaz zhromažďovania nad 6 ľudí, vrátane 5-členného personálu. Predpokladám že na to tam budú tí vojaci, ktorí každého čo tam príde navyše rovno pošlu na Sibír.
Predpokladám že každé písmeno bude mať svoj "slot", aj keď prídeš na inú stanicu. Otázka je čo s ľuďmi čo vtedy budú v práci, ale nemyslím si že to niekto tuší
Deklarujú denný maximálny počet vykonaných testov 250-300, a budú volať podľa abecedy z volebného zoznamu, ale netreba prísť na odberové miesto na trvalom bydlisku. Tak potom koho budú volať, keď tam nemusí byť? Mimochodom všetky obce s obyvateľmi medzi 1000 - 2000 majú spravidla jeden volebný okrsok, a aj môj vysoko presahuje počet obyvateľov 1000 - ak prirátam aj deti od 10. veku, tak skoro 2000. Testovanie bude trvať 3 dni, tak ako sa to bude stíhať? Z toho 2 dni budem mať dennú a nočnú službu - robím v kritickej infraštruktúre.
Nakoniec mi z tej nočnej na konci testovacieho víkendu nepôjde nič.
Problém je že stiahneš aj kopu negatívnych, čiastočne kvôli falošne pozitívnym testom, ale najmä preto že Bambus plánuje zatvoriť každého kto sa nedá otestovať. Ak dnes z prieskumu vyšlo že 25% sa otestovať nedá, tak ak by to medzi vodičmi bolo rovnaké číslo (podľa mňa bude skôr vyššie), tak môžeme očakávať že zo dňa na deň vypadne viac ako štvrtina vodičov (detto napr. dielenskí, vlakvedúci, dispečeri...). Aj keby hneď celý DPB bol negatívny, čo určite nie je.
Teda aby som nadviazal, základným problémom antigénových testov je, že Ag negatívne testovaného nie je možné považovať za naozaj negatívneho. Takže opatrenia musia zostať aj po testovaní minimálne rovnaké.
Bude správne, že sa všetci antigénovo zachytiteľní pozitívni (aj tí, na ktorých by sa inak neprišlo) stiahnu z obehu.
Ale teda treba počítať z tým, že celé testovanie spustí nevyhnuteľný lockdown (teda musel by prísť bez ohľadu na uskutočnenie testovania), akurát Matovič bude môcť tvrdiť, že ho nevyvolal on.
Za seba môžem povedať asi toľko, že dúfam, že v dohľadnom čase sa v Matovičovej zbierke facebookových statusov SR ocitne post v duchu "srandoval som, žiadne testovanie nebude, ideme robiť rozumné data-driven decision making". Normálne by si u mňa tým šplhol.
Aj sa už tvorí plán ako zabezpečiť MHD po Matovičovom testovaní? Lebo keď si predstavím že vypadnú všetci pozitívne otestovaní vodiči (teda reálne pozitívni + cca 1% falošne pozitívnych zo všetkých pozitívne testovaných) + všetci vodiči čo sa neboli dať otestovať, tak myslím, že doprava má zarobené na kvalitný prúser (podobne aj iná kritická infraštruktúra). Ešte budeme s nostalgiou spomínať na prázdninové CP.
myslím, že ti ruky predbiehajú myšlienky. keby si sa nad tým zamyslel možno by ťa napadlo, že ten trolejbus po dovezení vysoko pravdepodobne prešiel procesom ktorý sa volá že dezinfekcia